جراحی زیبایی زنان

جراحی لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟ – ۱۴۰۳

عمل لابیاپلاستی

همان طور که ممکن است بدانید عمل های زیبایی در چند سال اخیر محبوبت بسیار در بین بانوان یافته است و در نوبه خود تاثیراتی چشمگیری در افزایش اعتماد به نفس بانوان و بهبود روابط زناشویی افراد دارد. عمل لابیاپلاستی نیز از جمله عمل های زیبایی زنان است که در طی آن به کوچک کردن لابیا های بیرونی پرداخته می شود و می تواند علاوه بر زیبایی ناحیه واژن به افزایش میل جنسی کمک شایانی می کند.

فهرست محتوا

لابیاپلاستی چیست؟

جراحی لابیاپلاستی (labiaplasty) یک عمل زیبایی است که جهت افزایش یا کاهش اندازه لابیاها به منظور اصلاح فرم و تناسب آنها صورت میگیرد. برخی از بانوان ممکن است دچار بزرگی لابیاها(هایپرتروفی)، چین و چروک و یا نامتقارنی لبه های واژن شوند که منجر به بروز برخی مشکلات در رابطه جنسی و فعالیت های روزه شود. لابیاپلاستی میتواند روی لب های درونی واژن (لابیامینور)، لب های بیرونی واژن (لابیاماژور) و یا هردو بسته به نیاز بیمارانجام شود. رایج ترین جراحی لابیاپلاستی بر روی لابیامینور میباشد که از کلیتوریس تا واژن را میپوشاند و باعث بهبود ظاهر ناحیه تناسلی میشود.

۴ علت انجام عمل لابیاپلاستی

روش های جراحی لابیاپلاستی

انتخاب روش جراحی لبیوپلاستی با عوامل مختلفی از جمله تشخیص و ترجیح پزشک و نیاز بیمار بستگی دارد. برخی از روش های رایج عبارتند از:

روشtrim : روش خطی یکی از رایج ترین تکنیک ها در لابیاپلاستی به منظور کاهش اندازه لابیاها میباشد که در آن برش خطی در اطراف، در قسمت بیرونی و طولانی تر لب های لابیا زده میشود. پس از برش قسمت های اضافی و نامناسب لابیا برداشته شده و سپس بخیه زده میشود. این روش در مقایسه با سایر روش های جراحی مدت زمان کمتری طول میکشد.

روشwedge  : در این روش، جراح به منظور کاهش اندازه لابیا برشی مثلثی شکل در قسمت بالای لابیاها ایجاد میکند. در این روش رنگدانه لابیاها حفظ شده و اسکار ها نیز به مرور زمان بهبود میابند ویکی از مزایای آن عدم ایجاد آسیب به عصاب حسی ناحیه واژن میباشد.

لابیاپلاستی با لیزر : جراحی لابیاپلاستی با لیزر یک روش غیرجراحی برای تغییر شکل و اندازه لابیاها میباشد. این روش در مقایسه با سایر روش ها از برش و خونریزی کمتری برخوردار است.

Labiaplasty surgery

دلایل انجام جراحی لابیاپلاستی

برخی از رایج ترین دلایلی که باعث میشود بانوان اقدام به جراحی لابیاپلاستی کنند عبارتند از :

• بزرگی لابیاها
  • افتادگی و شل شدگی لابیاها
  • عدم تقارن لابیا
  • زیباسازی و جوانسازی ناحیه تناسلی
  • افزایش میل جنسی
  • افزایش اعتماد بنفس

علت بزرگی لابیاها چه می باشد؟

به طور کلی لازم است بدانید که دلایل مختلفی برای بزرگ بودن لبه ها یا همان لابیاهای واژن وجود دارد. اندازه لابیاها در افراد متفاوت است و معیار مشخصی برای اندازه طبیعی آن وجود ندارد زیرا برخی بانوان به دلایل ژنتیکی دارای لابیاهای بزرگ تری هستند. برخی از عواملی که بر اندازه لابیامینور موثر هستند عبارتند از:

• تغییرات هورمونی
  • چاقی و اضافه وزن
  • بارداری و زایمان
  • یائسگی
  • ژنتیک
  • افزایش سن
جراحی لابیاپلاستی

اقدامات لازم پیش از جراحی لابیاپلاستی

مهم ترین بخش پیش از لابیاپلاستی انتخاب پزشک جراح حرفه ای می باشد. برای داشتن یک عمل جراحی موفق و بدون هیچگونه عوارض جانبی باید در انتخاب پزشک متخصص دقت کافی داشته باشید. همچنین پیش از عمل جراحی ناحیه تناسلی را با صابون به خوبی تمیز کرده و شستشو دهید.

مزایای جراحی لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی همان طور که گفته شد علاوه بر اینکه موجب زیبایی ناحیه تناسلی بانوان می شود دارای مزایای دیگری نیز است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. کاهش درد هنگام رابطه جنسی
  2. افزایش تحریک پذیری کلیتوریس
  3. افزایش اعتماد به نفس در رابطه جنسی
  4. رفع تیرگی لبه های واژن
  5. دارای کمترین عوارض
  6. انجام راحت برخی ورزش ها نظیر سوارکاری، دوچرخه سواری و …
  7. بهبود رابطه زناشویی
  8. بهبود ظاهر ناحیه تناسلی بانوان
  9. ایجاد تقارن در ناحیه لابیا ها
  10. امکان پوشیدن شلوار های تنگ
  11. کمک به سهولت در بهداشت ناحیه تناسلی

عوارض جراحی لابیاپلاستی

احتمال بروز عوارض در لابیاپلاستی مانند هر عمل جراحی دیگری که شامل بریدگی یا برش است وجود دارد. برخی از عوارض جراحی لابیاپلاستی که بیمار تجربه میکند میتواند شامل موارد ذیل باشد :

باقی ماندن جای زخم و اسکار

عفونت اطراف زخم

خونریزی در محل جراحی

خارش : ایجاد خارش در محل بخیه ها و برش طبیعی است و نشانه روند بهبودی میباشد و به مرور زمان از بین میرود.

درد : درد در ۳ روز اول پس از جراحی طبیعی است و می توان با مصرف دارو های تجویز شده توسط متخصص، درد را کاهش داد.

لابیاپلاستی، به عنوان یک عمل جراحی ظریف، نیازمند دقت و ظرافت جراح متخصص و باتجربه ای است که با مهارت خود، بهترین نتیجه را برای شما رقم زند. انتخاب جراح مناسب، گامی موثر در تضمین سلامتی و زیبایی شما در این پروسه خواهد بود. پس از جراحی، توجه به علائم و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی، نقشی حیاتی در روند بهبودی ایفا می کند. در صورت مشاهده هرگونه علائم غیرطبیعی، مانند درد شدید، تورم غیرمعمول، خونریزی یا عفونت، به  پزشک خود مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

جراحی لابیاپلاستی

کاربرد جراحی لابیاپلاستی چیست؟

دلایل زیادی برای بزرگ شدن لابیا در زنان وجود دارد، از جمله زایمان، پیری، فعالیت جنسی و ژنتیک. زنان به چند دلیل عمل لابیاپلاستی را انتخاب می کنند. اول اینکه چندین مزیت عملکردی هنگام انتخاب لابیاپلاستی وجود دارد. بسیاری از زنانی که از بزرگ شدن لابیا رنج می برند در ورزش، بهداشت، عفونت ادراری، فعالیت جنسی و سایر فعالیت های بدنی به مشکل بر می خورند. علاوه بر این، با پوشیدن شلوار های جذب، شلوار ورزشی و لباس شنا مشکل دارند.

جراحی لابیاپلاستی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

• وجودبیماری سیستمیک وخاص
  • بیماری موضعی واژن
  • وجودوسواس فکری درمورد زیبایی وجراحی ان

لابیاپلاستی تا چه مدت ماندگاری دارد؟

یکی از دغدغه های رایج بانوان در خصوص عمل لابیاپلاستی، ماندگاری آن است. ماندگاری لابیاپلاستی به عوامل مختلفی از جمله نوع تکنیک جراحی، مهارت پزشک جراح، مراقبت های بعد از عمل، سن بیمار و سلامت عمومی فرد بستگی دارد.

با این وجود در اکثر موارد نتایج لابیاپلاستی دائمی و ماندگار هستند. پس از گذراندن دوره نقاهت، می توانید از زیبایی حاصل از جراحی خود تا همیشه لذت ببرید.

آیا لابیاپلاستی موجب کاهش میل جنسی می شود؟

عوامل زیادی در میزان تحریک پذیری و میل جنسی بانوان تاثیر دارد. از جمله آنها نقطه جی، ماهیچه های واژن، سن فرد و میزان تحریک پذیری کلیتوریس می باشد. هدف از جراحی لابیاپلاستی رفع ایرادات ظاهری می باشد بنابراین به هیچ وجه منجر به کاهش میل جنسی نمی شود و در بسیاری از موارد باعث افزایش میل جنسی نیز می شود.

تفاوت جراحی لابیاپلاستی با جراحی و لیزر چه می باشد؟

1. مدت زمان لازم برای بهبودی و دوره نقاهت در لابیاپلاستی با لیزر کوتاه تر از عمل جراحی است.
  2. در لابیاپلاستی با جراحی می توان چندین عمل زیبایی را همزمان انجام داد.
  3. مراقبت های قبل و بعد از لابیاپلاستی با جراحی و لیزر متفاوت اند.

برای انجام لابیاپلاستی چه نکاتی را باید دانست؟

1. شما می توانید پس از افتادن بخیه ها رابطه جنسی داشته باشید.
  2. برای افراد کمتر از ۲۰ سال پیشنهاد نمی شود.
  3. بهتر است دو ماه بعد از زایمان اقدام به لابیاپلاستی کرد.
  4. برای افراد بالای ۶۰ سال پیشنهاد نمی شود چراکه روند ترمیم بخیه ها و زخم ها به کندی پیش می رود.

مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی کدامند؟

انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی اولین قدم برای دستیابی به نتایج مطلوب از لابیاپلاستی است اما مراقبت های لازم بعد از عمل لابیاپلاستی نقشی موثری در تضمین سلامتی، زیبایی و رضایت شما از لابیاپلاستی را ایفا می کند:

مصرف داروهای بعد از لابیاپلاستی تجویز شده توسط پزشک

استفاده از کمپرس سرد جهت کاهش درد و تورم

به مقدار کافی آب بنوشید.

محافظت در برابر ضربه و فشار

از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها و مسکن جلوگیری کنید.

شستشو و رعایت بهداشت محل جراحی (استحمام بعد از ۴۸ ساعت)

از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

به مدت چهار تا شش هفته از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

استفاده از تامپون به مدت چهار هفته پس از جراحی ممنوع است.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی و انتخاب پوزیشن مناسب، نقش مهمی در روند بهبودی جراحی دارد. بهتر است هنگام خوابیدن به پشت و طاق باز بخوابید تا از فشار به ناحیه جراحی شده جلوگیری شود.

همچنین میتوانید از بالشتک های نرم و مخصوص در میان زانوهای خود برای جلوگیری از فشار مستقیم به محل جراحی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در طی هفته های اول پس از جراحی از لباس های نخی و گشاد هنگام استراحت و خوابیدن استفاده کنید.

چه زمانی بعد از جراحی لابیاپلاستی میتوانم رابطه جنسی داشته باشم؟

اگر قصد برقراری رابطه جنسی با شریک خود را دارید به پزشک جراح خود مراجعه کنید تا بر اساس وضعیت جسمی و سلامت عمومی تان زمان مناسب برای شروع رابطه جنسی بعد از عمل لابیاپلاستی را تجویز کند. در شرایط طبیعی، معمولا زمان مناسب برای برقراری رابطه جنسی حداقل یک ماه بعد از دوره نقاهت میباشد.

آیا بعد از عمل لابیاپلاستی درد خواهم داشت؟

با تکنیک منحصر بفرد بهترین جراح لابیاپلاستی دکتر هدی حق نظر، شما میتوانید کمترین میزان درد را حین عمل تجربه کرده و هیچگونه احساس درد و ناراحتی پس از عمل نخواهید داشت. متد خاص دکتر حق نظر در سایر پزشکان دیده نشده و به همیم دلیل درصد رضایتمندی مراجعین از عمل لابیاپلاستی نزد ایشان بسیار بالاست.

تجربه درد، التهاب و احساس ناراحتی بعد ازجراحی لابیاپلاستی کاملاً طبیعی است. این علائم در روزهای اول پس از عمل شدیدتر بوده و به تدریج با گذشت زمان و طی شدن دوره نقاهت، کاهش پیدا میکند. جهت کاهش درد خود از کمپرس سرد و مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

خطرات جراحی لابیاپلاستی چیست؟

خطرات مرتبط با لابیاپلاستی شامل مواردی چون خونریزی، هماتوم و عفونت است. شایع ترین عارضه برداشتن بیش از حد لابیا است که می تواند منجر به خشکی مزمن و ایجاد زخم در دهانه واژن شود و همچنین درد هنگام مقاربت شود.

هزینه جراحی لابیاپلاستی چقدر است؟

هزینه جراحی لابیاپلاستی در هر فرد متفاوت است و نمی توان برای آن نرخ ثابتی را مشخص کرد. برای اطلاع از هزینه ها می توانید یک جلسه به مطب دکتر هدی حق نظر مراجعه کنید تا به واسطه معاینه بتواند هزینه نهایی را به شما بگوید.

این نکته بسیار اهمیت دارد، که باتوجه به اینکه عمل لابیاپلاستی بسیار جراحی دقیق و حساسی می باشد و با مهم ترین ناحیه بدن خانم ها سروکار دارد برای موفقیت در نتیجه عمل، عدم ایجاد عوارض و نیاز به جراحی ترمیمی توصیه می شود که نزد بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری مراجعه کنید. سپردن روند جراحی به پزشکی که مهم ترین ویژگی های بهترین جراح لابیلاپلاستی را دارد، موجب کاهش عوارض بعد از لابیاپلاستی خواهد شد.

آیا هزینه عمل لابیاپلاستی ترمیمی با جراحی اولیه متفاوت است؟

بله. لابیاپلاستی ترمیمی هزینه کمتری خواهد داشت.

آیا امکان برگشت لابیاها پس از جراحی با گذشت زمان وجود دارد؟

خیر. زیرا لابیاها امکان رشد ندارند.

حداقل سن لازم برای انجام عمل لبیوپلاستی چقدر است؟

فردی که قصد عمل لابیاپلاستی را دارد باید به سن بلوغ رسیده باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

2 فکر در مورد “ جراحی لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟ – ۱۴۰۳

1. فاطیما گفت:

خانم دکتر تفاوتی در مانگاری روش جراحی و لیزر وجود داره؟؟

امروزه با توجه به روش های جدید در جراحی های زیبایی لبیاپلاستی ماندگاری دائمی دارد و برگشت پذیر نیست. دو روش اصلی این جراحی روش وج و تریم میباشد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله لبیاپلاستی مراجعه کنید.