جراحی زیبایی زنان

بهترین سن برای جراحی ترمیمی لابیا (لابیاپلاستی)

عمل لابیاپلاستی، اصلاح یا برداشتن پوست اضافی برای بهبود ظاهر لابیا است، که بسیاری از زنان امروزه به دلایل زیبایی و یا درمانی خواهان آن هستند. اما  آیا میدانید برای واجد شرایط بودن این عمل باید چند سال داشته باشید؟ به طور خاص، کاهش لب‌های کوچک واژن می‌تواند در زنان یا خانم های جوان انجام شود. امروز می خواهیم در مورد بهترین سن برای لابیاپلاستی با شما صحبت کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

عمل جراحی ترمیمی لابیا

عمل لابیاپلاستی خود یک روش کوتاه است که اغلب بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت  طول می کشد و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. اکثر بیماران از کوتاه بودن مدت این عمل بسیار راضی هستند و می‌توانند پس از مدت کوتاهی و بدون زمان استراحت به خانه بازگردند، گاهی بسته به فرم و سایز لابیا نیاز هست که لابیاپلاستی با داروی خواب اور انجام شود. در طول مشاوره برای لابیاپلاستی، پزشک متخصص زنان در ساری اندازه گیری های دقیقی را انجام می دهد تا دقیقاً چه مقدار بافت برداشته شود تا نتیجه نهایی مطلوب ایجاد شود. در طول جراحی، پزشک شما با دقت بافت اضافی را از لابیا مینور جدا می کند و برش را می بندد تا خط بخیه از دهانه واژن فاصله بگیرد. به طور کلی، هدف از این بخش از روش این است که آن را به گونه ای انجام دهیم که لابیا مینور نزدیکتر به بدن قرار گیرند تا بتوانند توسط لابیا بزرگ بیرونی محافظت شوند و اصطکاک دردناک را از بین ببرند. برای برخی از زنان که مایلند اندازه لابیا ماژور خود را نیز کاهش دهند، ممکن است پزشک شما جراحی برداشتن این بافت را نیز در طول عمل انجام دهد.

چرا خانم ها جراحی ترمیمی لابیا می کنند؟

چه به دلیل افزایش سن باشد، چه اثرات زایمان، یا صرفاً به دلیل ژنتیک فرد، برای یک خانم غیرعادی نیست که در مقطعی از زندگی خود به دلیل اندام تناسلی خارجی خود احساس خجالت یا ناراحتی کند. گاهی اوقات، دختران وخانم ها از این که لابیای آنها کشیده یا نامتقارن به نظر می‌رسد، ناراضی هستند که باعث خجالت در کنار شریک جنسی آن ها می‌شود یا حتی از پوشیدن لباس‌های متناسب مانند شلوار یوگا یا لباس های مایو خجالت می کشند. در موارد دیگر، لابیاها ممکن است به حدی بزرگ شوند که باعث ایجاد درد یا ناراحتی در حین مقاربت یا مالش به لباس شود. می دانید که تجربه خجالت یا ناراحتی در این ناحیه از بدن می‌تواند برای بسیاری از خانم ها ناراحت‌کننده باشد، بنابراین عمل لابیاپلاستی می تواند تمام این مشکلات را برطرف کند و یک گزینه ی مناسب برای خانم ها است.

بهترین سن جراحی ترمیمی لابیا

اکنون که علت انجام لابیاپلاستی و همچنین شرح کلی این روش را بررسی کردیم، به یکی از رایج‌ترین سوالاتی که ذهن بسیاری از خانم هایی را که به این روش فکر می‌کنند پاسخ می‌دهیم و آن این است: « در چه سنی می توانیم جراحی لابیاپلاستی انجام دهیم؟ هنگام بررسی این روش، بسیاری از خانم ها از خود می پرسند که آیا برای لابیاپلاستی خیلی جوان هستند یا خیلی پیر هستند. در واقع، برای این روش، سن عامل مهمی نیست. همانطور که در بالا توضیح داده شد، این روش نسبتاً کوتاه است، به حداقل زمان استراحت نیاز دارد و عمدتاً بر روی بافت نرم سطحی در ناحیه تناسلی انجام می‌شود. دکتر هدی حق نظر لابیاپلاستی ایمن و موثر را بر روی بیماران در هر سنی، از سنین ۱۸ تا ۵۵ سالگی انجام داده است که نتایج بسیار خوبی داشته است. واقعا سن اشتباهی وجود ندارد. آنچه مهم است این است که بیمار به دلایل خود برای انجام این روش مانند مواردی که در بالا توضیح داده شد فکر کرده باشد و به تصمیم خود و انتخاب یک جراح متخصص زیبایی زنان دارای گواهی معتبر که مرتباً لابیاپلاستی را با نتایج عالی انجام می دهد، اطمینان داشته باشد. همچنین همیشه ایده خوبی است که هنگام انتخاب جراح، چند نمونه واقعی بیمار از تصاویر قبل و بعد را مشاهده کنید تا ایده بهتری از نوع نتیجه ای که ممکن است انتظار داشته باشید به دست آورید.

خانم های بالاتر از ۵۵ سال، دارای سن مناسب لابیاپلاستی نیستند. زیرا با  بالا رفتن سن و کاهش سطح کلاژن بدن خانم ها، روند  بهبودی زخم های جراحی، به آرامی وکندی  انجام می شود، همچنین احتمال ابتلا به بیماری های مانند افزایش فشار خون، افزایش قند خون، افزایش چربی خون و غیره در سنین بالا بیشتر می باشد، که می تواند نتیجه ی منفی بر ترمیم عمل بگذارد.

آیا جراحی ترمیمی لابیا برای دختران جوان مناسب است؟

صرف نظر از سن بیمار، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا جراحی زیبایی راه حل مناسبی است یا نه، کاملا شخصی است.

اگر فردی جوان است، مانند سن ۱۸ یا ۱۹ سال، و به دلیل بزرگ بودن لب های داخلی واژن، در لباس شنا احساس اضطراب اجتماعی می کند، ممکن است بخواهد لابیاپلاستی انجام دهد و ایرادی ندارد.

در موارد زیر لابیاپلاستی ممکن است برای یک دختر جوان مناسب باشد:

  • بدشکلی فیزیکی بافت‌های تناسلی باعث ایجاد ناراحتی در طول فعالیت‌های روزمره یا جلوگیری از پوشیدن راحت برخی از انواع لباس‌ها توسط بیمار می‌شود.
  • جراحت یا جراحی قبلی در ناحیه باعث ایجاد مشکلات یا درد مداوم شده است.

در چنین مواردی، تأیید اینکه بیمار از نظر عاطفی برای جراحی آماده است نیز مهم است، و نشان می‌دهد که او می‌داند چه نتایجی برای او واقع‌بینانه است و آماده است رویکردی مسئولانه برای بهبودی اتخاذ کند.

جراحی ترمیمی لابیا در دختران باکره

جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره هیچ ایرادی ندارد و هیچ آسیبی به پرده بکارت آن ها نمی زند. زیرا این عمل بیرون واژن و خارج ناحیه پرده بکارت انجام می گردد و کاری به قسمت های داخلی تاحیه ی تناسلی ندارد. پرده بکارت تنها در صورتی آسیب می بیند که دخول، وارد شدن جسمی به درون واژن و یا ضربات شدید ناشی از تصادفات به این ناحیه اتفاق بیفتد.

همانطور که گفته شد، دختران جوان باید تا سن ۱۸ سالگی صبر کرده و سپس اقدام به انجام این جراحی کنند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

4 فکر در مورد “ بهترین سن برای جراحی ترمیمی لابیا (لابیاپلاستی)

  1. mobina گفت:

    سلام.
    جراحی ترمیمی چقدر زمان میبره؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      سلام، معمولا بین نیم تا یکساعت و نیم متغیر است.

  2. sogand گفت:

    سلام
    بعد از زایمان طبیعی نیاز به لابیاپلاستی ترمیمی داریم؟
    بارداری و زایمان چه تاثیری روی نتیجه ی جراحی میزارن؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      درزمان زایمان بدلیل پرخونی بافتها که در بارداری ایجاد میشود شانس خونریزی بالاست به همین دلیل بهترین زمان سه ماه بعد زایمان جهت انجام عملهای زیبایی و لابیاپلاستی توصیه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *