دانستنی های زنان

بهترین متخصص زنان در ساری چه کسی است؟

همانطور که می دانید ناحیه تناسلی یکی از مهمترین قسمت های بدن خانمهاست که رعایت بهداشت و درمان بیماری های این ناحیه نه تنها به سلامت خود فرد بلکه به سلامت خانواده و جامعه کمک می کند. همچنین مراقبت از ناحیه تناسلی از نظر روانی حائز اهمیت است، زیرا به بهبود رابطه جنسی و روابط زناشویی کمک می کند.

می دانیم که  خانمها در گروه های سنی مختلف دچار مشکلاتی در ناحیه تناسلی خود می شوند بهترین کار در این مواقع مراجعه سریع به پزشک متخصص زنان است.

قطعا انتخاب یک متخصص زنان خوب به خصوص در شهری کوچک برای انجام خدمات زیبایی و خدمات درمانی از اهمیت بالایی برخودار است.

در واقع می توان گفت که اغلب بانوان در هر سنی به مراجعه به یک متخصص زنان جهت معاینات، آموزش و یافتن اطلاعات در خصوص مراقبت های لازم برای سلامت دستگاه تناسلی خود نیازمند هستند.

اما ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که بهترین متخصص زنان چه کسی است؟ چگونه می توان بهترین متخصص زنان در شهرهای کوچک مانند شهر ساری یافت؟

ما در این مقاله قصد داریم به شما در انتخاب بهترین متخصص زنان و زایمان کمک کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین متخصص زنان و زایمان چه کسی است؟

در وهله اول لازم است بدانید که متخصص زنان و زایمان کسی است که در زمینه زنان و زایمان دارای تخصص و مدرک تحصیلی معتبر می باشد و در این زمینه از تجربه و مهارت کافی برخودار است. در واقع بهترین متخصص زنان کسی است که در خصوص دستگاه تناسلی خانمها و درمان بیماری های آنان آموزش دیده و توانایی تشخیص و درمان آنها را دارد.

بهترین متخصص زنان و زایمان، بیماری های مختلفی را که بر سلامت زنان تأثیر می گذارد، تشخیص داده و درمان می کند. طبابت آنها شامل تشخیص و نظارت بر بیماری های زنان و ارائه بهترین درمان به بیماران است. تشخیص و درمان یا ارائه خدماتی برای خانم ها از جمله:

  • انواع سرطان زنان و شرایطی مانند یائسگی
  • مراقبت های بارداری برای زنان باردار
  • انجام معاینات روتین با بیماران
  • ارائه مراقبت های زایمان و پس از زایمان
  • انجام عمل های زیبایی و درمانی ناحیه تناسلی

بهترین متخصص زنان چه ویژگی هایی دارد؟

برای یافتن یک متخصص زنان خوب در شهر ساری در ابتدا می بایست دقت کنید که پزشک از ویژگی ها بیان شده برخوردار باشد.

هم چنین پیش از آن باید فاکتور های مهم برای انتخاب پزشک را برای خود مشخص نمایید و بر اساس آنها و بررسی ویژگی های پزشک به انتخاب پزشک بپردازید.

  • از جمله ویژگی های بهترین متخصص زنان می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • دارای مدرک تحصیلی معتبر در زمینه زنان زایمان باشد.
  • بهترین متخصص زنان می بایست در زمینه زنان و زایمان و جراحی زیبایی زنان دارای تبحر، مهارت و تجربه کافی باشد.
  •   تجربه و داشتن مهارت کافی در انجام معاینات فیزیکی و پیدا کردن مشکل اساسی
  •   ریشه یابی دقیق بیماری و انتخاب بهترین گزینه ی درمانی برای آن
  • آشنایی و داشتن توانایی و مهارت لازم برای انواع روش های درمانی
  • داشتن تجربه و مهارت کافی برای انجام جراحی های زیبایی مانند لابیاپلاسنی، تنگ گردن واژن و غیره
  • ارائه راهنمایی ها و توصیه های مناسب به بیمار در جهت درمان آن

از جمله ویژگی های مهم بهترین متخصص زنان توانایی برقراری ارتباط با بیماران و مراجعین است؛ زیرا که اغلب بانوان به دلیل احساس خجالت به راحتی مشکل خود را بیان نمی کنند و برقراری ارتباط پزشک با بیمار می تواند تاثیر مثبتی در روند درمان و تشخیص بیماری داشته باشد. مانند:

  1. مهارت گوش دادن و همدلی
  2. داشتن احساس همدردی با بیمار جهت کاهش استرس و اضطراب آن
  3. توانایی ایجاد برنامه های درمانی مناسب
  4. تسلط بر کلیه وسایل پزشکی مورد نیاز برای درمان
  5.   توانایی ارائه مراقبت های دقیق و موثر، حتی در زمان های اورژانسی

بهترین متخصص زنان می بایست سلامتی بیمار را به منافع اقتصادی خود ترجیح دهد و سلامتی فرد برایش قابل اهمیت باشد.

یک متخصص زنان و زایمان خوب می بایست به روش های نوین روز آشنا و مسلط باشد.

متخصص زنان و زایمان چه خدماتی را ارائه می دهد؟

اغلب متخصصین زنان از خدمات مختلفی در زمینه زنان و درمان و زیبایی ناحیه تناسلی بانوان ارائه می دهند. که از جمله مهم ترین خدمات آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خدمات درمانی

تشخیص و درمان بیماری ها مشکلات دستگاه تناسلی زنان از جمله مهم ترین خدمات متخصص زنان به شمار می آید از جمله خدمات درمانی بهترین متخصص زنان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

درمان بی اختیاری ادرار

همان طور که ممکن است بدانید بی اختیاری ادرار از جمله بیماری های شایع در زنان به شمار می رود و می تواند برای فرد بسیار آزار دهنده باشد. از جمله خدمات متخصص زنان درمان بی اختیاری ادرار توسط روش های موثر نظیر دستگاه هیگز وکربوکسی  است. این اختلال در خانم ها می تواند در اثر افتادگی رحم ایجاد شود.

درمان واژینیسموس

واژینیسموس از جمله اختلالات شایع در بین زنان به شمار می رود که در طی آن فرد عضلات لگن به طور غیر ارادی منقبض شده و دخول را دردناک می سازد.

درمان واژینسموس با روش هایی نظیر دستگاه هیگز، توسط بهترین متخصص زنان در ساری انجام می گردد.

درمان افتادگی رحم

افتادگی رحم نیز از دیگر مشکلات شایع در بین بانوان است که بر اثر ضعیف شدن عضلات کف لگن به وجود می آید. این مشکل معمولا بعد از یائسگی زنان و بالا رفتن سن اتفاق می افتد. از آنجایی که رحم و دستگاه تناسلی بانوان از حساسیت بالایی برخودار است، جهت درمان افتادگی رحم می بایست به بهترین متخصص زنان مراجعه نمایید.

زایمان

زایمان نیز از دیگر خدمات متخصص زنان است. یک متخصص زنان توانایی انجام زایمان به روش های مختلف نظیر زایمان طبیعی، زایمان بی درد و زایمان سزارین را دارد.

دوران بارداری برای مادر و جنین دوران مهمی است. در این دوران مادر حتما باید تحت مراقبت های بارداری باشد. متخصص زنان در دوران بارداری سلامت مادر را بررسی می کند و در صورت لازم داروهایی جهت کنترل فشار خون و دیابت برای مادرانی که دچار این بیماری ها هستند تجویز می کند.

همچنین متخصص زنان وضعیت سلامت جنین را در ماه های مختلف بارداری بررسی می کند. در بعضی از شرایط وضعیت مادر و جنین به گونه ای نیست که زایمان طبیعی صورت بگیرد، زیرا احتمال اینکه جان مادر و نوزاد به خطر بیفتد زیاد است. پزشک متخصص در این وضعیت سزارین را پیشنهاد می کند.

در حین زایمان طبیعی ممکن است به دلایل مختلفی مانند جنین خیلی درشت و کانال زایمانی خیلی تنگ است، سزارین اورژانسی انجام شود. در این زمان متخصص زنان باید توانایی و مهارت کنترل اوضاع اورژانسی را داشته باشد.

از دیگر خدمات درمانی بهترین متخصص زنان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تست پاپ اسمیر
  • تشخیص و درمان عفونت های دستگاه تناسلی
  • مشاوره های زناشویی و پیشگیری از بارداری
  • مشاوره پیش از بارداری
  • درمان زگیل تناسلی
  • سندروم پلی کیستیک
  • درمان اختلالات قاعدگی

خدمات زیبایی

هم چنین برخی از متخصصین زنان در زمینه جراحی زیبایی زنان و جوانسازی واژن آموزش دیده و مدرک معتبر در این زمینه دارند. از همین جهت به انجام خدمات زیبایی می پردازند. البته معمولا خدمات زیبایی جنبه درمانی نیز دارند

خدمات زیبایی بهترین متخصص زنان عبارتند از:

لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی همان طور که می دانید در میان عمل های زیبایی زنان بسیار پر طرفدار است و امروزه افراد بسیاری به انجام این جراحی می پردازند.

این جراحی زیبایی در ناحیه لابیا های مینور انجام می گردد و به دلیل حساسیت بالای آن توصیه می شود که به بهترین متخصص زیبایی زنان مراجعه نمایید.

عمل لابیاپلاستی علاوه بر جنبه زیبایی جنبه درمانی نیز دارد. زیرا در بسیاری از مواقع بزرگی لابیا باعث می شود در حین انجام ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و غیره یا هنگام پوشیدن شلوارهای تنگ احساس ناراحتی کنید.

برخی از مزایای انجام لابیاپلاستی چیست؟
جراحی لابیاپلاستی مزایای زیادی دارد، که باعث می شود اکثر خانمها خواستار انجام آنها باشد. در زیر تنها به چند مورد از مزیت های  این عمل اشاره می کنیم:

  • ظاهر کلی ناحیه واژن را بهبود می بخشد.
  • ناراحتی ناشی از بزرگی لابیا رفع می شود.
  • روابط جنسی زناشویی را بهبود می بخشد.
  • اعتماد به نفس زنان را نسبت به ظاهر واژن خود افزایش می دهد.

عمل لابیاپلاستی یک جراحی کم تهاجمی است و دوران نقاهت کوتاهی دارد، اما عملی حساس است که حتما باید توسط دکتر متخصص زنان خوب در ساری انجام گیرد.

آیا خارش و تورم بعد از عمل لابیاپلاستی طبیعی است؟

بله، خارش و تورم بعد از عمل لابیاپلاستی دو تا سه روز به اوج خود می رسد و بعد از آن کم کم کاهش پیدا می کند.

چه مدت بعد از عمل لابیاپلاستی میتوان رابطه جنسی داشت؟

مدت زمان دوره نقاهت در افراد متفاوت است. ولی معمولا ۴ تا ۶ هفته بعد از عمل لابیاپلاستی می توانید رابطه جنسی داشته باشید.

چه سنی برای عمل لابیاپلاستی مناسب است؟

محدوده سنی برای عمل لابیاپلاستی سن ۲۰ تا ۵۵ سال است.

آیا لابیاپلاستی در دختران باکره باعث آسیب پرده بکارت می شود؟

نه، عمل لابیاپلاستی هیچ کاری به پرده بکارت ندارد.

تنگ کردن واژن

از جمله مشکلاتی که اغلب بانوان پس از زایمان های متعدد و یائسگی به آن دچار می شوند شلی و گشادی واژن است. از همین رو می توان با مراجعه به بهترین متخصص زنان و زایمان و با استفاده از روش های مختلف نظیر واژینوپلاستی و دستگاه هیگز به تنگ کردن واژن بپردازید.

سفید کردن واژن

سفید کردن یا رفع تیرگی واژن با استفاده از روش های مختلف مانند سفید کردن واژن با تیکسل، نیز از جمله دیگر خدمات یک متخصص زنان خوب در ساری است.

تزریق ژل و چربی

تززیق ژل و چربی به ناحیه واژن علاوه بر اینکه جنبه زیبایی دارد به افزایش میل جنسی و درمان برخی موارد کمک شایانی می کند و جهت انجام آن می بایست به متخصص زنان مراجعه نمایید.

ضرورت مراجعه به بهترین متخصص زنان

شاید اولین سوالی که از خودتان بپرسید این هست که چرا و چه موقع باید به یک متخصص زنان مراجعه کنیم؟ اولین پاسخی که هر فرد ممکن است بدهد این هست، زمانی که بیماری یا مشکل خاصی پیدا کردیم. ولی این جواب درست نیست هر خانمی بعد از رسیدن به سن بلوغ باید به متخصص زنان مراجعه کند حتی اگر علائمی بدی ندارد. زیرا بسیاری از بیماری ها علائمی ندارند و تنها با تست و معاینات مشخص می شوند.

همچنین در مواقعی که شما خونریزی های غیر از خونریزی عادت ماهیانه، یا لکه بینی دارید. یا دردهای مزمن در لگن و ناحیه تناسلی دارید باید به یک پزشک متخصص خوب و با تجربه مراجعه کنید.

در زیر به مواردی اشاره می کنیم که به محض مواجهه با آن باید به متخصص زنان مراجعه کنید:

  • درد و خونریزی بعد از برقراری رابطه جنسی
  • درد و سوزش هنگام ادرار
  • تغییر رنگ و بوی ترشحات واژن
  • درد در ناحیه تناسلی
  • درد در ناحیه ی کف لگن
  • مراقبت های دوران بارداری
  • مراقبت های بعد از زایمان
  • تکرر ادرار و بی اختیاری ادراری
  • ناتوانی جنسی
  • اختلال در چرخه ی قاعدگی
  • علائم سرطان سینه و رحم

اهمیت مراجعه به بهترین متخصص زنان و زایمان

همان طور که در ابتدا گفته شد از آنجایی که دستگاه تناسلی زنان از حساسیت بالایی برخودار است مراجعه به بهترین متخصص زنان از اهمیت بالایی برخودار است؛ زیرا که عدم مراجعه به یک متخصص خوب و تشخیص نادرست و استفاده از روش درمانی اشتباه می تواند مشکلات جدی را برای فرد به وجود بیاورد.

معرفی بهترین متخصص زنان و زایمان و زیبایی در ساری

همانطور که گفته شد ناحیه تناسلی خانم ها یکی از مهمترین قسمت های بدن آنهاست، و در صورت اختلال یا هر گونه مشکل در آن باید جهت رفع آن به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. همه ی ما زمانی که دچار بیماری می شویم دوست داریم بهترین پزشک ما را معاینه و درمان کند. از نظر ما بهترین پزشک کسی هست که مهارتهای کافی و میزان موفقیت بالا در درمان و همچنین اخلاق خوب و رضایتمندی بالا داشته باشد.

دکتر هدی حق نظر بهترین متخصص زنان و زیبایی در ساری، درمان ها و جراحی های زیادی در زمینه هایی مانند لابیاپلاستی، تنک کردن واژن، درمان بی اختیاری زنان و غیره انجام داده اند، که بسیار موفقیت آمیز بوده است.

چگونه می توانیم متخصص زنان خوب پیدا کنیم؟

راه های مختلفی برای یافتن بهترین متخصص زنان و زایمان وجود دارد که این راه ها عبارتند از پرسش از پزشک عمومی و اطرافیان، جستجو در اینترنت و فضا های مجازی و …. امروزه فضای مجازی این امکان را به شما می دهد که با مراجعین یک پزشک در ارتباط بوده و نظر آن ها را بدانید.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم که به شما در شناخت بهترین متخصص زنان در شهر ساری کمک کنیم تا شما بتوانیم به راحتی ویژگی های یک متخصص خوب در ساری را بشناسید و به راحتی پزشک خود را پیدا کنید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *