تزریق چربی

تزریق چربی به واژن در ساری – ۱۴۰۲

تزریق چربی به واژن

بسیاری از بانوان به دنبال کاهش وزن و لاغری، عوامل ژنتیکی و افزایش سن ظاهر زیبای واژن خود را از دست می دهند. این عدم رضایت از ظاهر اندام جنسی، می تواند به طور مستقیم اعتماد به نفس آنها را تحت تأثیر قرار دهد. بهترین روش درمان برای این دسته از بانوان، تزریق چربی به واژن در قسمت لابیاماژور است.

در این مقاله به موضوع همه چیز در رابطه با تزریق چربی به واژن می پردازیم همراه ما باشید.

 تزریق چربی به واژن:

اتفاقات بسیاری ممکن است رخ دهد که منجر شود دستگاه تناسلی خانم ها در طول زمان تغییر حالت داده و حالت ارتجاعی خودش را از دست بدهد. این مسئله منجر می شود تا خانم ها اعتماد به نفس خود را از دست داده و در برقراری رابطه جنسی خود دچار مشکل شوند. یکی از ساده ترین روش هایی که می تواند این مشکل را برطرف کند، تزریق چربی به لابیا ماژوراست. علاوه بر آن، این روش به جوانسازی و زیباتر شدن واژن نیز کمک می کند.

تزریق ژل یا تزریق چربی به دستگاه تناسلی در حقیقت روشی است که باعث بولد یا برجسته شدن دستگاه تناسلی می شود و به بهبود شکل ظاهری ناحیه تناسلی منجر می شود. نکته حائز اهمیت این است که برجسته سازی بیشتر در ناحیه لبیا ماژور صورت می گیرد و قسمت های دیگر معمولاً نیازی به تزریق ژل یا چربی و حجیم تر شدن ندارند.

 تزریق چربی به واژن چگونه انجام می شود؟

واژن یکی از مهم ترین بخش های بدن بانوان می باشد که برای برقراری رابطه جنسی و لذت بردن از این رابطه بسیار نقش مهمی ایفا می کند.  لبه های خارجی واژن که به لابیا ماژور شهرت دارند اصلی ترین قسمت تناسلی خانم ها به شمار می رود. این قسمت از اندام تناسلی در اثر افزایش سن ممکن است دچار تغییر حالت شده و به شکل چروکیده، لاغر و پیر درآید.

 هر یک از این عوامل به نوبه خود می تواند زیبایی اندام خانم ها را دچار اختلال کند و اعتماد به نفس آن ها را برای برقراری رابطه جنسی کاهش دهد. اما امروزه می توان به راحتی با تزریق کردن چربی به واژن، جوانی و زیبایی را به ناحیه تناسلی بازگرداند.

 تزریق چربی به واژن معمولاً از طریق ترانزیشین چربی صورت می پذیرد. به این صورت که بافت چربی توسط متخصص زنان از ناحیه ای از بدن خود شخص برداشته می شود و به واژن انتقال داده می شود. بهترین نواحی که می توان از آنها بافت چربی برداشت، قسمت های داخلی و پشتی ران ها می باشد.
به این دلیل که بافت چربی در این نواحی مقاوم تر بوده، دیرتر آب شده و جذب می گردد و خارج کردن آن نیز راحت تر می باشد. البته انتخاب ناحیه مورد نظر برای ترانزیشین چربی بسته به وضعیت بیمار و فیزیولوژی بذن وی می تواند متفاوت باشد.

برای انجام پروسه ترانزیشن چربی، بیمار در ابتدا بی حسی دریافت می کند. سپس با دستگاه مخصوصی بافت های چربی مقاوم به مقدار مورد نیاز استخراج می شوند. سیستمی که چربی ها به داخل آن انتقال پیدا می کنند، کاملاً ایزوله و بسته می باشد.

به طوریکه چربی ها به هیچ عنوان هوا نمی خورند و از گزند آلودگی ها به دور می مانند. چربی هایی که با استفاده از این روش استخراج می شوند، کاملاً زنده و سالم می مانند.
تزریق چربی به واژن معمولاً به صورت سرپایی انجام می گیرد اما در صورتیکه ترمیم لابیاماژور مد نظر باشد، بهتر است این دو پروسه همزمان نشده و لابیاپلاستی به زمان دیگری موکول گردد. شایان ذکر است همزمانی لابیاپلاستی و تزریق چربی در جلسه درمانی که به منظور ترمیم لابیامینورها برگزار می گردد، موردی ندارد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق چربی به واژن هستند ؟

به طور کلی افراد خاصی می تواند اقدام به تزریق چربی، ژل یا پروتز واژن نمایند. از جمله این افراد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خانم های جوانی که لابیای آن ها بیش از اندازه لاغر یا کوچک باشد.
  • خانم های مسنی که در اثر افزایش سن و پیری دچار چروکیدگی ناحیه واژن شده باشند.
  • خانوم هایی که به دلایل ژنتیکی و ارثی از لابیای زیبایی برخوردار نیستند.

مزایای تزریق چربی به واژن :

هر روش جراحی زیبایی زنان، برای خود مزایا و معایبی دارد. از جمله مزایایی که می توانیم برای تزریق چربی به واژن بیان کنیم عبارت است از:

  • عدم نیاز به برش و جراحی
  • عدم نیاز به بستری شدن
  • عدم بروز هیچ گونه درد در زمان تزریق
  • جوانسازی واژن
  • کمک به تنگ شدن واژن
  • ایجاد سفتی در ناحیه لابیای واژن
  • بهبود بخشیدن به لبه های لابیا و حجیم شدن آن ها
  • رفع افتادگی لابیا
  • افزایش اعتماد به نفس در رابطه جنسی و بهبود ارگاسم
  • کمک به روشن سازی دستگاه تناسلی
  • کمک کردن به درمان آتروفی دستگاه تناسلی

مراقبت های قبل از تزریق چربی به واژن :

قبل از تزریق باید برخی آزمایشها را انجام داد. اگر عفونت واژینالی دارید، حتما قبل از تزریق چربی باید عفونت را کاملا درمان کنید. رعایت نکات زیر نیز قبل از حجم دهی لبیا با چربی ضروری است:

• از دو هفته قبل از تزریق نباید الکل و سیگار مصرف کنید.
• قبل از تزریق آب فراوان بنوشید و از ۶ ساعت قبل از تزریق نباید هیچ چیزی بخورید.
• قبل از تزریق لابیاهای ماژور را کاملا تمیز کرده و شیو کنید.
• اگر داروی خاصی مصرف می کنید باید به پزشک تان اطلاع دهید.

همچنین نباید از چند روز قبل از تزریق داروهای رقیق کننده خون مصرف کنید. برای قطع مصرف این داروها حتما با پزشکتان مشورت کنید. 

 تفاوت تزریق چربی به واژن با تزریق ژل :

تزریق چربی برای زمانی که نیاز به حجم بسیار زیاد داریم گزینه ی مناسب خواهد بود که سبب جوانسازی نیز می شود، لذا چربی اولین فاکتور برای تزریق به واژن می باشد.

تزریق ژل به واژن برای ترمیم های بسیار کوچک مناسب خواهد بود، همین طور که می دانید ماندگاری ژل به نسبت چربی بسیار کمتر خواهد بود، به دلیل آنکه ژل از ماده ای است که بدن نسبت به آن آنتی بادی می سازد و توسط این آنتی بادی ها خورده می شود، به همین خاطر است که پس از مدت ژل پس از یک مدت از بین می رود و زمانی که بدن به نسبت ماده ی ژل هوشیار شود سریع تر از بین خواهد رفت.

بهترین ماندگاری یک ژل در بدن شش ماه تا یکسال خواهد بود .

ولی بافت چربی از بدن خود فرد است و به ناحیه دیگری از بدن تزریق می شود، لذا بدن هیچ مقاومت و حساسیتی به نسبت آن نخواهد داشت و بر روی بدن باقی می ماند. زمانی که فرد پس از تزریق به مدت چند هفته توصیه های لازم پزشکی را رعایت نمایید، در این صورت دیگر باقی خواهد ماند مگر آنکه فرد به صورت ناگهانی و زیاد وزن کم کند یا فعالیت های را همچون دوچرخه سوار حرفه ای است یا سوارکار حرفه ای است به دلیل آنکه آن ناحیه باز است و دائما به پاها ضربه می خورد، ممکن است مقداری چربی سریعتر جذب شود، در غیر اینصورت این بافت ماندگار است.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن

بعد از تزریق چربی به واژن مراقب باشید به ناحیه تناسلی ضربه یا فشاری وارد نشود. چون ممکن است بعضی از چربی ها در زیر پوست واژن گلوله شوند. همچنین از دستکاری و ماساژ لابیاها بپرهیزید. حتما نکات زیر را بعد از تزریق چربی رعایت کنید:

•  6 هفته ورزش و کارهای سنگین انجام ندهید.
• یک هفته تا ۱۰ روز نباید ناحیه تناسلی در معرض آب داغ باشد.
• برای کاهش درد و تورم می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
• به موقع داروهای تجویزی مثل مسکن ها و آنتی بیوتیک ها را مصرف کنید.
•  یک هفته غذاهای پرچرب و پر نمک یا نوشیدنی های الکلی نخورید. سیگار کشیدن نیز طی این مدت ممنوع است.
• بعد از تزریق نباید بلافاصله رانندگی کنید.

و در آخر، توصیه می شود به مدت یک ماه از رابطه جنسی پرهیز نمایید و در این مدت از گن استفاده کنید، چون گن به کاهش تورم لابیاها و جذب بهتر چربی کمک می کند. 

ماندگاری تزریق چربی به واژن چقدر است ؟

به طور طبیعی بخشی از چربی تزریق شده به واژن جذب بافت ها می شود. در بعضی افراد میزان جذب بافت بیشتر و در بعضی کمتر است و برای همین ماندگاری متفاوتی دارند. مدت ماندگاری پروتز ناحیه تناسلی به موارد دیگری نیز مانند:
• میزان ورزش و نوع ورزشی که انجام می دهید
• رژیم های لاغری
• تغییرات هورمونی
• بروز برخی بیماری ها
بستگی دارد. معمولا مقدار چربی کهتزریق می شود کمی بیشتر از مقدار لازم است و برای همین با وجود جذب چربی توسط بافتهای بدن، ماندگاری تزریق تا ۳ سال دوام دارد.

آیا تزریق چربی نیاز به بیهوشی دارد؟

به طور معمول این فرایند تحت بی­ حسی موضعی انجام می‌­شود و نیاز به بیهوشی عمومی ندارد. با این وجود اگر حجم چربی استخراح شده زیاد باشد ممکن است دکتر جراح تصمیم به بیهوشی بگیرد.

تزریق چربی به واژن چقدر ماندگار است؟

ماندگاری این روش متناسب با نوع تکنیک تزریق، مهارت جراح یا پزشک متخصص، پردازش چربی و انجام جلسات ترمیم می‌تواند بین ۶ ماه، یک‌ونیم تا سه سال برای افراد مختلف متفاوت باشد.

تزریق‌چربی به واژن برای چه کسانی مفید است؟

آن‌هایی که به‌دلیل بارداری یا افزایش سن دچار تغییراتی در شکل ظاهری واژن خود شده‌اند و زنانی که دچار ناهمواری یا عدم تقارن در لابیای بزرگ هستند. البته برخی از زنان نیز این کار را برای افزایش لذت جنسی انجام می‌دهند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

4 فکر در مورد “ تزریق چربی به واژن در ساری – ۱۴۰۲

  1. اذین گفت:

    من تازه انجام دادم سه روزه،از لحاظ ظاهری،امیدوارم همینطور بمونه،وجذب نشه

  2. حسنا گفت:

    کاملا جامع بود مطالبتون مرسی

  3. عاطفه گفت:

    سلام
    تزریق چربی در یک مرحله انجام میشه؟
    ممکنه چربی بعد از تزریق جا به جا بشه؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      تزریق چربی به لابیاها دریک جلسه انجام میشود اما اغلب چربی بعدجلسه اول جذب میشود وحدود ۳۰ درصد باقی میماند مخصوصا اگرشخص بعدتزریق چربی کاهش وزن داشته باشد بهمین خاطر جلسه بعدی تزریق ۶ ماه تا یکسال بعدبایدتکرارشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *