جراحی زیبایی زنان

نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از روش‌های جراحی به منظور افزایش زیبایی ناحیه تناسلی در خانم‌ها می‌باشد که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای در میان خانم‌ها شیوع پیدا کرده است. افرادی که جهت انجام این جراحی اقدام می‌نمایند اغلب دچار مشکلاتی در لابیای مینور می‌باشند. باید توجه داشته باشید، همانطور که انتخاب  بهترین جراح زیبایی زنان با تجربه برای انجام این عمل مهم است رعایت مراقبت های بعد از عمل نیز در نتیجه ی عمل تاثیر بسزایی دارد. یکی از این مراقبت های نحوه ی خوابیدن بعد از لابیاپلاستی است، که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم.

نحوه ی خوابیدن بعد از لابیاپلاستی چگونه است؟

مانند هر روش جراحی پس از لابیاپلاستی به منظور سرعت بخشیدن به بهبودی و کاهش دوران نقاهت لازم است تا نکاتی را رعایت بفرمائید. یکی از نکات مراقبت پس از لابیاپلاستی نحوه‌ی خوابیدن در روزها و هفته‌های اول پس از جراحی می‌باشد که در ادامه با بررسی این موضوع می‌پردازیم.

خوابیدن در هفته‌ی اول پس از لابیاپلاستی

همان طور که پیشتر اشاره کردیم لابیاپلاستی یک جراحی سرپایی می‌باشد و چند ساعت پس از پایان جراحی می‌توانید با کمک یک همراه به منزل بازگردید. در طی این دوره به هر طریقی که احساس راحتی بیشتری دارید می‌توانید بخوابید، نکته‌ی مهم این است که شما بتوانید بدون احساس درد و ناراحتی چند روز اول را به طور کامل استراحت نمائید.

در صورتی که هنگام خوابیدن احساس درد دارید می‌توانید از داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک جهت استراحت راحت‌تر استفاده نمائید.

استفاده از کمپرس آب سرد در ۲۴ ساعت اولیه پس از جراحی می‌تواند به کاهش تورم کمک نماید در نتیجه خوابیدن برای شما راحت‌تر خواهد شد. استفاده از کمپرس آب سرد به صورت هر ۲ الی ۴ ساعت خواهد بود.

بخیه‌هایی که در محل جراحی اعمال شده‌اند در طی هفته‌ی اول پس از جراحی به مرور جذب خواهند شد بنابراین لازم است در طی این مدت مراقبت های لازم را به عمل بیاورید. به منظور کاهش هرگونه آسیب به بخیه‌ها و یا برش‌ها در هنگام خوابیدن می‌توانید یک متکای نرم را در بین پاهای خود قرار دهید تا از ایجاد اصطکاک و اسیب به بخیه‌ها خودداری شود.

در طی هفته‌ی اول پس از جراحی توصیه می‌شود که از محل کار خود مرخصی گرفته و فعالیت‌های روزمره‌ی خود را به تعویق بیندازید. در این دوره تا جایی که می‌توانید استراحت نمائید.

بهتر است از نشستن‌های طولانی و یا قدم زدن‌ بیش از حد خودداری نمائید و ساعات زیادی را در تخت استراحت نمائید. همان طور که پیشتر اشاره کردیم بهترین حالت دراز کشیدن و خوابیدن به گونه‌ای است که کمترین فشار و درد به ناحیه تناسلی وارد شود، بسیار از بیماران دراز کشیدن به کمر را بهترین موقعیت برای خوابیدن در نظر می‌گیرند.

در ۳ روز اول پس از جراحی بهتر است ساعات زیادی را در تخت استراحت نمائید و بخوابید تا بدن شما روند بهبود را طی نماید.

خوابیدن در فاصله هفته‌ی دوم تا ششم جراحی

در طی این دوره معمولاً زخم‌ها بهبود یافته و تورم و التهاب در ناحیه تناسلی به مرور از بین می‌رود، در طی این دوره می‌توانید پوزیشن خواب خود را به گونه‌ای که پیش از جراحی داشتید به تدریج تغییر دهید و لزومی به خوابیدن در تمام ساعات به سمت کمر نمی‌باشد اما همچنان توصیه می‌شود در صورتی‌که حس می‌‌کنید قرار گرفتن در موقعیت خاصی منجر به ایجاد درد و ناراحتی می‌شود سعی کنید تا جایی که امکان دارد همچنان به پشت بخوابید و یک متکای کوچک و نرم را در میان زانوهای خود قرار دهید.

خوابیدن پس از هفته‌ی ششم

اکثر بیماران پس از هفته‌ش ششم تقریباً سلامت خود را به دست می‌آورند و مشکل در خوابیدن ندارند، جهت شروع رابطه‌ی جنسی می‌توانید پس از ۸ هفته با تشخیص پزشک فعالیت‌های جنسی خود را نیز آغاز نمائید.

سایر توصیه‌ها جهت خوابیدن پس از لابیاپلاستی

  • در صورتی که حیوان خانگی و یا فرزند کوچک دارید تا زمان بهبودی کامل (۶ تا ۸ هفته) در هنگام خوابیدن آن ها را در تخت جداگانه بخوابانید زیرا هرگونه ضربه احتمالی به این ناحیه می‌تواند منجر به باز شدن بخیه و برش‌ها و خونریزی‌های شدید شود. همچنین توصیه می‌شود شریک جنسی شما نیز با فاصله و یا در مکانی غیر از تخت مشترک شما استراحت نماید تا از هرگونه ضربه دست و پا به صورت ناخواسته در هنگام خواب جلوگیری شود.
  • در هنگام خوابیدن و استراحت در طی هفته‌های اول پس از جراحی از لباس‌های گشاد و نخی استفاده نمائید تا محل جراحی در معرض هوا قرار بگیرد و از عرق کردن و یا هرگونه آسیب در ناحیه جلوگیری شود.
  • محل خواب خود را در محیطی آرام و ساکت انتخاب نمائید تا در طی شبانه روز بتواند با آرامش استراحت نمائید.
به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

2 فکر در مورد “ نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

  1. sahel گفت:

    سلام..میشه محل جراحی رو شستشو داد؟
    به چه صورت؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      بله. روزانه با محلول رقیق شده شامپو بچه محل بخیه ها قابل شستشو و خشک کردن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 19 =