جراحی زیبایی زنان

جراحی ترمیمی لابیا (لابیاپلاستی) و بارداری

لابیاپلاستی یک روش بسیار محبوب برای اصلاح عدم تقارن و بزرگی در ظاهر لابیاها و در نتیجه افزایش راحتی و اعتماد به نفس در رابطه است. در دوران بارداری، همراه با تغییرات بی‌شمار دیگر در هورمون‌ها و ظاهر بدن زنان، ظاهر لابیاها ممکن است تغییر کند. بسیاری از زنان در مورد اینکه لابیاپلاستی شامل چه مواردی می شود سؤالاتی دارند. معمولا در مورد لابیاپلاستی و بارداری سوال می شود. آیا انجام لابیاپلاستی قبل یا بعد از بارداری بی خطر است؟ در اینجا، مزایا و معایب انجام لابیاپلاستی قبل و بعد از بارداری را بیان می کنیم و انتخاب مناسب برای شما به نیازها و ترجیحات منحصر به فرد شما بستگی دارد.

جراحی ترمیمی لابیا قبل از بارداری

انتخاب زمان مناسب برای انجام لابیاپلاستی فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. زیرا این روش می تواند بر واژن تأثیر بگذارد. جراحی لابیاپلاستی یک روش جراحی انتخابی است که به دلایل زیبایی و درمانی انتخاب می شود. لابیاپلاستی می تواند عدم تقارن را اصلاح کند، پوست اضافی را از بین ببرد و درد، ناراحتی و سوزش را تسکین دهد. زیبایی اندام تناسلی زنان برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد و هر روش باید برای هر بیمار شخصی سازی شود. اگرچه لابیاپلاستی معمولاً برای بهبود ظاهر و زیبایی درخواست می شود، اما این روش می تواند به دلایل پزشکی نیز انجام شود، از جمله برای زنانی که در حین مقاربت جنسی درد دارند و به دلیل داشتن لابیای بزرگ قادر به پوشیدن لباس های تنگ نیستند.

دلایل درخواست لابیاپلاستی هرچه که باشد، این روش منجر به تغییرات دائمی در اندازه و شکل لابیا می شود. می توان به بیماران اطمینان داد که این عمل خطری را برای زنانی که می خواهند در آینده باردار شوند افزایش نمی دهد. انجام لابیاپلاستی نه مانع باردار شدن شما می شود و نه مشکلی در حین زایمان ایجاد می کند.

واژن به طرز شگفت انگیزی یک جزء سازگار با سیستم تولید مثل زنان است. خانم هایی که لابیاپلاستی انجام می دهند هیچ گونه اختلالی در عملکرد واژن شان ایجاد نمی شود. بنابراین انجام لابیاپلاستی قبل از بارداری کاملا بی خطر است. در بسیاری از موارد، زنان حتی می توانند از انجام عمل قبل از بارداری سود ببرند. شایع ترین دلیل برای انجام لابیاپلاستی، هیپرتروفی یا بزرگ شدن لابیا است. داشتن هیپرتروفی لبی می‌تواند منبع درد قابل توجهی برای بسیاری از زنان باشد که اغلب در سکوت رنج می‌برند، زیرا از گزینه‌های درمانی بالقوه برای این عارضه ای رایج آگاه نیستند. بسیاری از زنان ممکن است در طول رابطه جنسی احساس ناراحتی کنند و این می تواند بر اعتماد به نفس و رفاه عاطفی تأثیر بگذارد.

این ها دلایل معتبری برای در نظر گرفتن انجام لابیاپلاستی قبل از بارداری هستند. برخی از زنان ممکن است تصمیم بگیرند تا تکمیل خانواده خود صبر کنند، اما انجام لابیاپلاستی قبل از بارداری بر توانایی باردار شدن یا زایمان در آینده تأثیری نخواهد گذاشت. شما فقط بعد از انجام لابیاپلاستی باید صبر کنید تا دوران نقاهت را پشت سر گذاشته و بعد از بهبودی کامل برای باردار شدن اقدام کنید.

جراحی ترمیمی لابیا بعد از بارداری

به طور کلی، جراحان زیبایی زنان، خانم ها را به انجام لابیاپلاستی پس از بارداری تشویق می کنند. چند دلیل برای این وجود دارد:

۱-اولاً هم لابیا مینوریا کوچک و لابیا ماژوریا بزرگ اغلب از نظر اندازه و شکل در دوران بارداری تغییر می کنند. این به دلیل افزایش خون رسانی به ناحیه است که ممکن است منجر به کشیدگی لابیا شود. واکنش هر زنی به باردار بودن متفاوت است، اما بیشتر زنان ممکن است افزایش قابل توجهی در رشد لابیاها تجربه کنند. این پدیده بیشتر در مراحل آخر بارداری رخ می دهد، زمانی که افزایش هورمون ها از جمله افزایش استروژن وجود دارد. در حالی که بخشی از تورم و کشیدگی ممکن است پس از بارداری برطرف شود، در برخی موارد می‌تواند باقی بماند.

۲-یکی از دلایل انجام لابیاپلاستی بعد از بارداری این است که به راحتی می توان آن را با سایر روش های جوانسازی واژن ترکیب کرد. زایمان طبیعی واژینال ممکن است در برخی موارد منجر به آسیب به پرینه (بافت بین واژن و مقعد) و یا مثانه و یا راست روده در حین عبور از سر نوزاد شود. این مسائل اغلب می توانند همزمان با انجام لابیاپلاستی به عنوان بخشی از فرآیند ترمیم کف لگن انجام شود و به طور موثر ترمیم شوند.

جراحی لابیاپلاستی را می توان به راحتی با پرینورافی ترکیب کرد. جراحی پرینورافی قادر است هرگونه پارگی بافت نرمی را که در حین زایمان بین واژن و مقعد ایجاد می شود اصلاح کند. پرینورافی را می توان با واژینوپلاستی ترکیب کرد تا واژن را سفت کند تا حس جنسی در حین مقاربت بهبود یابد.

بهترین زمان برای انجام لابیاپلاستی بعد از بارداری به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی، توصیه می کنیم خانم ها حداقل ۳ تا ۶ ماه بعد از زایمان صبر کنند و بعد برای انجام لابیاپلاستی یا هر نوع روش جوانسازی واژن دیگری اقدام کنند.

آیا می توانم در دوران بارداری جراحی ترمیمی لابیا انجام دهم؟

در دوران بارداری باید از انجام لابیاپلاستی اجتناب شود. دلایل مختلفی وجود دارد، اما در اینجا به سه دلیل مهم اشاره می کنیم.

  • لابیاپلاستی گاهی اوقات ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشد. ناگفته نماند که در دوران بارداری باید از بیهوشی عمومی خودداری شود.
  • لابیای شما در دوران بارداری تغییر می کند: دلیل دوم این است که تغییرات هورمونی شدیدی که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد می‌تواند باعث تورم لابیا شود و بعد از بارداری اندازه لابیاها ممکن است، کوچک شود. بنابراین، حتی اگر قبل از بارداری از ظاهر لابیای خود راضی نبودید، بهتر است برای انجام این عمل تا پس از زایمان صبر کنید.
  • زایمان می تواند لابیای شما را تغییر دهد: زایمان می تواند ظاهر لابیای شما را تغییر دهد. در طول زایمان، لابیای شما ممکن است پاره شود یا کشیده شود، بنابراین بهتر است  برای انجام هر جراحی زیبایی واژن تا پس از زایمان صبر کند.

کلام آخر

وقتی صحبت از انجام لابیاپلاستی قبل یا بعد از بارداری می شود، هیچ تصمیم درست یا اشتباهی وجود ندارد. زیرا این روش بر توانایی زن برای باردار شدن تأثیر نمی گذارد. برای زنانی که ناراحتی قابل توجهی بخاطر لابیاهای بزرگ خود تجربه می کنند که ممکن است باعث ناراحتی جسمی شود، ممکن است بهتر باشد جراحی لابیاپلاستی هر چه زودتر انجام دهند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

2 فکر در مورد “ جراحی ترمیمی لابیا (لابیاپلاستی) و بارداری

  1. سمیرا گفت:

    آیا این جراحی برای زنان باردار که دچار مشکلات تغییرات پس از زایمان شده اند،مغید است؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      اگر لازم باشد بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *