جراحی زیبایی زنان

تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و جراحی [مزایا و معایب]

تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و جراحی

تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و جراحی چیست؟ در میان سوالات متعددی که بانوان در مورد عمل لابیاپلاستی می‌پرسند، این پرسش که برای من لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر دو روش لابیاپلاستی با لیزر و جراحی برای کوچک کردن و فرم‌دهی لابیاها صورت میگیرد. با این حال، به دلیل تفاوت‌هایی که در این دو روش وجود دارد، برخی از بانوان ترجیح می‌دهند روش انجام لابیاپلاستی خود را تغییر دهند. در ادامه این مقاله به بررسی مزایا و معایب هر دو روش لابیاپلاستی با لیزر و جراحی می‌پردازیم تا بتوانید با آگاهی کامل در مورد انتخاب خود تصمیم بگیرید.

تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و جراحی چیست؟ لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟

اگر به دنبال انجام عمل زیبایی ناحیه تناسلی و لابیاها (لابیاپلاستی) در ساری هستید و روند بهبودی و جای بخیه برایتان نگران کننده است، لابیاپلاستی با لیزر توسط دکتر هدی حق نظر می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر میزان تغییرات و برش بافت شما به میزن قابل توجه ای زیاد نباشد، میتوانید از لیزر با لابیاپلاستی بهره مند شوید.

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟ ازجمله تفاوت هایی که می توان به آن اشاره کرد کیفیت برش است که با لیزر دقیق تر و صاف تر بوده و فرم لابیا ها طبیعی تر است. همچنین لابیاپلاستی با لیزر نیازی به بخیه نداشته و در مدت زمان کوتاه تری در مطب انجام میشود. این جراحی با بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی صورت میگیرد.

لابیاپلاستی
لابیاپلاستی

ماندگاری لابیاپلاستی با لیزر بیشتر است یا جراحی؟

به طور کلی نتیجه لابیاپلاستی با لیزر و جراحی دائمی می باشد و بافت برداشته شده مجددا رشد نمیکند. اما توجه به مراقبت های بعد از لابیاپلاستی هم می تواند به ماندگاری و نتیجه مطلوب کمک کند. برای انجام جراحی لابیاپلاستی و ماندگاری آن باید از سن بلوغ گذشته باشید چرا که تغییرات هورمونی و رشد لابیاها در نتیجه عمل تاثیر گذار هستند. همچنین توصیه میشود اگر باردار هستید عمل خود را به بعد از زایمان به منظور ماندگاری آن موکول کنید.

مزایا لابیاپلاستی با لیزر ( لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟)

  • روش کم تهاجم
  • حداقل میزان درد
  • برش دقیق تر
  • بدون بخیه
  • بهبودی سریع تر
  • دوران نقاهت کمتر
  • بهبود کیفیت رابطه جنسی
  • افزایش اعتماد بنفس
  • سهولت در انجام ورزش و دوچرخه سواری

آیا امکان بازگشت بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی وجود دارد؟

یکی از سوالات رایجی که ذهن اکثر بانوان را مشغول و نگران کرده این میباشد که لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی بازگشت دارد؟ در این عمل بخشی از بافت اضافه بطور کامل برداشته میشود و امکان رشد مجدد لابیاها وجود ندارد. حتی اگر فرد دچار تغییرات هورمونی و بارداری شود، فرم لابیاها به حالت اولیه باز نمیگردد و امکان بازگشت وجود ندارد.

دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر چه تفاوتی با جراحی دارد؟

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟ دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر نسبت به جراحی کوتاه تر می باشد و نیاز به زمان کمتری برای بهبودی دارد در حالی که لابیاپلاستی با جراحی چند هفته و در برخی شرایط حتی یک ماه هم زمان میبرد تا بطور کامل بهبود یابد. بیمار بعد از لابیاپلاستی با لیزر درد و ناراحتی کمتری را تجربه می کند در حالی که بعد ازانجام لابیاپلاستی به روش جراحی به مسکن های قوی تری نیاز است همچنین لابیا پلاستی با لیزر خونریزی، کبودی و تورم کمتری دارد و برش های ایجاد شده با لیزر کوچکتر از جراحی می باشد.

عوارض لابیاپلاستی با لیزر و جراحی (تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و جراحی)

هر دو روش لابیاپلاستی خطر و عوارضی برای بیمار ندارد اما لبیاپلاستی با لیزر در مقایسه با جراحی که یک روش سنتی است عوارض و دوره نقاهت کمتری دارد و همانطور که اشاره شد، عمل لابیاها با لیزر درد، خونریزی و تورم کمتری نسبت به جراحی دارد.اما  توجه داشته باشید اگر این جراحی را نزد بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری انجام ندهید، ممکن است عوارض احتمالی همچون خونریزی، عفونت، تورم و باقی ماندن جای عمل (اسکار) به سراغ شما بیاید.

عمل ترمیمی لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی ؟

ترمیم لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟ انتخاب روشی مناسب برای عمل ترمیمی لابیاپلاستی بستگی به علت نا رضایتی از نتیجه قبلی، سابقه پزشکی و ترجیح شما برای انتخاب روش ترمیم لابیا ها دارد. در روش لیزر برش های کوچک تری ایجاد می شود و زمان کوتاه تری برای بهبودی صرف می شود اسکار های ایجاد شده توسط لیزر نسبت به جراحی کمتر و کوچک تر از اسکار های ایجاد شده توسط جراحی می باشد . انجام عمل ترمیمی با جراحی برای اصلاحات پیچیده و یا مواردی که نیاز به برداشت مقدار قابل توجهی است بهترین گزینه می باشد.

تاثیر جراحی ترمیم لابیاها (لابیاپلاستی) بر میل جنسی

این مسئله رایجی است که بسیاری از بانوان قبل از عمل لابیاپلاستی دارند. با این حال، جای نگرانی نیست؛ زیرا این جراحی به طور سطحی انجام می‌شود و فقط پوست و مخاط واژن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اعصاب مسئول حس و عملکرد جنسی طی جراحی دست نخورده باقی می‌مانند.

آیا عمل لابیاپلاستی در بارداری انجام می شود؟

در پاسخ به این سوال که اکثر بانوان باردار می پرسند باید بگویم به دلیل تغییرات هورمونی اندازه و فرم لابیا ها ممکن است تغییر می کند به همین دلیل بهتر است عمل خود را به بعد از زایمان موکول کنید تا مجبور به جراحی ترمیمی لابیاپلاستی نشوید.

کلام آخر

انتخاب روش لابیا پلاستی با جراحی یا لیزر بسته به تمایل فرد و تشخیص پزشک متفاوت میباشد. اگر قصد دارید در مدت زمان کمتری دوره نقاهت خود را سپری کنید و یا خون ریزی کمتری داشته باید پیشنهاد می شود عمل خود را با لیزر انجام دهید همچنین توصیه می شود برای انجام هر کدام از روش ها به پزشک متخصص و ماهر مراجعه کنید تا از عوارض احتمالی جلوگیری شود .

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای لابیاپلاستی با لیزر هستند؟

بانوانی که می خواهند لابیا های خود را کوچک تر و متقارن کنند و یا به دلایل ژنتیکی ازلابیاهای خوش فرمی برخوردار نیستند و به دنبال روش کم تهاجم میباشند.

کدام روش اسکارهای کمتری ایجاد می کند؟

لابیا پلاستی با لیزر اسکار های کوچک تر و ظریف تری ایجاد می کند و اگر نزد پزشک ماهر انجام شود، اثری از بخیه باقی نمیماند.

کدام روش لابیاپلاستی درد کمتری دارد؟

لابیا پلاستی با لیزر به دلیل کم تهاجمی بودن معمولا درد کمتری نسبت به جراحی دارد.

خونریزی بعد از لابیاپلاستی با لیزر بیشتر است یا جراحی؟

خونریزی بعد لبیاپلاستی با لیزر به دلیل برش های کوچک و آسیب کمتر به بافت اطراف لابیا، کمتر از جراحی می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

6 thoughts on “تفاوت لابیاپلاستی با لیزر و جراحی [مزایا و معایب]

  1. سمانه گفت:

    ایا بعد از لابیا پلاستی پریود بشیم باعث عفونت میشه

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      اگر بهداشت و مراقبت های مربوطه انجام شود خیر

  2. درسا گفت:

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

  3. ساره گفت:

    جراحی لابیا پلاستی چقدر طول می کشد؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان میبرد

  4. mona گفت:

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *