جراحی زیبایی زنان, تزریق چربی

۱۰ تا از مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن (لابیاماژور)

مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن (لابیاماژور)

به دلیل حساس بودن بافت چربی تزریق شده به ناحیه تناسلی، انجام مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن (لابیا ماژور) از مهم ترین نکات قابل توجه در روند بهبودی در افراد می باشد زیرا ممکن است به دلیل عدم اطلاعات صحیح منجر به بروز تاثیرات منفی در نتیجه ی تزریق شود. به طور کلی طول دوره ی درمان در بانوان متفاوت می باشد.  اما رعایت دستورالعمل های مراقبتی بعد از تزریق چربی به واژن (لابیاماژور) می تواند تاثیر بسزایی در پروسه درمانی و نتیجه مطلوب داشته باشد.

نکته قابل توجه این هست که برخی افراد تصور می‌کنند که در تزریق چربی به واژن، چربی مستقیماً به داخل واژن تزریق می‌شود. این باور غلطاست. در واقع، تزریق چربی به واژن به منظور افزایش حجم و برجسته کردن لابیا ماژور (لب‌های بیرونی واژن) انجام می‌شود. لابیا ماژور بخش خارجی و قابل مشاهده‌ی اندام تناسلی بانوان میباشد.

مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن (لابیاماژور)

عدم انجام ورزش و کار های سنگین : انجام فعالیت‌های سنگین موجب جلوگیری از جذب بافت چربی تزریق شده می شود و به همین دلیل معمولا یک هفته استراحت مطلق توسط پزشک متخصص تجویز می شود.

مصرف به موقع داروهای تجویزی : برای پیشگیری ازعفونت و جلوگیری از بروز درد، داروهای مسکن و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک متخصص خود را مصرف کنید.

نکته قابل توجه در مصرف دارو ها استفاده از آن ها طبق گفته های پزشک است و عدم رعایت این نکته موجب بروز اختلال در روند بهبودی شود.

عدم استفاده از آب گرم : استفاده از آب گرم خارج از مدت زمان تعیین شده از سوی پزشک باعث از بین رفتن و کاهش حجم بافت چربی می شود و ممکن است باعث ایجاد عفونت در ناحیه ی تزریقی شود.

عدم برقراری رابطه جنسی: به مدت یک ماه، از برقراری رابطه جنسی بپرهیزید. رعایت این اصول از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از جراحی میباشد.

عدم رانندگی بلافاصله بعد از تزریق : رانندگی کردن و نشستن پشت فرمان ماشین باعث فشار آمدن به بافت چربی تزریق شده به واژن می شود و ممکن است باعث عدم جذب چربی در این ناحیه شود.

تغذیه سالم و عدم استعمال دخانیات : خوردن غذا های پرچرب و پر نمک و همچنین استفاده از نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات باعث ایجاد اختلال در سیستم گردش خون در افراد می شود که در پی آن خون رسانی به بافت های آسیب دیده کمتر شده ومدت زمان روند بهبود زخم و درمان آن به تعویق می افتد.

 استفاده از لباس زیر نخی و گشاد: استفاده از لباس های راحت با بافت نخی و گشاد باعث برخورد کمتر لباس با محل زخم می شود که مانع عفونی شدن این ناحیه می شود و همچنین عبور جریان هوا در لباس های ازاد بهتر صورت می گیرد و می تواند در تسریع  بهبود محل زخم موثر باشد.

عدم مصرف داروهای ضد انعقادی : با توجه به توصیه و تجویز پزشک متخصص، مصرف داروهای ضد انعقادی مانند آسپرین، انواع مکمل‌ها، ویتامین E و… تا مدت زمان معین باید قطع شود زیرا استفاده از این داروها  سبب خونریزی، کبودی و عوارض جبران ناپذیری خواهند شد.   

استفاده از کمپرس سرد: استفاده از کمپرس سرد چندین بار در روز به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه توصیه میشود. کمپرس سرد باعث تسکین درد و همچنین کاهش تورم در محل تزریق چربی می شود.

مصرف مایعات به اندازه کافی : مصرف مایعات به اندازه کافی بعد از تزریق چربی به واژن (لابیاماژور) در حفظ رطوبت بدن تاثیر بسزایی دارد و باعث تسریع روند بهبودی می شود.

چگونه از ایجاد عفونت بعد از تزریق چربی به واژن (لابیاماژور) جلوگیری کنیم؟

یکی از خطراتی که در اثر کم توجهی یا بی توجهی به نکات مراقبتی بعد عمل میتواند تهدید بزرگی به شمار بیاید ایجاد عفونت در ناحیه تناسلی است. رعایت نکات زیر در پیشگیری از بروز عفونت در واژن (ناحیه تناسلی) تاثیر بسزایی دارد:

ناحیه تناسلی خود را با شوینده هایی بشویید که شرایط اسیدی واژن را تغییر نمیدهند.

تعویض روزانه لباس زیر به پیشگیری از عفونت و بوی بد کمک می‌کند.

در دوره قاعدگی بهتر است که پدهای بهداشتی را هر دو الی سه ساعت تعویض نمایید.

جهت شستشوی ناحیه تزریقی هرگز از صابون یا پاک کننده های معطر استفاده نکنید.

داروهای آنتی بیوتیک که تجویز دکتر زنان می باشد را بهتر است که در زمان مشخص مورد استفاده قرار دهید.

نحوه شستشو و استحمام بعد از تزریق چربی به واژن (لابیاماژور) چگونه است؟

نحوه استحمام بعد از تزریق چربی به لابیاها به این صورت است که هرگز نباید از آب سرد یا آب داغ استفاده کنید. زیرا آب خیلی گرم باعث از بین رفتن تاثیر چربی شده و آب سرد موجب جمع شدن و گلوله شدن چربی میشود. بنابراین بهتر از از آب ولرم جهت شستشو و استحمام استفاده کنید.

اهمیت انجام مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن (لابیاماژور)

رعایت بیشتر و بهتر نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی به واژن که مهم ترین آن ها در بالا گفته شده است علاوه بر کوتاه کردن دوران نقاهت باعث جذب بهتر بافت چربی در ناحیه واژن شده و در پی آن ماندگاری طولانی تر این بافت در ناحیه تزریقی می شود.

 
علت سفت شدن چزبی تزریق شده چیست؟

انتخاب اشتباه ناحیه چربی و انجام نادرست فرایند برداشت چربی میتواند باعث سفت شدن و گلوله شدن چربی شود.

آیا مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن باید در بیمارستان انجام شود؟

خیر این روش زیبایی و جوانسازی واژن نیازی به بستری شدن ندارد.

ورم بعد از تزریق چربی به لابیاماژور تا چه مدت ماندگار است؟

معمولا بعد از یک هفته به مرور زمان ورم و کبودی از بین میرود.

آیا در دوران شیردهی میتوان تزریق چربی به لابیاماژور را انجام داد؟

خیر. توصیه میشود زنان باردار و شیرده جراحی های زیبایی خود را به دوارن بعد از زایمان و شیردهی منتقل کنند

 چه ویتامین هایی برای دوران مراقبت پس از تزریق مصرف کنیم؟

مصرف ویتامین C  باعث تسریع بهبود بافت ها و حفظ نتیجه تزریق میشود.

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به واژن (لبیاماژور) چقدر است؟

؟ مدت زمان ماندگاری تزریق چربی به لبیاهای ماژور معمولا بعد از دوبار تزریق به فاصله شش ماه انجام میشود و تا زمانی که فرد لاغر نشود مادام العمر میباشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نوزده =