جراحی زیبایی زنان

عمل ترمیمی لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام میشود؟ ۱۴۰۳

عمل ترمیمی لابیاپلاستی

همانطور که ممکن است بدانید عمل های زیبایی از جمله عمل ترمیمی لابیاپلاستی در چند سال اخیر محبوبیت بسیار در بین بانوان یافته است و به نوبه خود تاثیراتی چشمگیری در افزایش اعتماد به نفس بانوان و بهبود روابط زناشویی افراد دارد. جراحی لابیاپلاستی نیز از جمله عمل های زیبایی زنان است که در طی آن به کوچک کردن لابیا های بیرونی پرداخته می شود و می تواند علاوه بر زیبایی ناحیه واژن به افزایش میل جنسی کمک شایانی می کند.

هدف از جراحی لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی فرایندی است که به منظور زیباسازی و جوانسازی واژن انجام میشود. هدف از جراحی لابیاپلاستی اصلاح فرم و برش بخشی از لب های درونی واژن (لابیامینور) و یا لب های بیرونی واژن (لابیاماژور) میباشد. همچنین لابیاپلاستی به منظور رفع عدم تقارن لابیاها انجام میشود. این جراحی عمدتا توسط بهترین جراح و متخصص زنان و زیبایی بسته به خواست و شرایط بیمار با روش های مختلفی صورت میگیرد.

جراحی ترمیمی لابیاپلاستی چیست و به چه منظور انجام میشود؟

لابیاپلاستی، عمل جراحی زیبایی برای تغییر شکل و اندازه لابیاها است. در حالی که این عمل می‌تواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد، اما در برخی موارد، عوارضی به دنبال دارد که مستلزم جراحی ترمیمی لابیاپلاستی  میباشد. انتخاب تکنیک نامناسب یا عدم مهارت جراح در لابیاپلاستی اولیه می‌تواند منجر به عوارضی مانند ناهمواری، عدم تقارن، درد، و نارضایتی از ظاهر لابیاها شود. در چنین شرایطی، لابیاپلاستی ترمیمی میتواند به عنوان راه ‌حلی مناسب برای رفع عوارض و دستیابی به نتایج بهتر و مطلوب‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب جراح مناسب، یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت لابیاپلاستی ترمیمی است. از این رو لازم به ذکر است که این عمل بسیار حساس بوده و مهم است که آن را نزد بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری انجام دهید.

چه زمانی برای جراحی ترمیمی لابیاپلاستی اقدام کنیم؟

بانوانی که متقاضی جراحی ترمیمی لابیاپلاستی هستند باید حداقل از جراحی اولیه آنها چهار تاشش ماه گذشته باشد.

از مهم ترین عواملی منجر به جراحی ترمیمی لابیاپلاستی میشود در ذیل اشاره شده است:

تکنیک جراحی اشتباه : انتخاب تکنیک نامناسب یا عدم مهارت جراح در لابیاپلاستی اولیه می‌تواند منجر به عوارضی مانند ناهمواری، عدم تقارن، درد، و نارضایتی از ظاهر لابیاها شود.

عدم رعایت مراقبت‌های پس از جراحی : بی‌توجهی به دستورالعمل‌های جراح پس ازلابیاپلاستی، مانند عدم استراحت کافی، عدم مصرف داروهای تجویز شده، و عدم رعایت بهداشت، می‌تواند منجر به عفونت، خونریزی، و مشکلات ترمیمی شود.

 ماندگاری خط اسکار : برخی عوارض لابیاپلاستی، مانند اسکارهای نامطلوب ممکن است به طور کامل در جراحی اولیه رفع نشوند و نیاز به ترمیم داشته باشند

عدم تقارن لابیاها : بانوانی که پس از انجام جراحی اولیه لابیاهای آنها تقارن کافی را نداشته و از نتیجه جراحی اولیه لابیاپلاستی ناراضی هستند.

بریدن بیش از حد : بانوانی که در عمل لابیاپلاستی لابیا‌های آنها به طور کلی برداشته شده یا سایز آنها بسیار کم شده باید برای انجام عمل ترمیمی به پزشک مراجعه کنند.

مراقبت های بعد از عمل ترمیمی لابیاپلاستی

در پاسخ به بانوانی که تمایل به انجام جراحی ترمیمی لابیاپلاستی را دارند، و نسبت به مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی نگرانند، باید گفت که جراحی ترمیمی لابیاپلاستی لزوماً به زمان بیشتری نیاز ندارد، اما رعایت دقیق مراقبت‌های پس از عمل در این نوع عمل از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رعایت نکات زیر الزامی است :

عدم برقراری رابطه جنسی در طول دوره نقاهت

خشک کردن محل جراحی پس از شستشو

عدم مصرف دخانیات و سیگار تا زمان بهبودی کامل

ممانعت از انجام هرگونه فعالیت های سنگین تا ترمیم و بهبودی زخم و بخیه ها

وارد نشدن هرگونه فشار به ناحیه جراحی شده

از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید

آمادگی قبل از جراحی ترمیمی لابیاپلاستی

مواردی که قبل از انجام عمل لابیاپلاستی باید به آن توجه داشت داشتن رژیم غذایی سالم، عدم استفاده از مشروبات الکلی و سیگار چند هفته قبل از جراحی میباشد.

قطع مصرف برخی از دارو ها و مکمل ها مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون میشوند، احتمال خون ریزی بعد از جراحی را افزایش می دهند.

در صورت داشتن تبخال یا زگیل تناسلی به درمان و رفع زائده ها بپردازید.

از سالم بودن نتیجه ی تست پاپ اسمیر خود مطمئن شوید.

چه زمانی پس از جراحی ترمیمی لابیاپلاستی به پزشک مراجعه کنیم؟

  • بوی بد واژن
  • مشاهد خروج ترشحات زرد رنگ یا سبز رنگ از نواحی جراحی
  • خونریزی زیاد و غیر طبیعی

آیا لابیاپلاستی ترمیمی نیاز به بیهوشی دارد؟

خیر الزامی ندارد. میتواند تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی بسته به روش قبلی انجام شود.

بهترین زمان برای عمل ترمیمی لابیاها کی میباشد؟

برای انجام لابیا پلاستی ترمیمی حداقل ۶ ماه از انجام عمل اولیه گذشته باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 17 =