جراحی زیبایی زنان

جوانسازی واژن؛ هزینه، مزایا و معرفی انواع روش ها

جوانسازی واژن؛ هزینه، مزایا و معرفی انواع روش ها

جوانسازی واژن یک اصطلاح کلی برای روش هایی است که برای بهبود ظاهر و عملکرد واژن صورت می گیرد. تقریبا نیمی از خانم ها از اختلال در روابط جنسی خود به دلایل مختلف رنج می برند، که با روش های جوانسازی واژن می توان این مشکلات را برطرف کرد. این دسته از اقدامات علاوه بر اینکه جنبه زیبایی دارد و به افزایش اعتماد به نفس بانوان کمک شایانی می کند، جنبه درمانی نیز دارد. از همین رو ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص روش های جوانسازی واژن و مزایای آن، به شما ارائه دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

جوانسازی واژن چیست و به چه دلیل انجام می شود؟

جوانسازی واژن در واقع به روش های زیباسازی واژن گفته می شود که در طی آن به رفع مشکلات و ایرادات واژن، ترمیم افتادگی پوست ناحیه واژن پرداخته می شود  این مشکلات  بیشتر در افرادی رخ می دهد که زایمان طبیعی انجام می دهند. علاوه بر ظاهر نامطلوب، مشکلاتی چون عدم کنترل ادرار و موارد نظیر آن پس از زایمان رخ می دهد که با  جراحی ترمیمی و جوانسازی قابل حل خواهد بود.

علاوه بر آن با افزایش سن و آغاز دوران یائسگی ترشح هورمون ها کم می شود و همچنین کلاژن سازی بافت ها بسیار کاهش می یابد به همین دلیل ناحیه تناسلی انعطاف پذیری و شادابی قبل را نخواهد داشت. علاوه بر موارد گفته شده عوامل دیگری مانند افزایش وزن و موارد ژنتیکی در ایجاد افتادگی و چین و چروک پوست ناحیه تناسلی می تواند، موثر باشد.

چه افرادی کاندید مناسبی برای جوانسازی واژن هستند؟

جوانسازی واژن برای سفت کردن و تغییر شکل لابیا، فرج (ولو)و واژن طراحی شده است. این روش ها  برای بانوانی که بی اختیاری ادرار استرسی را تجربه می کنند و می خواهند رضایت جنسی خود را بهبود بخشند مفید است. ممکن است تعجب کنید که آیا کاندیدای خوبی برای جوانسازی واژن هستید یا خیر؟

بانوانی که بهترین کاندیدها برای جوانسازی واژن هستند معمولاً چند ویژگی مشترک دارند. این موارد شامل از دست دادن حس در طول رابطه جنسی، کشیدگی واژن به دلیل زایمان و درد در حین فعالیت جنسی و حتی فعالیت های ورزشی است. بی اختیاری ادرار استرسی و درد مزمن نیز شایع است. اکثر بانوانی که می خواهند ظاهر فرج (ولو) و لابیای خود را بهبود بخشند، نامزدهای خوبی برای جوانسازی واژن هستند.

آیا به دنبال بهبود لذت و رضایت خود در طول رابطه جنسی هستید؟ آیا از کنار آمدن با خجالت ناشی از بی اختیاری استرسی ادرار خسته شده اید؟ آیا به دلیل ظاهر واژن خود احساس ناراحتی می کنید؟ اگر به هر یک از این سوالات پاسخ مثبت داده اید، جوانسازی واژن ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

در برخی موارد خاص بهتر است از انجام روش های جوانسازی واژن خودداری کرد. افرادی که در حال حاضر باردار هستند، افرادی که عفونت های فعال ناحیه تناسلی دارند، مانندزگیل تناسلی و …، خانم های زیر ۲۰ سال و بالای ۶۰ سال، بانوانی که انتظارات واقع بینانه ای ندارند و یا از شرایط جسمی مناسبی برخوردار نیستند.

انواع روش های جوانسازی واژن چیست؟

همانطور که می دانید جوانسازی واژن به صورت روش های جراحی و غیر جراحی انجام می شود. روش  های جراحی عبارتند از:

روش های جوانسازی واژن بدون عمل جراحی

بسیاری از افراد تمایل به انجام جراحی ندارند اما از ظاهر واژن خود رضایت ندارند. هیچ جای نگرانی نیست. شما می توانید یکی از روش های زیر را برای زیبایی واژن خود انتخاب کنید:

  • جوانسازی به روش رادیو فرکانس: این روش که بدون هیچگونه جراحی و خونریزی انجام می شود با استفاده از امواج الکترومغناطیسی صورت می گیرد. با گرم کردن واژن با استفاده از امواج الکترومغناطیس، کلاژن سازی بهبود یافته و در نهایت موجب تنگ شدن واژن می شود. این روش باید طی چند جلسه با فاصله زمانی انجام شود تا بتواند بهبود دائمی داشته باشد.
  • جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی: در این روش از دستگاه کربوکسی برای تولید گاز کربن دی اکسید روی ناحیه تحت درمان استفاده می شود. از این روش بیشتر برای درمان مشکلات پوستی واژن استفاده می شود. مواردی چون رفع چین چروک واژن، روشنی واژن و رفع سلولیت با استفاده از این روش قابل حل خواهند بود.
  • تزریق ژل به واژن: یکی دیگر از روش های درمان و جوانسازی واژن تزریق ژل می باشد. استفاده از این روش باعث رفع چین و چروک و افتادگی واژن می شود.
  • جوانسازی واژن با استفاده از لیزر

جوانسازی واژن چه مزایایی دارد؟

همان طور که در ابتدا گفته شد جوانسازی واژن علاوه بر جنبه زیبایی می تواند بسیار تاثیر گذار و کمک کننده باشد. از جمله مزایای جوانسازی واژن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش درد در ناحیه تناسلی
  • افزایش لذت جنسی
  • بهبود رابطه زناشویی
  • افزایش اعتماد به نفس بانوان
  • درمان خشکی واژن و برخی بیماری ها و اختلالات زنان
  • بهبود ظاهر ناحیه تناسلی
  • کاهش درد در حین رابطه جنسی و فعالیت های ورزشی
  • کاهش یا برطرف کردن بی اختیاری استرسی

مراقبت های لازم پس از جراحی جوانسازی واژن چیست؟

مراقبت های بعد از جوانسازی واژن بستگی به نوع روش انجام شده دارد. در روش های غیر جراحی معمولا نیاز به مراقبت های خاصی نیست و شما می توانید فعالیت های روزانه خود را از همان روز از سر بگیرید.  در روش های جراحی جوانسازی واژن معمولا نکات زیر توصیه می شوند:

  • استفاده از کمپرس یخ بر روی محل برش های به صورت غیر مستقیم جهت کاهش درد و تورم
  • از خوردن غذاهای شور پرهیز کنید، چراکه تورم واژن را افزایش می دهد.
  • توصیه می شود، بیشتر خوراکی هایی مصرف کنید که فیبر بالایی دارند تا دچار یبوست نشوید.
  • پوشیدن لباس های تنگ را تا مدتی کنار بگذارید.
  • نشستن دروان حمام و یا استخر حداقل تا یک ماه ممنوع می باشد.
  • از مالش و فشار به ناحیه جراحی شده خودداری کنید.
  • از ورزش های سنگین و فعالیت جنسی حداقل به مدت ۶ تا ۸ هفته پرهیز کنید.

آیا جوانسازی واژن با درد بسیاری همراه است؟

به این خاطر که در واژن تعداد زیادی عصب وجود دارد و از حساسیت بالایی برخوردار است، بسیاری از افراد تصور می کنند این عمل با درد بسیاری همراه است، در صورتی که به پیشرفت روز افزون علم پزشکی و انجام بیهوشی و یا بی حسی کامل، هیچ جای نگرانی نبوده و جراحی بدون هیچگونه احساس درد انجام می شود. همچنین در روش های غیر جراحی که هیچگونه دردی احساس نمی شود.

هزینه جوانسازی واژن در ساری چقدر است؟

اولین عامل اصلی تعیین کننده هزینه نوع روش جوانسازی واژن است. علاوه بر آن هزینه جوانسازی به عواملی چون تعداد جلسات درمان، میزان تخصص پزشک مربوطه و موقعیت جغرافیایی… بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه جراحی جهت جوانسازی به طبع بیشتر از روش های بدون جراحی می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

8 فکر در مورد “ جوانسازی واژن؛ هزینه، مزایا و معرفی انواع روش ها

  1. شیما گفت:

    سلام ایا جوانسازی واژن دائمیه؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      سلام. بستگی به نوع عمل دارد

  2. سحر گفت:

    اقداماتی که برای خوانساری واژن انجام میشه موندگاری چقدره؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      چون این روش ها با افزایش سن مقابله میکنند، نیازمند تکرار در هر دوسال هستند

  3. مینا گفت:

    ایا جوانسازی واژن برگشت پذیره؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      با افزایش سن و شلی عضلات و پوست نیاز به ادامه روش های جوانسازی است. مثل لیزر موهای زائد

  4. هدیه گفت:

    سلام
    ایا جوان سازی واژن محدودیت سنی داره؟
    و اینکه امکان برگشتش هم هست؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      جوانسازی واژن در زمان بارداری محدودیت دارد و انجام نمیشود اما در بقیه زمان ها مشکلی ندارد و با افزایش سن گاهی نیاز به شارژ مجدد دارد. مثل لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *