جراحی زیبایی زنان

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

اکثر خانم ها با افزایش سن دچار شلی و تیرگی واژن می شوند البته عوامل دیگری مانند وراثت، زایمان و غیره باعث این اتفاق هستند. همانطور که می دانید زیبایی واژن تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس و رابطه جنسی فرد دارد، اما شاید شما از انجام عمل های زیبایی زنان واهمه دارید و ترجیح می دهید که روش کم تهاجمی تری را انتخاب کنید. کربوکسی تراپی یک درمان غیر جراحی و غیر تهاجمی برای سفت کردن و جوانسازی واژن است که نیاز به دوره‌های نقاهت طولانی و زمان‌های استراحت ندارید. انجام این روش علاوه بر جنبه زیبایی جنبه درمانی نیز می تواند داشته باشد.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش جوانسازی واژن بدون جراحی است که در حقیقت از دی اکسیدکربن (co۲) استفاده می شود. زمانی که از آن استفاده می شود، بدن شما احساس می کند که در آن ناحیه کمبود اکسیژن وجود دارد، همین موضوع سبب تحریک افزایش جریان خون به آن ناحیه، همراه با یک منبع تازه از اکسیژن می شود.

این درمان بدن را تحریک می کند تا خون غنی از اکسیژن را به بافت واژن و فرج برساند و به بازسازی سلول های سالم و کارآمد کمک کند.

چه عواملی سبب شلی و تیرگی واژن می شود؟

از دست دادن خاصیت ارتجاعی و استحکام در بافت واژن ممکن است به دلایلی زیر رخ دهد، از جمله:

  • افزایش سن
  • یائسگی
  • سیگار کشیدن
  • افزایش وزن
  • زایمان
  • وراثت
  • عمل هیسترکتومی

کربوکسی تراپی در مشکلات مربوط به یائسگی که بر سیستم تناسلی تأثیر می گذارد، که با کاهش استروژن مرتبط است، استفاده می شود. یائسگی اغلب یک اتفاق طبیعی در زندگی یک زن است که با تغییرات روانی و فیزیکی همراه است که منجر به آتروفی یا تخریب بافت های اطراف پرینه، خشکی واژن، و کاهش حساسیت ناحیه از لحاظ جنسی می شود.

سفت کردن واژن با کربوکسی تراپی یک عمل زیبایی است که ظاهر و عملکرد ناحیه واژن را بازیابی می کند.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

سفت کردن واژن با کربوکسی تراپی، یک درمان کم تهاجمی و غیرجراحی برای ترمیم و بازسازی بافت واژن است که معمولاً بدون استفاده از کرم‌های بی‌حس‌کننده انجام می‌شود. همچنین درد غیر قابل تحملی ندارد، فقط ممکن است هنگام انجام این کار در این ناحیه احساس گز گز را داشته باشید.

درمان کربوکسی تراپی شامل ۶ تا ۸ تزریق میکرو دی اکسید کربن است که در ناحیه مورد نظر برای تحریک رشد مویرگ های جدید در بافت انجام می شود. این امر منجر به تامین خون، بهبود گردش خون و در نتیجه ترمیم عملکرد بافت و افزایش مقدار بافت در ناحیه درمان می شود.

کربوکسی تراپی یک روش غیر تهاجمی است که معمولا ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد. اکثر بیماران پس از عمل هیچ گونه درد و استراحتی ندارند. به دلیل اثر گاز CO2، بلافاصله پس از درمان ممکن است ناحیه متورم به نظر برسد، اما ظرف ۳۰ دقیقه بعد به حالت عادی باز می گردد.

برخی از افراد تصور می کنند این روش به دلیل تزریق دی اکسید کربن خطرناک است ولی این تفکرات اشتباه است و کربوکسی تراپی کاملا بی خطر است و باعث کلاژن سازی می شود.

مزایا و کاربرد کربوکسی تراپی واژن چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، این امر منجر به تامین خون، بهبود گردش خون و در نتیجه ترمیم عملکرد بافت و افزایش مقدار بافت در ناحیه درمان می شود که به دنبال آن موارد زیر را به همراه دارد:

  • درمان جای زخم ناشی از عمل های جراحی
  • سفید کردن واژن
  • رفع شلی واژن
  • رفع خشکی واژن
  • برطرف کردن علائم یائسگی مانند خشکی، سوزش، خارش و بی اختیاری ادرار
  • زیباسازی واژن
  • رفع چین و چروک واژن
  • افزایش جذابیت جنسی
  • رفع سلولیت موضعی
  • افزایش میل جنسی

سفت کردن واژن با کربوکسی تراپی نیازی به استراحت ندارد و بیماران می توانند بلافاصله پس از عمل به زندگی عادی بازگردند. و  می تواند جایگزین مناسبی برای جراحی های گسترده و تهاجمی برای بازگرداندن ظاهر و عملکرد واژن باشد.

اقدامات قبل از کربوکسی تراپی واژن

یکی از مزایای اصلی سفت و سفید کردن واژن با این روش این است که هیچ زمان استراحت یا دوره نقاهتی پس از انجام آن وجود ندارد. بیماران می توانند بلافاصله به کار و زندگی روزمره بازگردند. فعالیت جنسی و ورزش را می توان روز بعد از انجام کربوکسی تراپی واژن از سر بگیرید.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی به واکنش بدن شما به این درمان و همچنین به نظر دکتر متخصص زنان بستگی دارد. ولی معمولا تعداد جلسات بین ۶ تا ۸ جلسه می باشد.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی واژن چقدر است؟

مدت مانگاری و دوام این روش به عوامل زیادی از جمله هدف از درمان، سن، جنس و کیفیت پوست فرد، و همچنین به پزشکی که این تکنیک جوانسازی واژن را انجام می دهد، بستگی دارد. اما به طور معمول کربوکسی تراپی واژن بین ۶ ماه تا یکسال می تواند ماندگاری داشته باشد. عواملی مانند استعمال دخانیات می تواند اثرات سو بر دوام این روش داشته باشد.

بهترین سن برای کربوکسی تراپی واژن

برای انجام این روش جوانسازی واژن، محدوده ی سنی به طور معمول وجود ندارد. ولی بهتر است کربوکسی تراپی بین سن ۳۰ تا ۵۰ سال انجام شود. البته اگر در سن های پایین تر نیز می خواهید انجام دهید اگر پزشک متخصص زنان صلاح بداند مشکلی ندارد.

انجام این روش برای دختران باکره هیچ اشکالی ندارد و هیچ آسیبی به پرده بکارت نمی زند.

هزینه جوانسازی کربوکسی تراپی واژن چقدر است؟

این روش یکی از تکنیک های جوانسازی واژن است که هزینه آن به عوامل زیادی از جمله، به میزان تجربه و مهارت پزشک، موقعیت جغرافیایی، تعداد جلسات درمان و غیره بستگی دارد. پس اگر می خواهید از هزینه دقیق کربوکسی تراپی واژن اطلاع پیدا کنید بهتر است برای مشاوره به بهترین متخصص زنان در ساری مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

4 فکر در مورد “ جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

  1. سمانه گفت:

    سلام ببخشید چه کسانی نمیتونن کربوکسی تراپی انجام دهند؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      سلام. خانم های باردار و شیرده، بانوانی که مبتلا به عفونت قارچی و باکتریایی در ناحیه واژن هستند و افرادی که سابقه سرطان یا بیماری خاص دارند.

  2. هلیا گفت:

    سلام
    خانم های باردار و شیرده میتونن کربوکسی انجام بدن؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      طی بارداری خبر. سه ماه بعد از زایمان میتوان در مقادیر مختصر انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =