جراحی زیبایی زنان

استحمام بعد از لابیاپلاستی + نحوه صحیح شستشو لابیاها بعد از جراحی

استحمام بعد از لابیاپلاستی - حمام بعد از لابیاپلاستی

استحمام بعد از لابیاپلاستی چگونه است؟ یکی از مواردی که بانوان باید بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی به آن توجه کنند، رعایت  نکات مراقبتی است. از مهم ترین نکات مراقبتی که به عنوان دغدغه ذهنی اکثر متقاضیان محسوب می شود، نحوه انجام و زمان شروع استحمام بعد از جراحی لابیاپلاستی است. بافت موجود در ناحیه ی واژن شامل رگ های خونی ظریف، رشته های عصبی نازک است که در اثر عوامل محیطی مانند فشار بیش از حد یا ضربه سنگین ممکن است آسیب ببینند.

حمام بعد از لابیاپلاستی باید به شیوه درست و در مدت زمان مناسبی صورت گیرد، زیرا ممکن است محل زخم در ناحیه ی جراحی شده به هنگام استحمام به دلیل عدم آگاهی کافی از سوی بیماران در اثر ضربه یا فشار سنگین و همچنین تماس با آب داغ دچار صدمه شود و در پی آن عوارض جانبی مانند کبودی و تورم، خونریزی و در محل جراحی رخ دهد.

بهترین زمان استحمام بعد از لابیاپلاستی

بهترین زمان برای استحمام بعد از لابیاپلاستی به نوع عمل، توصیه های جراح شما و روند بهبودی فردی شما بستگی دارد. برای اطمینان از بهبودی کامل و جلوگیری از هرگونه عوارض ناخواسته، مهم است که دستورالعمل های خاص پزشک خود را دنبال کنید. به طور کلی، توصیه می شود تا ۴۸ الی ۷۲ ساعت بعد از جراحی لابیاپلاستی از حمام کردن خودداری کنید. این زمان برای التیام اولیه زخم ها و کاهش خطر عفونت لازم است.  به منظور جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی بعد از عمل بهتر است به بهترین جراح زیبایی زنان مراجعه نمایید.

نحوه صحیح شستشو لابیاها بعد از جراحی لابیاپلاستی

درهنگام استحمام بعد از جراحی لابیاپلاستی به هیچ وجه ناحیه تناسلی را به صورت مالشی شستو شو ندهید زیرا این امر ممکن است موجب پارگی بخیه های موجود در محل زخم و ایجاد خونریزی شود. بهترین شیوه ی خشک کردن واژن به صورت گذاشتن و برداشتن گاز یا دستمال می باشد. همچنین از شوینده های قوی و معطر استفاده نکنید، شوینده های قوی و معطر با رخنه کردن به داخل محل زخم باعث ایجاد درد و سوزش و همچنین عفونت در این بخش می شوند.

در هنگام استحمام از آب بسیار سرد و بسیار گرم استفاده نکنید. استفاده کردن از آب بسیار گرم (داغ) باعث پارگی بخیه ها و عروق خونی در ناحیه ی جراحی شده می شود. همچنین توجه داشته باشید که فشار آبی که استفاده می کنید خیلی بالا نباشد.

مناسب ترین روش برای خشک کردن لابیاها پس از شستشو

از نکات مهم و توصیه شده برای افرادی که جراحی لابیاپلاستی انجام داده اند این است که برای بهبود سریع تر زخم های ایجاد شده در ناحیه ی تناسلی، بلافاصله بعد از پایان استحمام از حوله نرم برای خشک کردن محل جراحی استفاده کنند. این امر سبب می شود تا در اثر رطوبت بعد از استحمام، عفونتی در محل زخم ایجاد نشود و واژن و لابیاها خشک و استریل شود. چون عفونت در ناحیه ی زخم، در کندی بهبود ونیز بروز درد در این بخش بسیار تاثیر گذار است.

آیا می توان برای حمام بعد از لابیاپلاستی در لگن یا وان آب گرم نشست؟

توصیه می شود که برای استحمام بعد از جراحی لابیاپلاستی در لگن یا وان آب گرم ننشینید، چون نفوذ آب گرم به محل زخم، باعث باز شدن لبه های زخم داخلی می شود. این باز شدن زخم سبب ایجاد عفونت در واژن خواهد شد.سعی کنید ترجیحا از آب ولرم استفاده کنید.

حمام بعد از لابیاپلاستی
استحمام بعد از لابیاپلاستی – حمام بعد از لابیاپلاستی

تا چه مدت بعد از لابیاپلاستی نمیتوان به استخر رفت؟

به طور کلی، حداقل ۴ تا ۶ هفته باید بعد از لابیاپلاستی صبر کنید تا به استخر بروید. این زمان برای التیام کامل بخیه ها و کاهش خطر عفونت، تحریک و پارگی بخیه ها ضروری است.با این حال، این زمان می تواند بسته به شرایط فردی شما و نظر جراح معالجتان متفاوت باشد. بخیه های شما در این مدت هنوز در حال ترمیم هستند و ورود به آب استخر، به خصوص آب استخرهای عمومی، می تواند خطر عفونت را افزایش دهد. مواد شیمیایی موجود در آب استخر می تواند باعث تحریک و التهاب محل بخیه ها شود.  همچنین فعالیت های ورزشی در آب، مانند شنا، می تواند به بخیه ها فشار وارد کند و آنها را پاره کند.

حمام بعد از لابیاپلاستی بخش مهمی از فرآیند بهبودی است. با رعایت نکات بهداشتی مناسب می توانید به التیام سریعتر زخم ها، جلوگیری از عفونت و دستیابی به بهترین نتیجه از عمل خود کمک کنیدبه یاد داشته باشید که صبر و حوصله کلید ریکاوری موفق است. با مراقبت مناسب از خود می توانید به سرعت به روال عادی زندگی خود بازگردید و از نتایج مثبت لابیاپلاستی لذت ببرید.

بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی چقدر طول میکشد؟

اغلب افراد در عرض یک هفته به فعالیت های عادی روزانه خود باز می گردند.

آیا جراحی لابیاپلاستی نیاز به ترمیم دارد؟

در اغلب موارد اگر جراحی لابیا پلاستی نزد پزشک ماهر انجام شود ، نیاز به تکرار ندارد و با انجام یکباره جراحی ، رضایت از نتیجه حاصل میگردد. اما در موارد بسیار نادری ممکن است  برای رفع بعضی از عوارض نیاز به ترمیم و تکرار جراحی باشد

آیا لابیاپلاستی دردناک است؟

جراحی لابیاپلاستی توسط دکتر هدی حق نظر بدون درد انجام می شود و همین مورد باعث افزایش رضایتمندی بیماران بوده است. اما بطور کلی درد این جراحی با مسکن قابل کنترل می باشد.

بهترین جراح لابیاپلاستی در مازندران

دکتر هدی حق نظر

دکتر هدی حق نظر فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی ازسال ۱۳۷۲ مدتی به عنوان پزشک عمومی فعالیت داشته اند. سپس با گذراندن دوره تخصصی زنان و زایمان به عنوان متخصص زنان و زایمان در شهر ساری فعالیت میکنند.

icon-time-machine

ساعت کاری

روزهای زوج از ساعت

۱۵:۳۰ الی ۲۰:۳۰

location

آدرس مطب

ساری، خیابان قارن، ساختمان کسری ، طبقه همکف مطب دکتر هدی حق نظر جراح و متخصص زنان

icon-phone

نوبت دهی

icon-nurse

مشاوره جراحی زیبایی

جهت مشاوره بر روی لینک زیر کلیک کنید

2 نظر در “استحمام بعد از لابیاپلاستی + نحوه صحیح شستشو لابیاها بعد از جراحی

1. سودا گفت:

ایا شستشو‌با بتادین برای زخم لابیا ها ضرر دارد

شستشو بابتادین امروزه اصلا بدلیل عقب افتادن ترمیم زخم توصیه نمی شود وشستشو با شامپو بچه مخصوص بدن و سپس خشک کردن زخم باگاز تمیز درعوض مناسب تر است.