جراحی زیبایی زنان

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی – نکات مهم مراقبتی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی مانند هر عمل زیبایی دیگری نیازمند مراقبت های بعد از لابیاپلاستی و آگاهی از عوارض احتمالی آن میباشد. اولین گام برای انجام لابیاپلاستی و جلوگیری از عوارض آن انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری میباشد. حتما برای افرادی که عمل لابیاپلاستی را پشت سر گذاشته اند و یا خواستار این جراحی پرطرفدار هستند این سوال پبش امده که دوره ی نقاهت لابیاپلاستی چگونه است؟ ایا بعد از لابیاپلاستی درد خواهیم داشت؟ برای جلوگیری از خارش و تورم چه کاری باید انجام بدیم؟ و چطور روند بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی را سرعت ببخشیم؟ در این مقاله، به همه آنچه که برای یک دوران مراقبت بی‌درد و سریع پس از لابیاپلاستی نیاز دارید می پردازیم.

جراحی لابیاپلاستی (labiaplastyیک عمل سرپایی است که با هدف اصلاح فرم و تناسب لابیاهای درونی و یا بیرونی انجام میشود. در این جراحی با توجه به نیاز بیمار، تکنیک مناسب توسط پزشک انتخاب شده و حجم لابیاها را با تناسب دلخواهتان تنظیم میکند.

نکات مهم مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

  • در دو روز اول دوره ی نقاهت بطور کامل استراحت کنید و از انجام هرگونه فعالیت خودداری کنید.
  • از پوشیدن لباس های تنگ اجتناب کنید و از لباس های گشاد و نخی استفاده کنید.
  •  به مدت یک ماه پس از لابیاپلاستی از ورزش، فعالیت شدید یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. این محدودیت های خطر خونریزی و افزایش تورم در محل جراحی را کاهش می دهد.
  • برای ۴۸ ساعت اول، استفاده از کمپرس سرد در حالت خوابیده در کاهش تورم موثر است. اما برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست، کمپرس سرد را هر بار بیش از ۱۵ دقیقه روی پوست قرار ندهید.
  • برای حفظ گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون، کمی راه رفتن نیز نیاز است. البته زیاده روی نکنید.
  • داروهای بعد از لابیاپلاستی را مصرف کنید. حتماً دستورالعمل های بعد از عمل، از جمله مصرف داروهای تجویز شده را دنبال کنید.
  • بعد از عمل داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک را حتما به موقع مصرف کنید تا از عفونت و خارش بعد از لابیاپلاستی جلوگیری شود.
  • به مدت یک ماه بعد از لابیاپلاستی از رابطه جنسی خودداری کنید.
  • در صورت احساس درد، با مشورت پزشک خود به مصرف مسکن بپردازید و از مصرف خودسرانه پرهیز کنید.
  • ناحیه تنسلی را خشک نگه دارید.
  • از مصرف سیگار و الکل پرهیز کنید.
  • برای به حداقل رساندن عوارض، توصیه می شود از یک رژیم غذایی با فیبر بالا و غنی از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

استحمام بعد از لابیاپلاستی چگونه است؟

بعد از گذشت دو روز بصورت کوتاه میتوانید حمام کنید. لازم به ذکر است که هنگام استحمام از نشستن درون وان خودداری کرده و ایستاده حمام کنید و از آب ولرم استفاده کنید.

همچنین بعد از شستشو محل جراحی را به آرامی خشک کنید.

جلوگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی

از علائم عفونت میتوان به درد، ترشحات بد بو، تورم و خارش اشاره کرد. جهت پیشگیری و درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی، به نکات مراقبتی توجه کنید و در صورت وجود هرگونه علائم عفونت به متخصص خود مراجعه کنید.

چگونه از خارش بعد از عمل لابیاها جلوگیری کنیم؟

اغلب افرادی که جراحی لابیاها و واژینوپلاستی را انجام داده اند بعد از گذشت دو الی سه روز دچار خارش بعد از لابیاپلاستی میشوند. این خارش میتواند به دو دلیل جوش خوردن بخیه ها و عفونت بعد از لابیاپلاستی باشد.

جهت کاهش خارش در این ناحیه، با مشورت پزشک خود به مصرف کرم ترمیمی بپردازید و در صورت مشاهده علائم عفونت و درد، در اسرع وقت به پزشک جراح خود مراجعه کنید.

تغذیه مناسب بعد از جراحی لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی چگونه است؟

بهترین و مناسب ترین نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی بصورت طاق باز است که فشار کمتری به محل جراحی وارد میشود. اگر مایل هستید به پهلو بخوابید بین دو پای خود از کوسن یا بالشت های کوچک به منظور کاهش فشار به ناحیه تناسلی قرار دهید.

چه زمانی بعد از عمل لابیاها به طور کامل خوب می شویم؟

باید توجه داشته باشید که زمان بهبودی هر فرد متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. ولی به طور معمول تورم اولیه، درد و تغییر رنگ موقت در چند هفته اول پس از جراحی کاهش می یابد. بیشتر تورم بعد از شش هفته از بین می رود. با این حال، ممکن است تا چهار تا شش ماه زمان بهبودی طول بکشد تا ورم به طور کامل از بین برود.

جهت مراقبت های بعد از لابیاپلاستی حتما سعی کنید دو تا چهار هفته قبل عمل لبیاپلاستی مصرف مسکن، ویتامین ها، قرص پیشگیری از بارداری و سیگار و الکل را قطع نمایید تا از خونریزی، کبودی واختلال درترمیم زخم پیشگیری شود. تا دوماه از بررسی ناحیه عمل خودداری کنید زیرا بافت مخاطی نسبتا نازکی دارد و این ناحیه تحت فشار وزن اکثرا دچار تورم خواهد شد و این تورم گاهی تا دو ماه وحتی بندرت تا ۶ ماه ممکن است وجودداشته باشد. بنابراین بعد عمل فرصت دهید تا ناحیه عمل بخوبی ترمیم شود.

آیا بعد از عمل لابیاپلاستی درد خواهیم داشت؟

با تکنیک منحصر بفرد دکتر هدی حق نظر، شما هیچگونه دردی بعد از عمل لابیاپلاستی نخواهید داشت. اما بطور کلی این جراحی درد زیادی نداشته و با مسکن های تجویز شده از سوی پزشک و رعایت نکات مراقبتی میتوان درد را کاهش داد.

چه مدت زمان بعد از جراحی ترمیمی لابیا می توانم به کار، فعالیت بدنی و فعالیت جنسی برگردم؟

شما پس از گذشت چند روز می توانید به سر کار و سایر فعالیت های سبک بازگردید. اگر شغل شما دارای فعالیت بدنی یا بلند کردن اجسام سنگین است، ممکن است لازم باشد مدت بیشتری در خانه استراحت کنید.
بازگشت زودهنگام به این فعالیت ها می تواند بر زخم شما فشار وارد کند، بخیه ها را پاره کند و بهبودی را به تاخیر بیندازد.

مدت زمان مصرف آنتی بیوتیک بعد از جراحی لبیاپلاستی چقدر است؟

مدت زمان مصرف آنتی بیوتیک به روند بهبودی شما و تجویز پزشک بستگی دارد. ولی به طور معمول باید ۵ روز آنتی بیوتیک مصرف کنید تا از عفونت بعد از عمل جلوگیری شود. البته در برخی مواقع پزشک ترجیح می دهد بیمار تا ۱۰ روز آنتی بیوتیک را مصرف کند

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

2 فکر در مورد “ مراقبت های بعد از لابیاپلاستی – نکات مهم مراقبتی

  1. کیمیا گفت:

    سلام
    اگر بعد از انجام جراحی پریود بشیم باعث ایجاد عفونت میشه؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      اگر بهداشت رعایت شود خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 9 =