جراحی زیبایی زنان

آیا لابیاپلاستی باعث کاهش میل جنسی میشود؟ (تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی)

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

یکی از مهم ترین مسائل که عموم افراد هنگام جراحی لابیاپلاستی به آن توجه دارند تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی آنها می باشد، جراحی لابیاپلاستی نه تنها به منظور زیبایی ظاهری انجام می شود بلکه برای درمان عفونت و لذت از برقراری رابطه جنسی هم صورت میگیرد. در واقع این جراحی هیچ تاثیری بر روی کاهش میل جنسی نخواهد داشت بلکه باعث ایجاد اعتماد به نفس وافزایش لذت در رابطه جنسی خواهد شد.

دلیل افزایش میل جنسی پس از لابیاپلاستی چیست؟ (تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی)

میل جنسی، احساسی پیچیده است که تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند هورمون‌ها، روانشناسی، روابط عاطفی و تجربیات گذشته قرار می‌گیرد بنابراین تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی نیز موضوعی پیچیده است که نمی‌توان به طور قطعی و مطلق در مورد آن صحبت کرد.

بسیاری از بانوان به دلیل بزرگ بودن و یا چین و چروک ها و پوست اضافه در لابیاهای خود دخول پردردی را تجربه می کنند که کوچک شدن لابیا ها و برداشته شدن پوست اضافی آن قسمت، موجب کاهش درد در هنگام رابطه جنسی می شود به همین جهت میتوان گفت جراحی لابیاپلاستی  باعث افزایش اعتماد به نفس و میل جنسی می شود.

ناحیه تناسلی نقشی اساسی در اعتماد به نفس زنان ایفا می‌کند. عدم تقارن یا بزرگی بیش از حد لابیاها می‌تواند زیبایی ظاهری این ناحیه را تحت تاثیر قرار دهد و اعتماد به نفس فرد را در روابط زناشویی کاهش دهد. لابیاپلاستی با ایجاد تقارن و تناسب در لابیاها، زیبایی ظاهری ناحیه تناسلی را ارتقا می‌دهد و اعتماد به نفس فرد را افزایش می‌دهد.

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی
تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

آیا جراحی لابیاپلاستی موجب آسیب به ناحیه کلیتوریس می شود؟

در پاسخ به سوالی رایج در مورد لابیاپلاستی، باید به طور قاطع گفت که این عمل هیچ آسیبی به ناحیه کلیتوریس وارد نمی‌کند.لابیاپلاستی به طور خاص بر روی لابیاهای مینور (لب‌های کوچک) تمرکز دارد و هیچ ارتباطی با کلیتوریس (نقطه اوج لذت جنسی زنان) ندارد. با این حال، انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری برای انجام این عمل، از اهمیت بالایی برخوردار است.چرا که در صورت عدم مهارت و تجربه کافی جراح، ممکن است به طور ناخواسته به کلیتوریس یا نواحی اطراف آن آسیب وارد شود و یا در نهایت، عدم تقارن در لابیاها به وجود آید.

آیا امکان دارد لابیاپلاستی میل جنسی را کم کند؟ (تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی)

برخلاف تصور عموم، لابیاها هیچ عصب حسی خاصی ندارند و به تنهایی نقشی در میل جنسی ایفا نمی‌کنند زیرا لابیاپلاستی به هیچ وجه با کلیتوریس در ارتباط نیست و در واقع کلیتوریس به هیچ وجه طی این عمل دستکاری نمی‌شود. لابیاپلاستی هیچ تاثیری بر کاهش میل جنسی ندارد.این عمل فقط بر روی لابیاها که در واقع نوعی پوست اضافه هستند و دارای هیچگونه از اعصاب جنسی نمی‌باشند، تغییرات اعمال می‌کند. حائز اهمیت است که لابیاهای بزرگ یا نامتقارن می‌توانند باعث ساییدگی، سوزش و یا درد طی رابطه جنسی شوند که با برداشتن بافت اضافی این مشکل حل خواهد شد.

آیا می توان با لابیاپلاستی مشکل به ارگاسم نرسیدن را برطرف کرد؟

به ارگاسم نرسیدن تحت موارد مختلفی ممکن است رخ دهد. یکی از مهم ترین مواردی که موجب عدم رسیدن به ارگاسم می شود مسائل روحی و روانی میباشد. اگر علت به ارگاسم نرسیدن آناتومی برهم خورده دستگاه تناسلی باشد، مانند عفونت های مکرر، ساییدگی و سوزش لابیاها، بالا رفتن سن باشد و یا عدم اعتماد بنفس باشد می توان با جراحی لابیاپلاستی کیفیت رابطه جنسی را بهبود بخشید و از تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی برخوردار شد.

چه مدت بعد از جراحی ترمیمی لابیا (لابیاپلاستی) می توانیم رابطه جنسی داشته باشیم؟

مانند بسیاری از جراحی‌ها، بیماران باید در حین بهبودی از فعالیت بدنی شدید خودداری کنند. این شامل رابطه جنسی نیز می شود. بافت بدن هر خانمی با سرعت خودش بهبود می یابد. با این حال، به طور کلی، اکثر خانم ها باید حداقل چهار تا تا شش هفته از رابطه جنسی خودداری کنند. توجه داشته باشید که جراح شما ممکن است دستورالعمل های متفاوتی را بر اساس وضعیت سلامت شما ارائه دهد. به راهنمایی های بعد از عمل پزشک خود توجه کنید.


کلام آخر

همانطور که گفته شد، تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی می تواند شامل افزایش اعتماد به نفس افراد و نقش مثبتی در روابط جنسی ایجاد کند. به طور کلی در این عمل زیبایی پوست اضافی از ناحیه تناسلی خانم ها جدا می گردد، تا این ناحیه فرم زیبایی بگیرد. با حذف این پوست اضافی، احساس درد در روابط جنسی از بین می رود و همین امر می تواند سبب افزایش تمایلات جنسی افراد شود.

درچه صورتی نمی توانیم لابیا پلاستی انجام دهیم؟

درصورتی که کم تر از ۱۸ سال باشید و یا اینکه دچارعفونت و زگیل تناسلی فعال، سیستم ایمنی ضعیف و باردارباشد، نمی توانید عمل لابیاپلاستی را انجام دهید.

بعد از لابیاپلاستی چه زمانی می توانیم رابطه جنسی داشته باشیم؟

بهتر است ۶ الی ۸ هفته بعد از لابیاپلاستی رابطه ای نداشته باشید تا به ناحیه جراحی ضربه و آسیبی نشود.

آیا لابیا پلاستی بر میل جنسی تاثیر منفی میگذارد؟

خیر، چراکه این جراحی بر ناحیه لابیا مینورانجام میشود و در این نواحی هیچ عصب تحریکی وجود ندارد بنابراین جراحی لابیاپلاستی به جز کوچک کردن و زیبا تر کردن لابیا ها هیچ تاثیر دیگری بطور مستقیم بر میل جنسی نخواهد داشت.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

6 thoughts on “آیا لابیاپلاستی باعث کاهش میل جنسی میشود؟ (تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی)

  1. sara گفت:

    ممنپن از اطلاعات مفیدتون

  2. سمانه گفت:

    چه افرادی نمی توانند لابیا پلاستی انجام بدند

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      درچندگروه ازخانمها لبیاپلاستی توصیه نمی شود: افرادی که افکار وسواسی دارند، زمان بارداری وزایمان و اوایل دوران شیردهی، درصورت وجود عفونت فعال تبخال وزگیل تناسلی و درصورت وجود بدخیمی یا مصرف داروهای ضعف سیستم ایمنی

  3. هدیه گفت:

    ممنون از اطلاعات کاملتون

  4. سپیده گفت:

    امکانش هست در دوران بارداری این عمل انجام بشه؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      خیر. بهترین زمان عمل سه ماه بعد از زایمان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *