جراحی زیبایی زنان

تاثیر جراحی ترمیمی لابیا (لابیاپلاستی) بر میل جنسی

بسیاری از خانم ها مشکلاتی را در لب های داخلی واژن به نام لابیا مینور تجربه می کنند. آن ها می توانند در طول زمان به دلیل بارداری، زایمان و روند پیری تغییر کنند. وقتی این بافت شل، آویزان و بزرگ می شوند، می توانند به دلیل اصطکاک ناشی از لباس و فعالیت جنسی درد ایجاد کنند. خوشبختانه راه حلی به نام جراحی جوانسازی واژن، لابیاپلاستی نیز وجود دارد. در واقع روشی است که می تواند راه حل مناسبی برای بسیاری از خانم ها که با ناراحتی یا خجالت دائمی از بزرگ شدن لابیا زندگی می کنند، باشد. در این مطلب قصد داریم در مورد تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی صحبت کنیم تا به سوال رایج شما که “آیا لابیاپلاستی می تواند زندگی جنسی را بهبود بخشد؟” پاسخ دهیم.

در مورد عمل جراحی ترمیمی لابیا

اولین قدم در هر عمل جراحی زیبایی این است که یک جراح متخصص و با تجربه را انتخاب کنید که به او اعتماد دارید تا قبل، حین و بعد از جراحی تحت نظارت و مراقبت او باشید. هنگامی که جراح را انتخاب کردید و یک مشاوره حضوری دقیق برای بحث در مورد هدف خود از عمل داشتید، نوبت به جراحی می رسد! این روش معمولاً فقط یک ساعت طول می کشد، اما بسته به هر بیمار می تواند متفاوت باشد. قبل از جراحی، بیمار بی‌حسی موضعی دریافت می‌کند. پس از جراحی، بیماران از اینکه می توانند همان روز به خانه برگردند خرسند هستند و ممکن است روز بعد به سر کار بازگردند. آن ها می توانند ورزش سبک را در سه هفته و فعالیت جنسی را در شش هفته بعد از جراحی از سر بگیرند.

آیا جراحی ترمیمی لابیا می تواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد؟

یکی از رایج‌ترین نگرانی‌های خانم ها در مورد این نوع جراحی پلاستیک این است که آیا جراحی لابیاپلاستی تاثیرات منفی بر روی رابطه جنسی دارد یا خیر. خوشبختانه، پاسخ این است که تأثیر نامطلوبی بر احساسات جنسی نخواهد گذاشت و همچنین میل جنسی را کاهش نخواهد داد. در طول این روش، جراح متخصص زیبایی زنان فقط بافت اضافی را بر می دارد، نه انتهای عصبی را. در واقع، می‌تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد جنسی زن داشته باشد، زیرا لب های کوچک آویزان می تواند باعث دردناک شدن رابطه جنسی شود.
بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه این روش می تواند بر عملکرد جنسی تأثیر بگذارد و حتی بهبود بخشد. در طی لابیاپلاستی، تنها سطحی ترین بافت جراحی می شود و ساختارهای عمیق تر دست نخورده باقی می گذارد. بنابراین، آسیب به اعصاب عمیق تامین کننده این ناحیه بسیار بعید است. نه تنها لابیاپلاستی این اعصاب مهم را حفظ می کند، در واقع بسیاری از خانم ها گزارش می دهند که لابیاپلاستی در واقع زندگی جنسی آن ها را بهبود بخشیده است.

۱-بسیاری از خانم هایی که که به دنبال لابیاپلاستی هستند، به حدی لابیا آن ها بزرگ شده است که در حین ورزش، مالش به لباس و در حین فعالیت جنسی باعث درد می شود. کاهش اندازه لابیاها از طریق لابیاپلاستی این موضوع را از بین می برد و به خانم ها کمک می کند تا بدون درد رابطه ی جنسی داشته و لذت جنسی را افزایش دهند.
۲- از آنجایی که یک خانم در یک دوره زمانی طولانی در اثر مقاربت احساس ناراحتی یا درد می کند، ممکن است شروع به ایجاد ارتباط منفی با رابطه جنسی کند که میل جنسی او را نیز کاهش می دهد. رفع ریشه این مشکل می تواند به خانم ها کمک کند تا هویت جنسی خود را بازیابند، زیرا بسیاری از خانم ها میل جنسی جدید و افزایش میل را تجربه می کنند. در نهایت، یکی دیگر از دلایل رایج بسیاری از خانم ها که به دنبال لابیاپلاستی هستند، به دلیل احساس خجالت از ظاهر لابیاها است. اصلاح این امر از طریق جراحی لابیاپلاستی می تواند به خانم ها کمک کند تا دوباره برای داشتن رابطه جنسی احساس اعتماد به نفس و جذابیت داشته باشند.

آیا میل جنسی بعد از جراحی ترمیمی لابیا، افزایش می یابد؟

همانطور که گفته شد، لابیاپلاستی می تواند با تاثیر بر اعتماد به نفس افراد، تاثیر مثبتی در روابط جنسی ایجاد کند. به طور کلی در این عمل زیبایی پوست اضافی از ناحیه تناسلی خانم ها جدا می گردد، تا این ناحیه فرم زیبایی بگیرد.
با حذف این پوست اضافی، احساس درد در روابط جنسی از بین می رود و همین امر می تواند سبب افزایش تمایلات جنسی افراد شود.

آیا جراحی ترمیمی لابیا به ناحیه تناسلی آسیب می زند؟

عمل لابیاپلاستی به هیج وجه سبب آسیب به ناحیه تناسلی نمی شود، اما باید توجه داشته باشید؛ جراحی زیبایی واژن بهتر است توسط جراح زیبایی زنان با تجربه و ماهر انجام گردد. در صورتی که یک فرد غیر متخصص این جراحی را انجام دهد و آناتومی بدن را به خوبی نشناسد، ممکن است آسیب بزند. به همین علت برای انجام جراحی زیبایی زنان مانند لابیاپلاستی به متخصص زنان و زیبایی در ساری مراجعه کنید.

تا چه مدت بعد از جراحی ترمیمی لابیا می توانیم رابطه جنسی داشته باشیم؟

مانند بسیاری از جراحی‌ها، بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند که در حین بهبودی از فعالیت بدنی شدید خودداری کنند. این شامل رابطه جنسی نیز می شود. بافت بدن هر خانمی با سرعت خودش بهبود می یابد. با این حال، به طور کلی، اکثر خانم ها می توانند انتظار داشته باشند که حداقل چهار هفته و تا شش هفته از رابطه جنسی خودداری کنند. توجه داشته باشید که جراح شما ممکن است دستورالعمل های متفاوتی را بر اساس وضعیت سلامت شما ارائه دهد. همیشه به راهنمایی های بعد از عمل پزشک خود توجه کنید.

کلام آخر
لابیاپلاستی ممکن است برای برخی از افراد گزینه تا حدودی ترسناک به نظر برسد، اما در واقع روشی بسیار ایمن و موثر برای کاهش اندازه بزرگی لابیا است که برای بسیاری ازخانمها باعث درد، ناراحتی یا خجالت می شود. این مسئله می تواند تأثیر مثبتی بر عزت نفس، عملکرد جنسی و کیفیت کلی زندگی داشته باشد.

2 فکر در مورد “ تاثیر جراحی ترمیمی لابیا (لابیاپلاستی) بر میل جنسی

1. سپیده گفت:

امکانش هست در دوران بارداری این عمل انجام بشه؟

خیر. بهترین زمان عمل سه ماه بعد از زایمان است