جراحی زیبایی زنان

بهترین سن برای لابیاپلاستی چه سنی میباشد؟ (حداقل و حداکثر سن)

بهترین سن برای لابیاپلاستی

بهترین سن برای لابیاپلاستی چه زمانی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که حداقل سن لازم برای لابیاپلاستی ۱۸ سالگی و حداکثر سن ۶۵ سالگی می باشد. اما در حالی که برخی به دنبال انجام این عمل هستند، عدم آگاهی از جزئیات آن، از جمله سن مناسب برای لابیاپلاستی، می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری‌های اشتباه و نتایج ناخواسته شود. همچنین سوالی که که ذهن بسیاری از بانوان را به خود مشغول کرده  این است که بهترین سن برای لابیاپلاستی چه زمانی است تا ماندگاری خود را حفظ کند؟

بهترین سن برای لابیاپلاستی چه زمانی است؟

فاکتور های زیر در تعیین زمان مناسب و بهترین سن برای لابیاپلاستی در نظر گرفته میشود :

  • تکامل فیزیکی : لابیا ها تا ۱۸ سالگی به طور کامل رشد می کنند بنا براین انجام لابیا پلاستی تا قبل ۱۸ توصیه نمی شود چرا که احتمال رشد بیشتر لابیا ها و نیاز به جراحی مجدد وجود دارد.
  • ثبات وضعیت هورمونی : تغییرات هورمونی ناشی از عوامل مختلف همچنین نوسانات هورمونی در دوران بارداری، شیردهی  و یائسگی بر ظاهر لابیا ها تاثیر گذار هستند. به همین دلیل توصیه می شود تا حد امکان عمل لابیاپلاستی را تا زمان ثبات وضعیت هورمونی به تعویق بی اندازید.
  • سلامت عمومی : سلامتی عمومی فرد نیز در انتخاب زمان مناسب برای لابیا پلاستی حائز اهمیت است. وجود بیماری های زمینه ای یا عفونت های فعال می تواند خطر ابتلا به عوارض بعد از عمل را افزایش دهد.
  • تمایل به باروری در آینده : اگر فرد در آینده تمایل به باروری دارد بهتر است عمل لابیا پلاستی را به بعد از بارداری موکول کند.
  • بلوغ ذهنی : فرد باید انتظارات واقع بینانه و تعهد به مراقبت های بعد از لابیاپلاستی داشته باشد.

دلیل اهمیت سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی چیست؟

اگرچه انجام جراحی لابیاپلاستی در دوران نوجوانی ممکن است، اما توصیه متخصصان این است که این عمل بعد از بلوغ کاملا تثبیت هورمون‌ها صورت گیرد زیرا در این سن، رشد لابیاهای ناحیه تناسلی بطور کامل متوقف شده و نتیجه جراحی پایدارتر خواهد بود همچنین انجام لابیاپلاستی در سن مناسب باعث ترمیم و بهبود بهتر و سریع تر ناحیه جراحی میشود.

به طور کلی، حداکثر سن مناسب برای لابیاپلاستی ۶۵ سال در نظر گرفته میشود. چراکه در سنین بالاتر سطح کلاژن سازی بدن کاهش پیدا میکند و باعث کند شدن روند ترمیم و به جا ماندن جای بخیه و اسکار میشود. در نتیجه احتمال نارضایتی از نتیجه عمل در افراد مسن بیشتر است.  توصیه می شود برای به دست آورن نتیجه ای مطلوب حتما به محدوده سنی و فاکتور های نام برده دقت نمایید.

مزایا انجام لابیاپلاستی در سن مناسب

چند نمونه از مزایای انجام عمل لب های واژن (لابیاپلاستی)  در سن مناسب :

بهبود ظاهر لابیا ها: لابیا پلاستی می تواند لابیاهای بزرگ و نامتقارن را کوچک تر ، صاف تر و متقارن تر کند 

افزایش اعتماد به نفس : احساس رضایت از ظاهر لابیا ها می تواند به طور چشمگیری اعتماد به نفس بانوان را در روابط جنسی و زندگی روزمره افزایش دهد.

بهبود بهداشت: لابیا های بزرگ یا ناهموار ممکن است شستشو و تمیز کردن ناحیه تناسلی را دشوار کند بنابر این جراحی لابیا پلاستی می تواند با کوچک کردن لابیا ها بهداشت این ناحیه را آسان تر کند.

عدم ناراحتی در هنگام فعالیت های ورزشی و رابطه جنسی: لابیا های بزرگ و نامتقارن ممکن است هنگام فعالیت های ورزشی، پوشیدن لباس های تنگ و رابطه جنسی احساس ناراحتی و درد ایجاد کند که با کمک جراحی لابیاپلاستی این مسئله از بین می رود.

بهترین سن برای جراحی لابیاپلاستی بین ۱۸ تا ۶۵ سال میباشد. بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری با بررسی شرایط فردی و در نظر گرفتن تمامی فاکتور های موثر می تواند بهترین زمان ممکن را برای انجام عمل پیشنهاد دهد.

آیا لابیا ها بعد از لابیاپلاستی دوباره بزرگ می شوند؟

در صورتی که جراحی لابیاپلاستی توسط یک جراح و متخصص ماهر و با تجربه انجام شود و مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی به درستی صورت گیرد، نتایج عمل دائمی خواهد بود.

چه افرادی کاندیدای مناسب برای انجام عمل لابیا پلاستی هستند ؟

تمامی بانوانی که از ظاهر لابیا های خود احساس نارضایتی می کنند و از سلامت عمومی برخوردار هستند.

آیا میتوان جراحی لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن را بطور همزمان انجام داد؟

بله، همزمان با جراحی لابیاپلاستی بسیاری از جراحی زیبایی خانم ها را می توان انجام داد.

بهترین سن برای لابیاپلاستی چه زمانی است؟

بهترین سن برای جراحی لابیاپلاستی بین ۱۸ تا ۶۵ سال میباشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

8 thoughts on “بهترین سن برای لابیاپلاستی چه سنی میباشد؟ (حداقل و حداکثر سن)

  1. سحرا گفت:

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

  2. سراب گفت:

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

  3. دریا گفت:

    سلام ببخشید انجام عمل لابیاپلاستی در بهترین سن چه مزایایی دارد؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      سلام ، موجب ترمیم بهتر و عدم برگشت عمل می شود

  4. mobina گفت:

    سلام.
    جراحی ترمیمی چقدر زمان میبره؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      سلام، معمولا بین نیم تا یکساعت و نیم متغیر است.

  5. sogand گفت:

    سلام
    بعد از زایمان طبیعی نیاز به لابیاپلاستی ترمیمی داریم؟
    بارداری و زایمان چه تاثیری روی نتیجه ی جراحی میزارن؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      درزمان زایمان بدلیل پرخونی بافتها که در بارداری ایجاد میشود شانس خونریزی بالاست به همین دلیل بهترین زمان سه ماه بعد زایمان جهت انجام عملهای زیبایی و لابیاپلاستی توصیه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *