جراحی زیبایی زنان

مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی ناحیه تناسلی (تنگ کردن واژن)

روش های مختلفی برای تنگ کردن واژن وجود دارد، که بسته به سن، تعداد بارداری، زایمان و درجه گشادی واژن توسط جراح زنان و زیبایی انتخاب می شود. به نظر دکتر هدی حق نظر، عمل واژینوپلاستی که جهت تنگ کردن واژن انجام می شود، یکی از روش هایی هست که نتیجه بسیار خوبی از آن حاصل می شود، زمان بهبودی پس از آن در افراد مختلف متفاوت است. به منظور کمک به جلوگیری از عوارض و اطمینان از موفقیت جراحی، پیروی از تمام دستورالعمل های بعد از عمل تنگ کردن واژن بسیار مهم است. این دستورالعمل ها شامل محدود کردن فعالیت های خاص و پیروی از نکاتی است که توسط جراح بعد از عمل به شما توصیه می شود. امروز می خواهیم در مورد مراقبت های تنگ کردن واژن با شما صحبت کنیم.

بهبودی بعد از جراحی ترمیمی ناحیه تناسلی

معمولا بسته به نوع عملی که انجام می شود و بدن هر فرد زمان بهبودی متفاوت است. ولی معمولا ۶ هفته بهبودی پس از عمل تنگ کردن واژن زمان می برد. برای جلوگیری از هر مشکلی که ممکن است در دوران نقاهت باعث طولانی شدن زمان بهبودی یا ایجاد عوارض بعد از عمل شود باید اجتناب کرد.

پس از تنگ کردن واژن یک تا دو بار در هفته در ماه اول باید به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. که وضعیت شما را بعد از عمل بررسی کند، تا در صورت ایجاد عفونت یا هر مشکل دیگر زود اقدام شود.

هورمون درمانی (استروژن) حدود یک تا دو هفته پس از جراحی شروع می شود. حدود چهار تا شش هفته پس از جراحی، شما فیزیوتراپی کف لگن را شروع خواهید کرد. این نوع درمان به کاهش درد بعد از جراحی کمک می کند. همچنین به تقویت عضلات لگن شما کمک خواهد کرد.

مراقبت ها و نکات بعد از جراحی ترمیمی ناحیه تناسلی

بهبودی پس از جراحی واژینوپلاستی نسبتاً ساده است، اما مهم است که از تعدادی فعالیت در طول دوره نقاهت خودداری کنید تا مطمئن شوید که بهبودی بدون مشکل طی می شود.

اکثر بیماران تا ۲ روز پس از جراحی در رختخواب می مانند، و استراحت می کنند. از روز دوم یا سوم بعد از جراحی شما می توانید به آرامی راه رفتن را شروع کنید.

در چند روز اول پس از جراحی ترمیمی ناحیه تناسلی باید از چه فعالیت هایی اجتناب کنم؟

مانند همه ی جراحی های واژن، مهم است که در چند روز اول پس از جراحی واژینوپلاستی زیاده روی نکنید. حفظ تحرک بعد از عمل و حفظ هیدراتاسیون با مصرف مایعات زیاد برای بهبودی مهم است. با این حال، اطمینان از استراحت مناسب برای تسهیل بهبودی بهینه پس از سفت کردن واژن مهم است. بیماران باید مطمئن شوند که در ماه اول پس از واژینوپلاستی به پشت بخوابند تا از هرگونه مالش روی ناحیه جراحی جلوگیری شود.

تعدادی از عوارض جانبی متداول وجود دارد، که پس از جراحی سفت کردن واژن قابل انتظار است که شامل درجه خفیف کبودی، تورم و ناراحتی می شود. علائم باید در پایان هفته دوم شروع به فروکش کنند. اگر بعد از جراحی واژن دچار ناراحتی خفیف تا متوسط می‌شوید، مصرف مسکن‌های تجویزی پس از جراحی برای کاهش درد موثر می باشد. حفظ سطح مناسب تحرک برای کاهش خطر لخته شدن خون بسیار مهم است.

تورم موضعی در ناحیه واژن را می توان با استفاده از کمپرس سرد برای مدت زمان محدود حدود۱۵ دقیقه هر یک ساعت در دو روز اول کنترل کرد. اما از گذاشتن مستقیم آن بر روی پوست، خودداری کنید. ما همیشه پوشیدن لباس‌های نخی گشاد را توصیه می‌کنیم تا از هرگونه تحریک یا مالش بر روی محل جراحی شده، جلوگیری شود.

خوشبختانه، واژینوپلاستی زمانی که توسط یک متخصص زنان خوب در ساری انجام شود، هیچ خطر و عارضه ای ایجاد نمی کند.

بهترین زمان برای شروع فعالیت بدنی بعد از جراحی ترمیمی ناحیه تناسلی چه زمانی است؟

واژینوپلاستی یک عمل بسیار حساس است و محدود کردن برخی فعالیت‌های فیزیکی در اوایل دوره بعد از عمل برای جلوگیری از ایجاد عوارض بعد از عمل که می‌تواند بر بهبود زخم تأثیر بگذارد و احتمالاً خطر عفونت زخم را کاهش  دهد، مهم است.

  1. شما باید از هر نوع فعالیت شدیدی که ضربان قلب شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد مانند دویدن و غیره خودداری کنید و باید از برخی تمرینات مقاومتی مانند بلند کردن وزنه اجتناب کنید
  2. حفظ یک رژیم غذایی با فیبر بالا برای جلوگیری از ابتلا به یبوست بسیار مهم است. این کار برای اطمینان از اینکه فشار بیش از حد به شما وارد نشود و از ناحیه جراحی واژن در حال بهبود محافظت شود.
  3. تعدادی از فعالیت‌های بدنی مانند دوچرخه‌سواری یا دویدن وجود دارد، که باید به مدت شش هفته از آن‌ها اجتناب کرد، زیرا این فعالیت‌ها می‌توانند واژن را تحریک کنند.
  4. از رفتن به سونا یا استخر به مدت هشت هفته اجتناب شود. به طور کلی در اکثریت قریب به اتفاق موارد، بیماران پس از جراحی سفت کردن واژن در شش هفته به طور کامل بهبود یافته اند. در این مرحله، زنان می توانند خیلی از فعالیت های بدنی را از سر بگیرند.

برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن پس از جراحی واژینوپلاستی، توصیه شود دستورالعمل های بعد از عمل را به طور کامل رعایت کنید.

برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن. بیماران باید از عادات سبک زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل خودداری کنند و از مصرف برخی داروها که خطر خونریزی بعد از عمل را افزایش می دهند مانند آسپرین یا داروهای حاوی آسپرین خودداری شود.

چه زمانی می توانم بعد از جراحی ترمیمی ناحیه تناسلی رابطه جنسی داشته باشم؟

تقریباً شش هفته پس از عمل می توان می توان رابطه جنسی داشت، اگرچه پیروی از توصیه های جراح بسیار مهم است زیرا این امر به روند بهبودی شما بستگی دارد. شما خودتان باید قبل از در نظر گرفتن فعالیت جنسی شامل دخول احساس راحتی کنید تا علائم خاصی مانند درد بیش از حد یا ایجاد درد بعد از مقاربت را به حداقل برسانید .

باید از جراح خود بخواهید که در مورد اینکه چه زمانی می توانید رابطه جنسی را با خیال راحت از سر بگیرید، راهنمایی کند. در دو هفته اول باید از استفاده از محصولات بهداشتی که باید داخل واژن قرار داده شوند خودداری کنید. استفاده از محصولات بهداشتی خارجی مانند نوار بهداشتی به جای تامپون بسیار مناسب است تا خطر تحریک و ناراحتی را به حداقل برساند.

بعد از هر عملی داشتن یک دوره ی نقاهت طبیعی است. بعد از عمل واژینوپلاستی، کمی درد و التهاب بسیار طبیعی است و از ایجاد چنین عوارضی نگران نباشید. اگر شما این عمل را نزد پزشک متخصص زنان با تجربه و ماهری که رضایت مراجعینش بالاست و آن را انعکاس می دهد انجام دهید، جای هیچ گونه نگرانی نیست.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

5 فکر در مورد “ مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی ناحیه تناسلی (تنگ کردن واژن)

  1. سارا گفت:

    سلام آیا با عمل افتادگی رحم ودوختن پارگی رحم واژن تنگ می‌شود یا باید عمل تنگی واژن جدا انجام داد ممنون

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      زمانی که جراحی افتادگی رحم انجام شود واژینوپلاستی هم باید صورت گیرد.

  2. Fateme zahra گفت:

    خیلی کامل و مفید مرسی ازتون

  3. sara گفت:

    رژیم غذایی به ترمیم بافت و نتیجه ی بهتر کمکی میکنه؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      رژیم پرپروتئین و پرکالری توصیه میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *