درمان عفونت های مکرر واژن

عفونت واژن یکی از شایع ترین بیماری های زنان است که اغلب خانم ها تجربه آن را حداقل یکبار در زندگی داشته اند. در برخی موارد، بعضی از افراد دچار عفونت های مکرر واژن می شوند، که تکرار عفونت باعث درد و مشکلات زیادی برای فرد می شود. در این مواقع درمان های دیگر توسط پزشک متخصص زنان توصیه می شود. همچنین شناخت علت عفونت مکرر واژن می تواند در درمان نیز موثر باشد. در این مطلب قصد داریم به درمان عفونت های مکرر واژن و علت ایجاد آن بپردازیم.

عفونت مکرر واژن چیست؟

از ناخوشایندترین و آزاردهنده ترین مشکلاتی که زنان با آن مواجه هستند، عفونت های مکرر واژن است. شاید ابتلا به این عفونت های خیلی پرخطر نباشند ولی می تواند آزاردهنده باشد. با مراجعه به موقع به متخصص زنان می توان با استفاده از روش های مختلف اقدام به درمان این عفونت ها کنید. در بعضی موارد عفونت مکرر بیمار به دلیل مقاوم شدن عوامل بیماری زا به دارو می باشد. در واقع، این افراد دچار عفونت مکرر واژن می شوند و با روش های معمول درمان عفونت، درمان نمی شوند.
ابتلا به این عفونت ها یک یا دو بار در طول سال های باروری طبیعی است، ولی زنانی که از عفونت های قارچی مکرر رنج می برند (چهار یا بیشتر در یک سال)، نیاز به درمان خاصی دارند. عفونت قارچی یکی از شایع ترین انواع عفونت های واژن است.

علت عفونت های مکرر واژن چیست؟

عفونت های قارچی توسط قارچی به نام کاندیدا ایجاد می شود که به طور معمول به تعداد کمی در واژن یافت می شود. هنگامی که تعادل طبیعی باکتری ها و مخمرها در واژن تغییر می کند، مخمر ممکن است بیش از حد رشد کند و علائم ایجاد کند. برخی از عوامل یا شرایطی وجود دارند که سبب ایجاد عفونت های پی درپی می شوند: از جمله:

• مقاومت عوامل بیماری زا نسبت به داروها
  • بارداری و تغییرات در سطح هورمون های بدن
  • اچ‌آی‌وی
  • تغییر در وضعیت ایمنی بدن (به عنوان مثال در بیماران پیوندی)
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن
  • آتروفی و خشکی واژن در دوران شیردهی و بعد از یائسگی

در بسیاری از موارد، علت دقیق عفونت مکرر واژن مشخص نیست.

درمان عفونت های مکرر واژن با دی بی دی پلاسما

ر حال حاضر روش ها و دستگاه های متعدد و پیشرفته ای برای درمان انواع بیماری ها مانند عفونت های واژن وجود دارند، که یکی از کاربردترین و موثرترین روش ها استفاده از دستگاه دی بی دی پلاسما می باشد، این دستگاه علاوه بر درمان عفونت های واژن کاربردهای زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. این دستگاه بسیاری از مشکلات خانم ها را در ناحیه تناسلی برطرف می کند.
مراحعه کنندگان خانم هایی هستند که دچار عفونت مکرر واژن شده اند و درمان های دارویی و حتی تغییر سبک زندگی در درمان این عفونت ها موثر نبوده است و نتیجه مطلوب را دریافت نکرده و از عفونت های واژن به ویژه عفونت های قارچی رنج می برند،

[mn_aparat_single_video url=https://www.aparat.com/v/pXImL play-button=true]

نحوه درمان با استفاده از دستگاه دی بی دی پلاسما

زمانی که بیمار جهت درمان با استفاده از دستگاه دی بی دی پلاسما به پزشک متخصص زنان مراجعه می کند. این روش نیاز به بیهوشی عمومی و موضعی ندارد و شما هیچ دردی را احساس نمی کنید. درمان طی چند جلسه با توجه به شرایط بیمار و پزشک و هر جلسه به مدت ۱۵تا ۳۰ دقیقه انجام می گیرد. این روش درمانی هیچگونه عارضه ای ایجاد نمی کند. شما پس از اتمام درمان همان روز می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.
دستگاه دی بی دی پلاسما با تولید گاز اوزون باعث افزایش خون رسانی به محل تحت درمان می شود، که در طی آن مشکلات واژن از جمله عفونت های مکرر واژن و زخم هایی که در این ناحیه طی جراحی ها ایجاد شده است، را برطرف می کند.
اگر از این دستگاه برای درمان عفونت واژن و جلوگیری از عود آن استفاده می کنید، بهتر است هر ۳ یا ۶ ماه یک بار این کار تکرار کنید. این کار باعث ضدعفونی و استریل شدن ناحیه تناسلی شده و از عود عفونت جلوگیری می کند.

کاربردهای دیگر دستگاه دی بی دی پلاسما چیست؟

کاربردهای وسیعی این دستگاه دارد و طیف وسیعی از مشکلات خانم ها را درمان و برطرف می کند. از جمله مهم ترین کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

• درمان بی اختیاری ادرار
  • درمان خشکی واژن
  • درمان بوی بد واژن
  • درمان عفونت های مکرر واژن
  • درمان جای زخم بعد از جراحی یا بیماری

شما می توانیم با مراجعه به پزشک متخصص زنان در ساری با استفاده از دستگاه پلاسما DBD برای ضدعفونی کردن واژن و از بین بردن عفونت هایی واژن از جمله عفونت قارچی واژن و سایر مشکلات ناحیه تناسلی بهره بگیرید.

6 فکر در مورد “ درمان عفونت های مکرر واژن

1. فاطمه زهرا گفت:

اومدن چرک از واژن نشانه چیه؟

اگر ترشحات چرکی باشند، نشانه عفونت است

2. فاطمه زهرا گفت:

بسیار عالی

3. fatiii گفت:

از توضیحاتتون بسیار متشکریم

4. zahra گفت:

عفونت های واژن روی زمان قاعدگی هم تاثیر دارن؟

باعث نامنظمی پریود میشود