جراحی زیبایی زنان

جوانسازی واژن با آر اف واژینال

شما ممکن است به دلیل افزایش سن، زایمان یا یائسگی از اندام تناسلی خود ناراضی و به دنبال جوانسازی واژن خود نزد یک متخصص زنان و زیبایی باشید. جوانسازی واژن یک اصطلاح گسترده برای درمان های اصلاح کننده ی واژن است. این روش‌ها را می‌توان به دلایل زیبایی یا برای حل مشکلات مرتبط با افزایش سن، مانند شلی واژن و بی‌اختیاری ادرار انجام داد، که جوانسازی واژن با آر اف واژینال (RF) یک گزینه ی غیر جراحی و غیر تهاجمی برای درمان این مشکلات است. امروز می خواهیم در مورد کاربرد دستگاه آر اف واژینال و مزایای ان با شما صحبت کنیم.

آر اف واژینال (RF) چیست؟

آر اف واژینال دستگاهی هست که از امواج رادیوفرکوانسی آن برای جوانسازی واژن استفاده می کنند. یک روش درمانی و غیر تهاجمی است. امواج رادیوفرکوانسی (RF) پالس های ملایم گرما را به طرف بافت های بدن شما ارسال می کند، آن ها را گرم می کند و جریان خون و تولید کلاژن را افزایش می دهد. این کار شلی واژن شما را بهبود می بخشد، لابیای شما را حجیم می کند و می تواند کانال واژن را سفت کند.

روش غیر جراحی  بدون درد و خونریزی است، که درعرض ۱۵ تا ۳۰ دقیقه انجام می شود و نیاز به بیهوشی ندارد.

 قبلا گزینه های درمانی با پمادهای موضعی، هورمون درمانی و تقویت کف لگن با ورزش و جراحی محدود می شد. ولی امروزه استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر انرژی (آر اف واژینال (RF)) برای کمک به کاهش مشکلات واژن وجود دارد.

چگونه آر اف واژینال به جوانسازی واژن کمک می کند؟

امواج رادیوفرکوانسی برای گرم کردن پوشش داخلی واژن و فرج استفاده می شود. تولید کلاژن را افزایش می دهد، جریان خون را بهبود می بخشد و رطوبت واژن را افزایش می دهد، که باعث سفت شدن و انقباض بافت ها می شود. این امر باعث افزایش بیشتر کلاژن می شود، بنابراین دیواره های واژن قوی تر و سفت تر می شود.

اگرچه نمی‌توانید تغییرات در دیواره‌های واژن را ببینید، اما می‌توانید بهبودی آن را احساس کنید و همچنین افزایش جریان خون که به سفتی واژن کمک می‌کند.

هدف از انجام این روش برای واژن، افزایش کلاژن، افزایش رگ های خونی وخون رسانی به بافت، سفتی و درمان خشکی واژن است.

چه کسانی آر اف واژینال برای جوانسازی واژن استفاده کنند؟

انجام درمان جوانسازی واژن می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت و رضایتمندی شما داشته باشد و همچنین کیفیت زندگی شما را افزایش دهد. اگر بچه دار شده اید و بعد از زایمان علائم پس از یائسگی مانند خشکی واژن، بی اختیاری خفیف، شلی واژن یا بی حسی در لابیا یا واژن خود را تجربه می کنید، یا از ظاهر فعلی اندام تناسلی خود ناراضی هستید درمان ملایم و موثر با دستگاه آر اف واژینال می تواند به شما کمک کند.

درمان آر اف واژینال در کجا انجام می شود؟

درمان آر اف واژینال را می توان در مطب پزشک انجام داد. برای انجام این کار از داروی بیهوشی یا بی حسی استفاده نمی شود. بیماران معمولاً می توانند بدون نیاز به استراحت در همان روز فعالیت های روزمره خود را انجام دهند.

درمان واژن با آر اف واژینال درد دارد؟

معمولاً در طول درمان تحریک کمی وجود دارد. پوست ناحیه تحت درمان معمولا در حین کار دردی حس نمی کند. فقط ممکن است، پوست ناحیه تحت درمان در حین کار احساس گز کز یا سوزن سوزن شدن را داشته باشد.

مزایای جوانسازی واژن با دستگاه RF

  • جوانسازی واژن بدون دوره نقاهت
  • روشی غیر تهاجمی
  • درمان قطعی با نتیجه گیری سریع
  • کم بودن تعداد جلسات  و طولانی نبودن جلسات درمان
  • ماندگاری زیاد نتیجه درمان نسبت به روشهای غیر جراحی
  • بدون درد و بیهوشی
  • افزایش میل جنسی و اعتماد به نفس
  • بهبود روابط زناشویی
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • درمان خشکی واژن

آیا درمان با آر اف وازینال عوارض دارد؟

خیر این روش درمانی واژن عوارضی ندارد. در موارد بسیار نادر اگر توسط افراد غیر متخصص انجام شود احتمال سوزش و قرمزی  است. به همین دلیل باید آر اف واژینال را نزد بهترین متخصص زنان در ساری انجام داد.

آیا جوانسازی واژن با آر اف واژینال ماندگار است؟

خیر، درمان های مبتنی بر امواج رادیوفرکوانسی  مثل بقیه روش ها برای جوانسازی واژن دائمی نیستند. اما برخلاف  سایر روش ها ماندگاری زیادی دارند و تغییرات چشمگیری را بر جای می گذارند. برای گرفتن نتیجه، درمان باید طی ۳ تا ۴ جلسه در یک فاصله زمانی مشخص انجام شود. معمولا فاصله ی بین هر جلسه ۱ تا ۴ هفته است.

بعد جوانسازی واژن با RF کی می توانیم رابطه جنسی داشته باشم؟

پس از انجام درمان واژن با این روش، محدودیت از رابطه جنسی لازم نیست. همچنین در صورت تجویز دارو و کرم توسط پزشک آن ها را به صورت مرتب استفاده کنید و بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از آر اف واژینال حمام نکنید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

3 فکر در مورد “ جوانسازی واژن با آر اف واژینال

  1. فریبا گفت:

    عالی بود ممنون

  2. selva گفت:

    برای جوانسازی نیاز به ازمایش هایی مثل پاپ اسمیر هم هست؟
    محدودیت و اقدامات اولیه ای وجود نداره؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      قبل از انجام هر روش زیبایی نیاز به بررسی و چکاپ روتین مانند پاپ اسمیر می باشد و اگر مشکلی در ازمایش دیده شود قبل از انجام هر عمل یا دستگاهی باید ابتدا مشکل در پاپ اسمیر را حل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 16 =