جراحی زیبایی زنان, دانستنی های زنان

آیا جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره امکان پذیر است؟ [آیا لابیاپلاستی به پرده بکارت آسیب میزند؟]

لابیاپلاستی در دختران باکره - لابیاپلاستی در دختران مجرد

جراحی لابیاپلاستی در سال‌های اخیر به یکی از عمل‌ های محبوب بین بانوان تبدیل شده است. با این حال، سوالی که ذهن بسیاری از دختران خواهان این جراحی را به خود مشغول می‌کند، این است که آیا لابیاپلاستی در دختران باکره امکان ‌پذیر است یا خیر! آیا به پرده بکارت آسیبی می‌رسد؟ در این مقاله به بررسی عمل لابیاپلاستی در دختران مجرد یا باکره میپردازیم.

جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره

همان طورکه گفته شد لابیاپلاستی یک عمل زیبایی می باشد که بر روی لابیاهای کوچک یا مینور ناحیه تناسلی بانوان انجام می شود. هدف این عمل زیبایی کوچک کردن لبه های درونی واژن است که در دختران جوان ممکن است به دلایل مادرزادی و یا تغییرات سن و اختلالات هورمونی و یا کاهش و افزایش وزن بزرگ شده باشد و مشکلاتی را برای آن ها ایجاد کند.عمل لابیاپلاستی ممکن است توسط بیستوری ویا آراف و یا لیزر انجام شود ممکن است لابیاها کوچک باشند و بالیزر برداشته شود و یا بزرگ باشند که برداشتن آنها بالیزر امکان پذیر نباشد و نیاز به جراحی باشد.


معمولا طی عمل قسمتهای اضافی لابیاهای مینور برداشته شود و لابیاها قرینه شوند. سپس بخشهای باقی مانده بخیه زده می شود. بخیه ها جذبی هستند و نیازی به کشیدن ندارند و پس از مدتی هیچ اثری از برش یا جای بخیه ها وجود ندارد.نکته ای که حائز اهمیت است این است که دختران جوان نگران عمل لابیاپلاستی برای پرده بکارت خود هستند. درحالی که عمل لابیاپلاستی در دختران باکره هیچ آسیبی به پرده بکارت آنها نمی زند.

لابیاپلاستی در بیرون واژن و ناحیه پرده بکارت انجام می شود و کاری به داخل واژن ندارد. پرده بکارت تنها در صورتی آسیب می بیند که دخول، وارد شدن جسمی به درون واژن و یا ضربات شدید ناشی از تصادفات به واژن اتفاق بیافتد.

آیا جراحی لابیاپلاستی به پرده بکارت آسیب میزند؟

در پاسخ به این سوال که ایا لابیاپلاستی به پرده بکارت آسیب میزند باید بگوییم خیر! زیرا عمل لابیاپلاستی هیچگونه ارتباطی با پرده بکارت نداشته و جراحی در خارج از واژن و بر روی لابیاها انجام میشود.

آیا جراحی لابیاپلاستی در دختران مجرد امکان پذیر است؟

سوالی که بسیاری از خانم هایی که نزد پزشک مراجعه میکنند و قصد انجام لابیاپلاستی را دارند این است که آیا این جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره و مجرد امکان‌ پذیر است؟

جراحی لابیاپلاستی صرفاً بر روی لابیاهای مینور (لب‌های داخلی واژن) که در قسمت بیرونی واژن قرار دارند، تمرکز دارد و هیچ ارتباطی با هایمن (پرده بکارت) که در بخش داخلی ‌تر واژن واقع شده است، ندارد. بنابراین، دختران می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی از آسیب به پرده بکارت، از مزایای این عمل زیبایی بهره‌مند شوند.

لابیاپلاستی در دختران باکره - لابیاپلاستی در دختران مجرد
لابیاپلاستی در دختران باکره – لابیاپلاستی در دختران مجرد

دلایلی که باعث جراحی لابیاپلاستی در دختران مجرد و باکره میشود

  • احساس درد و سوزش حین فعالیت و وزرش هایی مانند دوچرخه سواری و اسب سواری
  • ابتلا به عفونت های مکرر
  • بزرگ بودن لابیاها به دلایل ژنتیکی
  • نامتقارن بودن لابیاها
  • تغییر شکل لابیاها به دلیل کاهش و افزایش چشمگیر وزن

سن مناسب برای لابیاپلاستی در دختران چند میباشد؟

برخی از دختران بصورت مادرزادی و ژنتیکی دارای لابیاهای بزرگ و نامتقارن هستند که کاندید مناسبی برای عمل لابیاپلاستی محسوب میشوند. سن مناسب برای لابیاپلاستی در دختران بالای ۱۸ سال و پس از به پایان رسیدن فرایند بلوغ میباشد زیرا تغییرات هورمونی باعث تغییر شکل لابیاها شده و امکان رشد لابیاها را فراهم میکند.

آیا امکان بارداری و زایمان طبیعی در دخترانی که لابیاپلاستی را انجام داده اند وجود دارد؟

بارداری و زایمان پس از جراحی لابیاپلاستی هیچ منعی ندارد اما با این حال انجام این جراحی در حین بارداری توصیه نمیشود. پیشنهاد میشود اگر باردار هستید و یا قصد بارداری دارید، عمل لابیاپلاستی خود را به بعد از زایمان و شیردهی خود موکول کنید تا از جراحی ترمیمی لایاپلاستی جلوگیری کنید.

در دوران بارداری، تغییرات هورمونی متعددی در بدن رخ میدهد که روی فرم لابیاها تاثیرگذار است همچنین امکان کشیدگی بافت ها در بارداری و زایمان میتواند منجر به تغییر شکل لابیاها شود. انتظار تا بعد از زایمان، به شما این اطمینان را می‌دهد که نتایج لابیاپلاستی ماندگارتر خواهد بود و نیاز به جراحی مجدد به حداقل می‌رسد.

لابیاپلاستی در دختران باکره
لابیاپلاستی در دختران باکره

آیا عمل لابیاپلاستی در دختران مجرد باعوارض دارد؟

درست است که لابیاپلاستی در دختران باکره معمولاً عوارض جدی به همراه ندارد، اما مانند هر عمل جراحی دیگر، می‌تواند با برخی عوارض جانبی همراه باشد.

برخی از عوارض احتمالی عبارتند از تورم، درد، کبودی، عفونت و خونریزی میباشند. این عوارض معمولاً خفیف هستند و با مراقبت‌های بعد از عمل به تدریج از بین می‌روند.

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی در دختران مجرد و باکره

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی از جمله عوامل مهم در ماندگاری و نتیجه ی مطلوب در دوران نقاهت میباشد. برخی از مهم ترین نکات مراقبی موارد زیر میباشد.

  1. از پوشیدن لباس های تنگ اجتناب کنید و از لباس های گشاد و نخی استفاده کنید.
  2. به مدت یک ماه پس از لابیاپلاستی از ورزش، فعالیت شدید یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  3. ناحیه تناسلی را خشک نگه دارید.                                                                                    
  4. عدم استفاده از سیگار و مشروبات الکلی
  5. استفاده از کمپرس سرد در ۴۸ ساعت اول در حالت خوابیده
  6.  نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی بصورت طاق باز که فشار کمتری به محل جراحی وارد میشود.(از خوابیدن به پهلو خودداری کنید)
  7. استفاده از توالت فرنگی پس از جراحی لابیاپلاستی
  8.  بعد از عمل داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک را حتما به موقع مصرف کنید تا از عفونت و خارش بعد از لابیاپلاستی جلوگیری شود.

هزینه جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره

عوامل مختلفی در تعیین هزینه جراحی لابیاپلاستی دخیل است مانند شکل و فرم لابیا ، شیوه جراحی ، تخصص پزشک ، متخصص بی هوشی ، محل انجام عمل جراحی (بیمارستان یا مطب) و … توصیه می شود برای براورد دقیق هزینه ها با بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری مشورت کنید.

لابیاپلاستی می‌تواند برای دختران باکره نیز یک جراحی امن و موثر باشد. انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری و رعایت دستورالعمل‌های قبل و بعد از عمل نقشی اساسی در کاهش خطرات و عوارض این جراحی و دست‌یابی به نتایج دلخواه دارد.

آیا بعد از ازدواج و رابطه جنسی نتیجه لابیاپلاستی و فرم لابیاها تغییری میکند؟

خیر. زیرا اصلی ترین دلیل برای تغییر فرم لابیاها تغییرات هورمونی و ژنتیک میباشد.

آیا دخترانی که لابیاپلاستی انجام داده اند می توانند زایمان طبیعی کنند ؟

این جراحی درآینده در روند زایمان طبیعی این افراد مشکلی ایجاد نمی کند. در واقع دخترانی که در گذشته لابیاپلاستی انجام دادند، زایمان طبیعی راحت‌تری نسبت به سایر افراد دارند زیرا لابیا در حین بارداری افزایش سایز دارد، اما این مورد در دخترانی که لابیاپلاستی انجام داده بودند، رخ نمی‌دهد، بنابراین حین بارداری اذیت نمی‌شوند. همچنین ریسک عفونت ها هنگام بارداری را کاهش می‌یابد.

سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی چند میباشد؟

حداقل سن لازم برای لابیاپلاستی ۱۸ و حداکثر ۵۵ میباشد.

جراحی لابیاپلاستی چه مدت طول میکشد؟

با توجه به تکنیک انتخابی متفاوت است اما بطور کلی بین ۱ تا ۲ ساعت زمان لازم دارد.

ماندگاری لابیاپلاستی چقدر است؟

به طور کلی نتیجه لابیا پلاستی با لیزر و جراحی دائمی می باشد و بافت برداشته شده مجددا رشد نمیکند.

آیا جای بخیه و یا اسکار بعد از عمل لابیاپلاستی باقی می ماند؟

اگر این جراحی نزد یک پزشک ماهر و با تجربه صورت گیرد، هیچگونه ردی از عمل باقی نمیماند.

نکته مهم وحائز اهمیت آن است که اگر فردی نیازبه هودوپلاستی همزمان با لابیاپلاستی دارد این عمل را نزد متخصص زنان و زایمانی انجام دهد که قبلا اینگونه جراحی هارا به وفور انجام داده باشد و ازمراجعه کنندگان قبلی خود تصاویر قبل وبعد عمل لابیاپلاستی را در آرشیو مطب ذخیره داشته باشد تا شما به راحتی بتوانید نتایج تصاویرقبل وبعد عمل را ببینید و تصمیم گیری کنید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *