جراحی زیبایی زنان

سوالات متداول در رابطه با جراحی ترمیمی لبیا (لابیاپلاستی)

تعداد بسیار زیادی از خانم ها برای درمان پوست و بافت اضافی که باعث بوجود آمدن ناراحتی یا برآمدگی قابل توجهی در اندام تناسلی خارجی آنها می شود به لابیاپلاستی روی می آورند. لابیاپلاستی روشی است که برای برداشتن قسمتی از لابیاهای کوچک یامینور (لبه واژن) انجام می شود. لابیا مینور بیش از حد بزرگ و افتاده می تواند باعث ناراحتی و درد نامتناسب شود و همچنین جذابیت زیبایی واژن را از بین ببرد. این بافت بیش از حد می تواند باعث تحریک پوست در اثر مالش و ساییدگی بر روی انواع لباس ها شود.

اخیراً لابیاپلاستی رو به افزایش بوده و تعداد زیادی از زنان شروع به درخواست این روش کرده اند. به طور کلی، این روش یک روش بی خطر در نظر گرفته می شود، اما قبل از انجام آن، خانمها سوالات متداولی در رابطه با لابیاپلاستی در ذهن خود دارند.

جراحی ترمیمی لبیا چیست؟

لابیاپلاستی یک عمل جراحی زیبایی کاربردی است که برای اصلاح و تغییر شکل لابیاهای مینور بزرگ شده (لب های واژن) انجام می شود. افزایش سن و زایمان وتغییرات هورمونی بلوغ گاهی اوقات می تواند لابیاها را بزرگ، کشیده یا شل کند. در نتیجه این امر می تواند باعث ناراحتی مداوم، کشش، تحریک ناراحتی و درد در ناحیه واژن شود. در واقع لابیاپلاستی لب های واژن را به گونه ای شکل می دهد که هم از لحاظ عملکردی و هم از نظر زیبایی دلپذیر باشند. این جراحی ساده، بسیار پرطرفدار است و کمتر از ۴۵ دقیقه طول می کشد و می توان آن را روی هر دو لب کوچک و بزرگ انجام داد.


سوالات متداولی که بیماران در مورد جراحی جراحی ترمیمی لبیا می پرسند:

شاید این مسائل چیزهایی باشند که بیشتر مردم نمی‌خواهند در مورد آن ها صحبت کنند. اما در عین حال رایج ‌تر از آن هستند که ممکن است تصور کنید و سوال کردن راجب این گونه مسائل نباید باعث خجالت زدگی و یا ناراحتی شود. لابیاپلاستی که به عنوان کاهش لابیا مینور نیز شناخته می شود، تنها با هدف برداشتن لابیا مینور آویزان شده (لب های واژن داخلی) به زنان کمک می کند تا اعتماد به نفس و راحتی را با بهبودی سریع به دست آورند. هنگامی که لابیا مینور دارای بافت اضافی است، اغلب می تواند باعث ناراحتی و حتی درد زنان در طول فعالیت های روزمره شود. خبر خوب این است که با عمل زیبایی واژن می توان به راحتی به حل این مشکلات پرداخت. در ادامه این بخش قصد داریم تا به بررسی سوالات رایجی که راجع به لابیاپلاستی پرسیده می شود پاسخ دهیم.


تفاوت بین لابیا ماژورپلاستی و لابیا مینوروپلاستی چیست؟

بهبودی پس از لابیاپلاستی چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط برای هر شخصی دو هفته طول می کشد تا از عمل زیبایی واژن بهبود کامل پیدا کند. اما در روزهای اولیه بیمار بیشترین ناراحتی را تجربه خواهد کرد. به طور کلی، تورم و خارش در سه روز اول رخ می دهد و به تدریج با گذشت زمان کاهش می یابد. اگرچه این امر ممکن است ناراحت کننده باشد، اما سریعا فروکش می کند. پس از هفته اول، تورم به طور چشمگیری کاهش می یابد و بیمار به خوبی در مسیر بهبودی قرار می گیرد.

آیا لابیاپلاستی برای من مناسب است؟

اگر از شکل و یا اندازه لب های واژن خود ناراضی هستید لابیاپلاستی بهترین روش برای شما خواهد بود. بیشتر زنان به طور ژنتیکی از بدو تولد دارای بزرگی یا عدم تقارن در لابیای کوچک هستند. برخی دیگر ممکن است بعد از بارداری یا با افزایش سن دچار بزرگی لابیا شده باشند. بزرگ شدن لب ها می تواند فعالیت های روزانه و ورزش را مختل کند، در حین مقاربت جنسی شما را خجالت زده کند یا در لباس های تنگ برآمدگی ایجاد کند. لابیاپلاستی می تواند لابیاها را به گونه ای کاهش دهد که از جای خود بیرون نزنند و متقارن بنظر برسند.


هدف هر دو روش کوتاه کردن و تغییر شکل لب های واژن است. لابیا ماژورپلاستی یک نوع جراحی برای لایه های خارجی لب های واژن (لبیا ماژور) است. در حالی که لابیا مینورپلاستی یک جراحی برای لایه های داخلی لب های واژن (لابیا مینورپلاستی) است.

آیا جراحی ترمیمی لبیا بر توانایی بچه دار شدن تأثیر می گذارد؟

انجام خود این جراحی بر توانایی شما برای باردار شدن و به دنیا آوردن نوزاد هیچ گونه تأثیری نمی گذارد. اگر به فکر انجام لابیاپلاستی هستید بهتراست یا قبل بارداری آن را انجام دهید یا سه ماه بعد از زایمان آن را انجام دهید.


چرا درحین زایمان جراحی ترمیمی لبیا قابل انجام نیست؟

دلیل اول احتمال خونریزی شدید است بخاطر پرخون شدن بافت این ناحیه که در زمان زایمان و هفته های آخربارداری دیده می شود. دوم افزایش شانس عفونت بعد عمل و عدم ترمیم سریع لابیاها (بخاطر عدم توجه کافی مادر به مراقبت و رعایت بهداشت زخم لابیاها ) دراثر توجه بیشتر مادر به نوزادو شیردهی ودرد بعد زایمان که اکثرا دیده میشود.

آیا جای زخم پس از جراحی باقی خواهد ماند؟

این نوع جراحی شامل بخیه ‌های جذب شدنی است که در عرض ۳-۴ هفته خود به خود ناپدید می‌شوند و پس از آن جای زخم با بافت لابیا مینور ترکیب می‌شود. این نکته را به یاد داشته باشید که بافت لابیا مینور به طور طبیعی خونرسانی زیادی دارد ترمیم خیلی عالی اتفاق می افتد، بنابراین هیچ جای زخم قابل توجهی بر روی محل باقی نخواهد ماند.

چگونه می توانیم برای لابیاپلاستی آماده شویم؟

اگر که واقعا قصد انجام لابیاپلاستی را دارید اولین قدمی که باید بردارید این است که با یک جراح زنان ماهر که اختصاصا این عمل را زیاد انجام می دهد، مشورت کنید. جراح شما می بایست به هر سوالی که در مورد جراحی دارید پاسخ دهد و به شما کمک کند تا ببینید که آیا کاندیدای خوبی برای آن هستید یا خیر. از جراح تان بخواهید تا عکس‌های قبل و بعد بیماران گذشته را به شما نشان دهد و شما را به طور کامل از نتایج عمل های قبلی آگاه سازد.
نظرات و رضایتمندی مراجعین نیز فاکتور بسیارمهمی در انتخاب جراح تان است تا شما بهترین انتخاب را در این زمینه انجام دهید وسعی نمایید بهترین جراح زیبایی را که درحوزه زیبایی زنان در شهرتان فعالیت دارد، بخوبی بشناسید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

3 فکر در مورد “ سوالات متداول در رابطه با جراحی ترمیمی لبیا (لابیاپلاستی)

  1. yegane گفت:

    توصیه میشه از چه سنی لابیا پلاستی انجام بدیم

  2. سوگند گفت:

    لیزر موهای بیکینی به جراحی های زیبایی اسیبی میزنه؟!

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      فاصله لیزر با جراحی زیبایی دو ماه بعد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =