جراحی زیبایی زنان

روش های سفت کردن واژن بدون جراحی

همانطور که می دانید رابطه جنسی نقش بسزایی در روابط زناشویی و زندگی خانوادگی دارد. زمانی که واژن شل می شود خانم ممکن است در رابطه جنسی کمتر تحریک شود و از ادامه دادن به رابطه جنسی امتنا کند و به نحوی اعتماد به نفس خود را از دست دهد. در این مواقع روش هایی مانند سفت کردن واژن می توانند این مشکل را برطرف کنند. سفت کردن واژن فرآیند سفت کردن عضلات لگن است و در واقع خاصیت ارتجاعی عضلات کف لگن را افزایش می دهد.

یک واژن سفت می تواند لذت زوجین را در طول رابطه جنسی افزایش دهد. اگر احساس می کنید که واژن شما شل شده است در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.


شل شدن واژن

در دستگاه تناسلی زنان، ماهیچه ها و عضلاتی وجود دارد که این ماهیچه ها قابلیت کشسانی دارند؛ یعنی می توانند گشاد شوند یا به حالت طبیعی بازگردند و جمع شوند. زمانی که آلت تناسلی مرد وارد واژن می شود، این ماهیچه ها باز می شوند و واژن برای ورود یک شی آماده خواهد شد. پس از انجام رابطه جنسی و بیرون آمدن آلت تناسلی مرد از واژن، ماهیچه های اطراف واژن جمع می شوند و به حالت عادی خود در می آیند. در طول زایمان هم واژن باز می شود و در نتیجه واژن برای خروج نوزاد از ناحیه واژن گشاد می شود. در واقع در طول عمر یک خانم و با افزایش سن، واژن او تغییرات زیادی می کند و در برخی مواقع شل شده و خاصیت ارتجاعی خود را ازدست می دهد.

علت شل شدن واژن

  • افزایش سن: با افزایش سن در خانم ها ماهیچه ها و عضلات تمام نواحی بدن آنها تحلیل می رود و مقاومت و قدرت خود را از دست می دهند. ماهیچه های واژن نیز شامل این تغییرات می شوند و با افزایش سن حالت سفت و مقاوم خود را از دست می دهند.
  • زایمان طبیعی :خانم هایی که بارداری و زایمان های متعدد و مکرری را تجربه کرده اند معمولاً دچار این عارضه می شوند. چرا که خانم در هنگام تولد نوزاد، باید فشار بسیار زیادی را وارد کند تا کودک به دنیا بیاید. با وارد شدن فشار بسیار سخت بر روی ماهیچه های واژن، ماهیچه ها و عضلات دچار کشیدگی می شوند.
  • ورزش سنگین: ورزش و فعالیت های ورزشی بسیار سنگین برای خانم ها، سبب افتادگی و شل شدن واژن می شود.
    البته شل شدن واژن در هنگام ورزش های سنگینی مانند بدنسازی اتفاق می افتد. زیرا در بدنسازی حرفه ای، خانم باید وزنه های بسیار سنگینی را بلند کند که این موضوع فشار بسیار زیادی را بر روی واژن و عضله های آن وارد می کند.
  • ژنتیک : برخی از بانوان به علت وراثت و ژنتیک دچارضعیف بودن عضله های واژن می باشند که شلی واژن را برای این افراد به همراه دارد.
  • رابطه جنسی : رابطه ی جنسی زمانی سبب شل شدن واژن می شود که، رابطه به صورت نادرست انجام شود. البته واژن خاصیت ارتجاعی دارد؛ یعنی پس از رابطه جنسی دوباره به حالت اولیه خود باز می گردد. عکس این قضیه زمانی اتفاق می افتد و واژن شما آسیب می بیند که، رابطه ای نادرست را داشته باشید.
  • تغذیه نامناسب: سبک زندگی نادرست از عوامل شایعی است که عارضه شلی واژن را برای خانم ها به وجود می آورد. هنگامی که شما تغذیه ای نادرست داشته باشید، سبب ایجاد یبوست در شما می شود؛ با ایجاد یبوست فشار شما برای دفع مدفوع افزایش می یابد و تکرار این موضوع سبب شل شدن عضلات واژن می شود.
  • عدم تحرک: عدم انجام ورزش و تحرک در خانم ها سبب شل شدن عضلات تمام قسمت های بدن می شود. با ورزش کردن عضلات بدن خود، خصوصا واژن را سفت می کنید.
  • اضافه وزن و چاقی
  • یائسگی

در زنان از دیگر عوامل شایع شل شدن واژن می باشند.

روش های سفت کردن واژن

• رعایت رژیم غذایی مناسب
مهمترین چیزی که باعث سفت شدن واژن می شود این است که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. با رژیم غذایی سخت، عضلات کف لگن شما قوی تر می شود. شما باید غذاهایی مصرف کنید که دارای استروژن هستند مانند انار، سویا، هویج، سیب، انواع توت ها و غیره. بنباراین اگر رژیم غذایی خوبی داشته باشید ماهیچه های داخلی شما پیشرفت خواهند کرد.
• تمرینات کگل

تمرینات کگل یکی از رایج ترین روش های سفت کردن واژن است. این تمرینات برای زنانی که با این مشکل روبرو بوده اند بسیار مفید است. تمرین چنگ زدن و رهاسازی، تمرین کگل را تشکیل می دهد. برای انجام این تمرین ابتدا ماهیچه های لگن خود را سفت نمایید این کار را می توانید هنگام ادرار کردن نیز انجام دهید.
• ورزش اسکوات
ورزش اسکوات برای افرادی که بدنبال افزایش سایز و تناسب اندام در قسمت پایین تنه هستند مفید است اما باید بدانید که اسکوات برای سفت شدن واژن نیز مفید است. برای انجام این تمرین شما باید پاهایتان را به عرض شانه باز کرده و مثل اینکه روی نیمکت نشسته اید پایین بروید و بالا بیایید. در حین انجام این کار ، همچنین اطمینان حاصل کنید که ران خود را به سمت خارج فشار دهید. با چمباتمه زدن می توانید ماهیچه های واژن خود را بهبود ببخشید.
• استفاده از کرم و محلول های سفت کننده
کرم ها و ژل های بسیاری امروزه تولید شده اند که می توانند در لحظه، واژن را تنگ کنند و رابطه جنسی را لذت بخش تر کنند. ژل سفت کننده واژن به شما کمک می کند تا جوانی و شادابی واژن خود را حفظ کنید. همچنین بعضی از آنها حالت درمانی داشته و به مرور و با استفاده مداوم می توانند به بازسازی پوست و تحریک آن برای سلول سازی، انعطاف پذیری و کشسانی را برای بافت وارن کمک کنند. استفاده از داروهایی مانند عصاره انار نیز می تواند تا حد زیادی باعث انقباض دهانه واژن شود وموقتا آن را تنگ تر کند.
• استفاده از دستگاه هیگز

زمانی که شل شدن وازن اتفاق می افتد می توان از روش آر اف (RF) واژینال با دستگاه هیگز استفاده کرد. این روش در چند جلسه و در فاصله زمانی بین ۱۰ الی ۱۵ روز انجام می شود‌‌. هیچ دردی در این روش درمانی و پس از آن احساس نمی شود.
هیگز با کمک امواج رادیو فرکانس انرژی انقباضی و گرمایشی به وجود می آورد و به همین علت تحریک گرمایشی خون رسانی لگن افزایش می یابد و باعث کمک به جوانسازی و تولید سلول های فیبروبلاست جدید و افزایش توان کلاژن سازی می شود. تحریکات انقباضی آن هم باعث ورزش و انقباض منظم عضلات لگن می شود و به دلیل این انقباضات که شبیه انجام ورزش است، عضلات کف لگن و واژن سفت تر شده و دیگر افتادگی واژن احساس نمی شود.

• جراحی های زیبایی

واژینوپلاستی، پرینورافی و تنگ کردن واژن از دیگر روش های سفت کردن واژن و رفع شلی آن می باشند. اگر علاقه مند هستید که در این رابطه اطلاعاتی را بخوانید می توانید در قسمت مقالات این سایت به اطلاعات کافی دست پیدا کنید.

هزینه سفت کردن واژن

برای اطلاع از هزینه سفت کردن واژن باید با پزشک متخصص زنان و زیبایی خود مشورت کنید زیرا هزینه دقیق این عمل به روشی که پزشکتان انتخاب می کند، هزینه کلینیک، دستمرد پزشک و … بستگی دارد


به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

3 فکر در مورد “ روش های سفت کردن واژن بدون جراحی

  1. یسنا گفت:

    چه جالب بود

  2. Fatemeh گفت:

    با استفاده از لیزر هم میشه واژن رو سفت کرد؟
    کدوم روش عوارض کمتری داره؟؟

    1. دکتر هدی حق نظر گفت:

      اثر لیزر بر تنگ کردن واژن بصورت سطحی و گذراست اما با آراف تنگی شدیدتری ایجاد میشود. به دلیل اثر بیشتر آراف بر عضلات و ماهیچه ها در مقایسه با لیزر که کمتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *