جراحی زیبایی زنان

جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن

جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن مزایای زیادی دارد و هر دو سبب ایجاد طراوت در بافت لبیاها و واژن می شوند. عمدتا جراحی لابیاپلاستی برای کاهش اندازه و تغییر شکل لابیای مینور انجام می شود. اما در برخی موارد فرد دچار گشادی واژن شده و خواستار جراحی همزمان لابیاپلاستی و واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) میباشد که باعث سفتی و بهبود انعطاف پذیری واژن میشود.

فهرست محتوا

ایا می توان جراحی تنگی واژن را همراه با لابیاپلاستی انجام داد؟

در پاسخ به این سوال که اکثر بانوان می پرسند باید بگوییم بله، انجام همزمان جراحی لابیاپلاستی و تنگی واژن امری ممکن و پرطرفدار میباشد.  همزمان با جراحی لابیاپلاستی بسیاری از جراحی زیبایی را می توان انجام داد از جمله تزریق چربی به لابیاها و واژینوپلاستی. در بعضی از موارد علاوه بر اینکه لبه های داخلی واژن دچار افتادگی شده است، بیمار مشکل گشادی واژن نیز دارد، که هر دو مشکل می تواند کیفیت زندگی فرد را از جمله رابطه جنسی او را تحت تاثیر قرار دهد. در چنین شرایطی، خانم ها خواستار انجام این دو عمل بطور همزمان هستند.

انتخاب یک جراح متخصص و با تجربه برای انجام جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن فاکتور مهمی است تا به نتیجه دلخواه خود برسید چراکه هردو عمل بر بهبود ظاهر و عملکرد دستگاه تناسلی و همچنین افزایش اعتماد به نفس شما موثر میباشد. علاو بر آن، جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن در کاهش هزینه و کاهش زمان ریکاوری و دوره نقاهت به شما کمک میکند.

مزایای انجام همزمان جراحی لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن چیست؟

• یک بار بیهوشی
  • یک دوره نقاهت و بهبودی
  • افزایش اعتماد به نفس به دلیل بهبود ظاهر ناحیه تناسلی
  • افزایش میل جنسی به دلیل کاهش درد ناشی ازلابیای بزرگ درزمان رابطه
  • پیشگیری از عفونت های واژن به دلیل بزرگی لابیا
  • رفع بی اختیاری ادرار
  • نداشتن احساس درد در هنگام رابطه جنسی و فعالیت های ورزشی

انجام جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن چگونه انجام می شود؟

همانطور که می دانید واژینوپلاستی با بیهوشی عمومی انجام می شود و  در حدود ۱  ساعت طول می کشد و بیماران در طول عمل جراحی دردی را احساس نمی کنند. پس از انجام عمل، اکثر بیماران می توانند به خانه بازگردند و نیاز به بستری ندارند. به بیماران دستورالعمل های و توصیه هایی بعد از عمل و همچنین داروهایی برای تسکین درد داده می شود. در جراحی تنگ کردن واژن پزشک فرد را ارزیابی می کند که چه مقدار پوست باید برداشته شود و بعد از حذف پوست های اضافی ماهیچه های واژن ترمیم و سفت می شود.

عمل لابیاپلاستی بین ۴۵ دقیقه الی ۱  ساعت طول می کشد. این روش نیز شامل کاهش سایز لابیای مینور (لابیا کوچک) و تغییر شکل آن است. پزشک با برداشت بافت اضافی، لبه هایی که بریده شده اند را بخیه می زند.

البته باید توجه داشته باشید که انجام این جراحی زیبایی  لبیا و واژن همزمان با یکدیگر سبب طولانی تر شدن مدت جراحی می شود. جراحی زیبایی واژن و جراحی لابیاپلاستی را به آسانی می توان به شکل همزمان انجام داد و بدون آن که مشکلی برای بانوان بروز کند.

عوارض احتمالی جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن

مانند هر جراحی دیگری جراحی لابیا پلاستی و تنگ کردن واژن هم ممکن است عوارضی را همراه داشته باشد. از عوارض احتمالی که ممکن است برای بیمار ایجاد شود می توان به عفونت ، خونریزی ، واکنش نا مطلوب به بیهوشی اشاره کرد که در صورت رعایت تمامی نکاتی که پزشک به شما توصیه کرده است احتمال بروز این عوارض به حداقل میرسد. در مقابل اگر جراحی را تحت نظر پزشکی با تجربه و بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری انجام ندهید ممکن است شاهد عدم تقارن لابیا  وکاهش رضایت از نتیجه جراحی خود شوید.

آیا انجام جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن خطرناک است؟

برخی از بانوان بابت انجام همزمان لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن نگرانی هایی دارند آنها بر این باوراند که امکان دارد بعد از جراحی یا در حین جراحی دچار مشکل و خطراطی شوند در پاسخ به این نگرانی ها باید بگوییم که در صورتی که هموگلوبین خانم ها کنترل شود هیچ جای نگرانی نیست و برای خانمها خطری ایجاد نمی کند و برعکس انجام همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن موجب کاهش ریکاوری و هزینه می شود و دیگر نیازی نیست دوبار به اتاق عمل بروید.

مراقبت های بعد از جراحی همزمان لابیاپلاستی و واژینوپلاستی چیست؟

اگر چه یکی از مزیت های انجام همزمان این دو جراحی یک دوران نقاهت است ولی به مراقبت های بیشتر نیاز دارد و ممکن است شما درد و تورم بیشتری را تجربه کنید.

۱-تمام دستورالعمل های قبل از عمل را انجام دهید

اولین قدم برای اطمینان از بهبودی سریع، پیروی از تمام دستورالعمل های قبل از عمل ارائه شده توسط جراحی زیبایی زنان است. بیماران باید مصرف الکل و سیگار کشیدن را حداقل دو هفته قبل و بعد از جراحی قطع کنند. همچنین توصیه می شود که مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، آسپرین و رقیق کننده های خون را متوقف کنند. از مصرف هر دارو یا مکملی که می تواند خطر خونریزی بیش از حد در حین جراحی را افزایش دهد مانند، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ نیز باید اجتناب شود.

۲. استراحت مناسب داشته باشید

پس از اتمام عمل لابیاپلاستی، از بیماران خواسته می شود تا یک ساعت بمانند تا قبل از رفتن به خانه بهبودی اولیه حاصل شود. پس از خروج باید برنامه ریزی کنند که برای دو تا سه روز اول در رختخواب استراحت کنند. بیماران باید یک بالش زیر باسن خود قرار دهند تا تورم کاهش یابد و در هفته اول به پشت بخوابند.

۳. تمام داروها را طبق دستور مصرف کنید

بسیار مهم است که تمام داروهای تجویز شده را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید. پزشک ممکن است یک دوره سه روزه آنتی بیوتیک و همچنین داروهای ضد درد و و ملین را به بیمار تجویز کند .

۴. مراقبت از محل جراحی

مراقبت از محل جراحی به کاهش خطرات عوارض کمک می کند و در عین حال باعث بهبودی و راحتی می شود. باید محل برش ها بعد از شستشوی سریعا با حوله ی نرم خشک شود. کمپرس یخ را به مدت سه روز غیر مستقیم روی ناحیه عمل قرار دهند تا کبودی و تورم به حداقل برسد. برای جلوگیری از تماس مستقیم باید یک پارچه تمیز  بین محل برش و یخ قرار داد.

محل جراحی تا زمان بهبودی کامل نباید در معرض نور خورشید قرار گیرد (این شامل برنزه شدن نیز می شود). کرم های اسکار و سایر پمادها فقط با نظر جراح قابل استفاده هستند.

۵. از فعالیت های شدید خودداری کنید

فعالیت های شدید (مانند رقص، شنا، دویدن و بیشتر ورزش ها) را نمی توان به مدت شش تا هشت هفته پس از جراحی انجام داد. بیماران نباید در شش تا هشت هفته اول رابطه جنسی داشته باشند.

۶. تمام دستورالعمل های بهداشتی را دنبال کنید

دستورالعمل‌های بهبودی را که پزشک به بیماران خود ارائه می دهد، باعث بهبودی و کاهش خطرات می‌شود. این موارد شامل نکات بهداشتی است. بیماران ممکن است پس از سه تا چهار روز دوش گرفتن (استفاده از صابون ملایم) را از سر بگیرند، ولی بعد از دوش گرفتن سریعا محل برش ها باید خشک شود. تا زمان بهبود کامل برش ها (معمولاً شش هفته) تماس با آب استخر و دریا مجاز نیست.

۷. برای از سرگیری فعالیت های عادی مدت زمان مناسب را منتظر بمانید

بیماران ممکن است چند روز پس از عمل جراحی به سر کار بازگردند تا زمانی که کار آن ها شامل کار فیزیکی نباشد. آنها نباید برای مدت یک  هفته رانندگی کنند (تا زمانی که استفاده از داروهای ضد درد متوقف نشده است). تامپون را نمی توان برای شش تا هشت هفته استفاده کرد.

یک هفته بعد عمل و سپس یک ماه بعد عمل باید جهت بازبینی ناحیه عمل به جراح مربوطه مراجعه کنند. جهت تصمیم و انجام عمل لابیاپلاستی و تنگی عکس های قبل و بعد عمل را از جراحتان بخواهید.

کلام اخر:

جراحی لابیاپلاستی و واژینوپلاستی هر کدام از جراحی های مهم و حساس می باشند که بر ایجاد زیبایی و افزایش اعتماد به نفس موثر است بنابراین  باید توسط پزشکی متخصص و با تجربه انجام شود تا به نتیجه دلخواه برسید و بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی را حاصل کنید.

دلیل انجام همزمان لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن چیست؟

انجام همزمان لابیا پلاستی و تنگ کردن واژن برای افرای که هم به بهبود لابیاها و هم سفتی واژن اهمیت می دهند مفید است این روش راحتی دو جراحی در یک روز و یک دوره نقاهت را فراهم می کند.

هزینه لابیاپلاستی و تنگی واژن چقدر است ؟

هزینه این عمل ها به عوامل مختلفی از جمله محل جراحی شما، تجربه جراح و نوع و تکنیک عمل بستگی دارد.

آیا جراحی لابیاپلاستی درد دارد؟

با تکنیک منحصربفرد دکتر هدی حق نظر، شما حداقل میزان درد را در حین عمل دارید و بعد از جراحی، هیچگونه دردی را حس نخواهید کرد.

سن مناسب برای عمل لبیاپلاستی چند میباشد؟

حداقل سن لازم برای لابیاپلاستی ۱۸ و حداکثر ۵۵ میباشد.

بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی چقدر طول میکشد؟

اغلب افراد در عرض یک هفته به فعالیت های عادی روزانه خود باز می گردند.

۲.۹/۵ - (۷ امتیاز)

7 thoughts on “جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن

1. سکینه گفت:

چقدر زمان میبره تا هر دو ‌عمل انجام بشه

هردوعمل باهم همزمان دوساعت

2. سمانه گفت:

چقدر زمان میبره تا کامل درمان بشیم

3. ساغر گفت:

آیا جراحی تنگی واژن درد دارد؟

دردعمل های تنگی بسته به نوع متغییراست.

4. fereshteh گفت:

سلام میخواستم بدونم برای کسایی که ازدواج نکردن و هنوز بچه ندارن این جراحی مشکلی ایجاد نمیکنه؟
    برای زایمان طبیعی چطور؟

عمل لابیاپلاستی هیچ اثری بر باروری و زایمان ندارد اما در افرادی که بارداری و زایمان نداشتند، عمل تنگی معمولا انجام نمیشود. مگر در گشادی شدید به دلیل کاهش وزن زیاد