جراحی زیبایی زنان, دانستنی های زنان

بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی

لابیاپلاستی رایج ترین جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان است و شامل کوچک کردن لابیا مینور یا لب های داخلی فرج می شود. جراحی لابیاپلاستی با درد و ناراحتی بسیار ناچیزی همراه می باشد. این عمل را خانم ها به دلایل ظاهری و یا عملکردی انجام می دهند. سوال خیلی از افراد خواهان لابیاپلاستی، این است که بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی چقدر زمان می برد؟ آیا در دوران بهبودی درد داریم؟ برای بهبودی سریع و کامل چه کارهای را نباید انجام دهیم؟ امروز با ما همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

آیا بعد از لابیاپلاستی درد داریم؟

جراح لابیاپلاستی پس از عمل مسکن ها را تجویز می کند تا مطمئن شود که هر گونه درد یا ناراحتی که تجربه می کنید حداقل است. اکثر بیماران گزارش می دهند که درد کمی که تجربه می کنند، در عرض ۲ تا ۳ روز پس از جراحی احساس ناراحتی کاهش می یابد و بهبودی پس از لابیاپلاستی معمولاً سریع است.

بعد از جراحی لابیاپلاستی ممکن است مقدار متوسطی تورم وجود داشته باشد و معمولاً در طی ۳ تا ۵ روز اول پس از جراحی برطرف می شود اما بدلیل نوع بافت ونحوه مراقبت واستراحت گاهی ممکن است مدت تورم طولانی ترباشد . جراحی لابیاپلاستی روشی است که انجام آن تقریباً ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد. چه برای لابیاپلاستی یک بی‌حسی موضعی یا بی‌حسی عمومی داشته باشید، می‌توانید در همان روز عمل به خانه بروید.

دوران بهبودی لابیاپلاستی چقدر دردناک است؟

با تکنیک منحصر بفرد بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری دکتر هدی حق نظر، شما میتوانید کمترین میزان درد را حین عمل تجربه کرده و هیچگونه احساس درد و ناراحتی پس از عمل نخواهید داشت.
بعد از لابیاپلاستی ممکن است مقدار متوسطی تورم وجود داشته باشد و معمولاً در طی ۳ تا ۵ روز اول پس از جراحی برطرف می شود اما بدلیل نوع بافت و نحوه مراقبت و استراحت گاهی ممکن است مدت تورم طولانی ترباشد . جراحی لابیاپلاستی روشی است که انجام آن تقریباً ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد.

آیا در دوران بهبودی لابیاپلاستی تورم دارم؟

ایجاد کبودی و تورم خفیف تا متوسط در هفته اول پس از جراحی طبیعی است و با برطرف شدن آن، هر گونه احساس ناراحتی برطرف می شود. تورم لابیاپلاستی تا ۱ هفته طول می کشد تا برطرف شود و با استفاده از کمپرس های سرد روی لابیا بهبود می یابد.

در تعداد کمی از موارد، تورم مداوم ممکن است تا ۳ ماه قابل مشاهده باشد، اما این تورم پس از چهار هفته اول به سختی قابل مشاهده است و نباید باعث اختلال در فعالیت های روزمره ی شما شود. می توانید با دراز کشیدن به پشت به کاهش تورم نیز کمک کنید. قرار دادن کمپرس یخ در روی ناحیه عمل می تواند بسیار مفید باشد، اما باید فقط برای مدت زمان محدود و هر بار ۱۰دقیقه استفاده شود.

چه مدت طول می کشد تا لابیاپلاستی به طور کامل بهبود یابد؟

اغلب بیماران در عرض یک هفته به فعالیت های عادی روزانه خود باز می گردند. پس از انجام عمل جراحی کوچک کردن لابیا، به شما توصیه می‌کنیم که ۳ تا ۵ روز از محل کار خود مرخصی داشته باشید تا بتوانید به راحتی استراحت کنید، اگرچه استراحت یک هفته ‌ای بهینه است اما اغلب کبودی و تورم تا پایان هفته اول از بین می رود. اکثر بیماران فعالیت هایی مانند ورزش و آمیزش جنسی را طی یک هفته پس از عمل لابیاپلاستی میتوانند انجام دهند. البته بهبودی در افراد مختلف متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهبود لابیاپلاستی، باید با  بهترین جراح لابیاپلاستی در ساری مشورت کنید.

چه کارهایی را در دوران نقاهت و بهبودی لابیاپلاستی نباید انجام دهیم؟

• اگر مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی به درستی انجام شود، مدت زمان بهبود زخم کاهش میابد.
  • بهداشت ناحیه تناسلی : یکی از عواملی که باعث تسریع بهبودی زخم میشود، تمیز نگه داشتن ناحیه واژن میباشد. ناحیه تناسلی خود را بعد از هربار شستشو با سشوار خشک کنید تا از ایجاد رطوبت جلوگیری شود.
  • محدودیت در استحمام : توصیه میشود تا ۴۸ ساعت بعد از عمل لابیاپلاستی به حمام نروید و تا چهار هفته از مراجعه به مکان هایی مانند استخر،سونا و جکوزی خودداری کنید.
  • استفاده از لباس های مناسب : بهبودی پس از لابیاپلاستی را می توان با پوشیدن لباس های گشاد پنبه ای و نخی سرعت بخشید و همچنین از تحریک ناحیه ی برش لابیا جلوگیری شود.
  • توصیه می شود در دو هفته اول به پشت بخوابید تا از هرگونه اصطکاک در ناحیه برش جلوگیری شود.
  • همچنین باید حداقل تا چهار هفته پس از انجام لابیاپلاستی از تامپون استفاده نکیند.
  • اگر با درد غیرمعمول، ترشحات با بوی نامطبوع و خارش ادامه دار شدید مواجه شدید، فوراً به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. زیرا می توانند نشانه هایی از عوارض جدی عمل لابیاپلاستی باشند.

آیا می توان بعد از لابیاپلاستی راه رفت؟

هیچ محدودیتی برای راه رفتن بعد از لابیاپلاستی وجود ندارد ولی بهتر است در روز های اول از پیاده روی خودداری کنید. جراحی لابیاپلاستی به طور کلی یک روش زیبایی دردناک نیست و دوره نقاهت نسبتاً سریع دارد. افراد باید همیشه به بدن خود گوش دهند و برای جلوگیری از تأخیر در بهبودی نباید عجله داشت و زود اقدام کرد.

جای زخم بعد از لابیاپلاستی چگونه است؟

اسکار حاصل از عمل لابیاپلاستی آن به نوع روش انتخابی بستگی دارد. دکتر هدی حق نظر در تکنیک های لابیاپلاستی خود از متدی استفاده میکند تا ظاهر اسکار را تا حد امکان به حداقل برساند. در بیشتر موارد، جای های زخم در چین‌های طبیعی بدن قرار می‌گیرد تا طبیعی‌ ترین نتیجه را ایجاد نمایند. بنابراین تشخیص اینکه آیا یک روش جراحی انجام شده است یا خیر بسیار سخت می باشد. برای لابیاپلاستی بهتر است از بخیه های قابل جذب استفاده شود. بخیه ها قابل جذب خود به خود حل می شوند و هر گونه بافت اسکار اولیه در چند ماه اول پس از جراحی نرم می شود و به مرور زمان بهبود می یابد.

اگر به دلیل بزرگی یا نامتقارن بودن لابیاهای خود قصد انجام لابیاپلاستی دارید، آگاهی از مراقبت‌های بعد از جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که رعایت دقیق این مراقبت‌ها و نکات بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی نقشی موثری در موفقیت‌آمیز بودن و نتیجه عمل شما ایفا می‌کند.

چقدر طول می کشد تا بخیه های لابیاپلاستی جذب شوند؟

اکثر پزشکان از بخیه های قابل جذب استفاده میکنند. بخیه های قابل جذب معمولاً بین ۳ تا ۴ هفته زمان میبرد تا به طور کامل از بین بروند.

برای کاهش درد بعد از عمل لابیاپلاستی چه باید کرد؟

مصرف داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک و همچنین کمپرس سرد در کاهش درد و تورم موثر است.

بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی چقدر زمان میبرد؟

اغلب افراد در عرض یک هفته به فعالیت های عادی روزانه خود باز می گردند.

4 فکر در مورد “ بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی

1. صحرا گفت:

سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی عادیه؟علتش چیه؟

معمولا بعد از لبیاپلاستی سوزش ادرار وجود ندارد مگر اینکه به دلیل روش جراحی ایجاد شود

2. akram گفت:

تغذیه هم نقشی در روند بهبود این جراحی داره؟

بله تا حدی